ניהול צי רכב בחברה

ניהול צי רכב בחברה הינו נושא מורכב הכולל לא רק רכישת כלי רכב ותחזוקתם, אלא התאמה מדויקת לצורכי העובד, פיקוח על הוצאות הדלק ועוד. ( מדור פרסומי )

ששי כהן 06 בנוב, 2014

כל ארגון וחברה שואפים להיות טובים תמיד ולשפר את היכולות הכלכליות שלהם. ארגונים וחברות יכולים להיות סבוכים מאד ולכלול לא מעט בעלי תפקידים. בין התפקידים השונים יש בכל חברה גם בעל תפקיד אשר אחראי לצי הרכבים של החברה. בעל תפקיד זה יכול להחזיק בתפקידים נוספים נוסף לתפקיד ואין זה משנה האם זהו תפקידו היחיד או לא, עליו לדאוג לגורמים הרבים של צי הרכבים ובניהם:

  • רכישת רכבים
  • תחזוקת רכבים
  • התאמת הרכבים לבעלי התפקידים השונים

רכישת רכבים
רכישת הרכבים מצריכה מהאחראי לניהול צי הרכבים בחברה לעקוב אחר מבצעי רכב. המבצעים השונים יכולים להיות משתלמים מאד עבור החברה ולחסוך לה מאות אלפי שקלים. מבצעי רכב יכולים להיות על עלות הרכבים עצמם והם יכולים להיות מבצעים משתלמים מאד בשל התנאים הטובים שהם מציעים לחברות אשר מנהלות צי רכבים. חלק בלתי נפרד מתפקידו של מנהל צי הרכב בחברה הוא לבדוק כיצד ניתן לחסוך על ידי רכישה נכונה של הרכבים.
תחזוקת הרכבים
כל רכב זקוק לתחזוקה וגם אם אין מדובר בתקלות איתן יש להגיע למוסך, יש צורך לבצע בדיקות תקופתיות לרכבים. הבדיקות יכולות לעלות על תקלות מבעוד מועד ובכך למנוע אסונות. חלק בלתי נפרד מתפקידו של מנהל צי הרכבים בחברה הוא לדאוג שכל הרכבים יהיו תקינים לאורך כל הזמן. לכן, חשוב לבדוק כי כל רכב עובר את הטיפולים הנדרשים וכי כל הרכבים עוברים בדיקות לקראת החורף, בדיקות של איזון גלגלים ובדיקות בטיחות שונות. על מנהל הצי של הרכב לדאוג לבדיקות השונות במהלך כל השנה ולא רק לקראת הטסט השנתי.
התאמת הרכבים לבעלי התפקידים
יכול להיות שהחברה תחליט לרכוש רכב מסוג אחד לכל עובדי החברה ויכול להיות שהיא תחליט להשתמש ברכבים שונים לנושאי תפקידים שונים או לעובדים בעלי צרכים שונים. ישנם עובדים אשר זקוקים לרכבים גדולים או אפילו רכבים גדולים במיוחד (לבעלי ארבעה ילדים ומעלה) וחשוב להתאים להם את הרכב המושלם. יכול להיות שאותה החברה יכולה להוציא מבצעים ולתת הטבות לחברה גם אם היא רוכשת רכבים מדגמים שונים של אותה החברה.
עלויות הדלק
בעת חיפוש אחר מבצעי רכב חשוב לבדוק לא רק את המחיר של כל אחד מהרכבים אלא גם את העלויות הכוללות שלהם במהלך השנים. תפקידו של מנהל צי הרכב הוא לבחון כמה יעלה הרכב לחברה, כמה דלק צורך כל אחד מהרכבים ומה יהיו עלויות הבדיקות והתיקונים הצפויים. רוב החברות יודעות כי הן יחליפו את הרכב לאחר תקופה שנקבעה מראש ולכן יכול מנהל הצי לחשב איזה רכב יהיה כדאי ביותר בהתחשב בתצרוכת הדלק שלו ובעלויות הצפויות של הטיפולים השנתיים. על האחראי לצי הרכב לקחת בחשבון כל פרט בהתאמת הרכבים כך שהחברה תחסוך בכספים מבלי להתפשר על בטיחות ונוחות העובדים.
* הידיעה הינה תוכן שיווקי ממומן.