נוסטלגיה לשבת: פעם היה יקר פה

10 שנים אחורה וחזרה ל-2004: ב.מ.וו סדרה 1 נוחתת כאן עם תג מחיר התחלתי של 195,000 שקל, מיני ONE ב-157,900 ש"ח, פאביה ידנית במבצע החל מ- 90 אלף שקל וכמעט כל דבר היה יקר יותר מהיום.

ששי כהן 05 ביול, 2014
סקודה פאביה 2004

"אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי," שר אריק אינשטיין ז"ל באחד משיריו המפורסמים. אבל האם באמת היה גם בשוק הרכב שמח פעם? ממש לא. מסתבר שלמרות כל הבכי שלנו על מחירי הרכב הגבוהים בארץ, וכל ההשוואות למחירי שכנינו באירופה ובמיוחד לדודינו בארה"ב, מסתבר שפעם הכל היה כאן הרבה יותר יקר, אבל לא סתם יקר אלא ממש יקר. הפעם החלטנו לחזור אחורה בזמן רק 10 שנים כדי להוכיח כמה קל היום לרכוש מכונית חדשה בישראל ביחס לעבר. עוד לא בוודאי ברמה שהיינו רוצים, אבל בכל זאת שיפור ענק.

BMW סדרה 1 בישראל 2004

BMW סדרה 1 בישראל 2004


חזרה 10 שנים אחורה לשנת 2004
ב.מ.וו סדרה 1 נוחחת בישראל בגרסת 2.0 ליטר 150 כ"ס ונמכרת "במחיר היכרות" תמורת 194,900 ש"ח לדגם הבסיסי. לשם השוואה, כיום נמכרת סדרה 1 מודל 2014 מאובזרת בחבילת M Sport ואבזור עשיר בהרבה ב- 175 אלף שקל בלבד. וולוו S60 בסיסית שנמכרה ב- 2004 ב- 279,600 ש"ח ! לדגם ה- 2.4 ליטר 140 כ"ס. S60 חדשה עם מנוע 1.6 ליטר 180 כ"ס עולה כיום 189,900 ש"ח לפני הנחות כמובן…
עוד בשוק היוקרה:מיני ONE הבסיסית של ב.מ.וו נמכרה אז החל מ-157,900 ש"ח. המחיר כיום לדור 3 חדש מהניילון: החל מ- 125 אלף שקל.מרצדס C קלאס בסיסית נמכרה החל מ- 331,000 שקל. כיום נמכר הדור החדש בישראל עם תג מחיר התחלתי של 295,900 ש"ח, לפני הנחות מתבקשות כמובן.
ומה עם מחירי העממיות יותר?

סקודה יצאה אז במבצע לרגל מכירת הפאביה המיליון במבצע לדגם הידני 1.4 ליטר ב- 89,900 ש"ח במקום 104,400 ש"ח במחירון. כיום תוכלו להשיג פאביה במבצעים החל מ- 69,900 ש"ח, לדגם מעט חלש יותר, אך הרבה יותר מאובזר. דווגמאות נוספות : קליאו ידנית ב- 99,000 ש"ח לעומת 74,900 ש"ח היום, פולקסווגן גולף 1.6 ליטר אוטומטית החל מ- 140 אלף שקל אז, ו- 127,900 ש"ח היום ( במבצע ), סיאט איביזה 1.4 ידנית ב- 94,400 ש"ח אז, ו- 69,900 ש"ח היום . הונדה ג'אז ידנית החל מ- 107,000 שקל אז, ו- 89,900 ש"ח היום.


אבל היו גם אפשרויות זולות יותר מהיום, בעיקר הודות לחברות הליסינג שגורמות לכם לשלם היום הרבה יותר ממה שצריך
מחירי משפחתיות נותרו לא ממש רחוקים מהיום ואף זולים משמעותית בחלק מהמקרים, וזאת בשל השתלטות ענף הליסינג על המשפחתיות, קביעת מחיר קבוע למשפחתית כיום והיעדר תחרות אמיתית בסגמנט. כך למשל, מאזדה 3 ב- 126,000 ש"ח היתה כמעט למשפחתית היקרה ביותר אז ועלתה יותר מהונדה סיוויק שעלתה 123,900 ש"ח, טויוטה קורולה ב- 121,500 ש"ח, מאזדה לנטיס ב- 117,000 ש"ח, מיצובישי לנסר ב- 117 אלף שקל, סובארו אימפרזה ב- 116 אלף שקל, קיה מנטור ב- 111,500 ש"ח ורנו מגאן ב- 121,000 ש"ח. היום כמעט כולן עולות לכם 128-129 אלף שקל ולחברות הליסינג מן הסתם הרבה הרבה פחות…
גם מכוניות המנהלים עלו אז פחות, כמו סובארו B4 החל מ- 155,520 ש"ח, פורד מונדאו ב- 148 אלף שקל, ומאזדה 6 ב- 147 אלף שקל. גם היום הסגמנט הזה שצנח מאוד במכירות, נשלט בעיקר ע"י חברות הליסינג והופך את רכישתם ללא כדאית במרבית המקרים עבור לקוח פרטי, אלא אם מדובר ברכישה בתנאי יד ראשונה 0 ק"מ במחיר נמוך משמעותית.
פיג'ו 307 ב- 121 אלף שקל + טיפולים חינם לשלוש שנים

פיג'ו 307 ב- 121 אלף שקל + טיפולים חינם לשלוש שנים


רכבי שטח
גם כאן המצב טוב ביותר היום לעומת אז: BMW X3 שנמכרה אז החל מ- 438 אלף שקל, נמכרת כיום החל מ- 309 אלף שקל. הונדה CRV נמכר אז החל מ- 215,900 ש"ח וכיום החל מ- 169,900 ש"ח. טויוטה ראב 4 נמכר אז החל מ- 213 אלף שקל לדגם ה- 5 דלתות וכיום החל מ- 170 אלף שקל.קיה ספורטאז' נמכר אז החל מ- 165,400 ש"ח וכיום החל מ- 149,900 ש"ח.
בשורה התחתונה, נדמה ששוק הרכב התקדם משמעותית בעשור האחרון וככל הנראה, גם בשנים הקרובות אנו נהיה עדים יותר להוזלות נוספות וירידת מחירים מתמשכת, לצד מכוניות טובות ומאובזרות יותר. הוכחה נוספת לכך מספקת החיפושית החדשה שהושקה השבוע בארץ עם תג מחיר התחלתי של 129,900 ש"ח לעומת 148 אלף שקל בארץ לפני 12 שנה!