נחשפה קיה סטינגר : הקיה הספורטיבית בתולדות החברה

תחרות לגרמניות: קיה סטינגר נחשפה בארה"ב עם עיצוב ספורטיבי יוקרתי, מנועים בהספקים עד 365 כ"ס והבטחה להיות הקיה המהירה בתולדות החברה.

ששי כהן 09 בינו, 2017

שנתיים לאחר שגייסה קיה לשורותיה את אלברט ביארמן, מי שהיה בעבר סגן נשיא מחלקת ההנדסה של חטיבת M הספורטיבית של BMW, חושפת קיה בארה"ב את הסטינגר GT החדשה, הרכב הספורטיבי החזק בתולדותיה, הנכנס לקטגוריית הפאסטבק ספורט סדאן, ואמור להתחרות במכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, אודי A5 ספורטבק וגם באלפא ג'וליה החדשה. עפ"י המפרט שפרסמה קיה, נראה שהחברה הכינה היטב שעורי בית.



קיה סטינגר קיה סטינגר
לצד עיצוב סדאן ספורטיבי, אלגנטי, שרירי ואתלטי שללא ספק יקסום ללקוחות, מציעה הסטינגר מידות גדולות יחסית עם אורך של 4.83 מטר, רוחב של 1.87 מטר ובסיס גלגלים ענק של 290 ס"מ, המבטיח תא נוסעים שככל הנראה יהיה מרווח מהמתחרות. כיאה למכונית המתיימרת להיות GT, מצוידת הסטינגר בשלדה חדשה וספורטיבית, הנעה אחורית או כפולה כאופציה, מתלים ספורטיבים ואופציה ל-5 דרגות קשיחות של הבולמים. בחברה לא חוסכים בתאור של היכולת הספורטיבית של הרכב, ומבטיחים אופי ספורטיבי חד והגה מתקשר במיוחד.קיה סטינגר קיה סטינגר
קיה סטינגר תוצע בגרסת הכניסה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 255 כ"ס ו-36 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,400 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. מעליה תוצע הסטינגר V6 החזקה, המצוידת במנוע 3.3 ליטר טווין טורבו, המפיק 365 כ"ס ו-52 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,300 סל"ד, ומשודך גם הוא לתיבת 8 הילוכים אוט'. לעת עתה, מפרסמת קיה רק את נתוני ההאצה של הדגם החזק, עם 5.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 269 קמ"ש.קיה סטינגר קיה סטינגר
קיה סטינגר תוצע ברמות אבזור גבוהות למדי, הכוללות בין השאר את חבילת הבטיחות המתקדמת של החברה (בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטיה מנתיב, שטח מת במראה, מערכת בלימה אוטונומית עם התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד), משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, תצוגה עילית של נתוני הדרך, מולטימדיה איכותית עם 15 רמקולים וסאב וופר, חישוקי "18/"19 קלים ועוד.
קיה סטינגר תגיע לשיווק בארה"ב לקראת סוף 2017 וככל הנראה תגיע לארץ במהלך 2018.