ניסאן מיקרה מבחן דרכים

מכונית הצעירים המושלמת או דווקא האידאלית לזוג פנסיונרים ? קצת קשה היה לי להחליט. רצה הגורל ונתקעתי החודש ללא רכב למספר ימים. אז הצטרכתי לשכור רכב כדי למלא את "החור" והגעתי לחברת ההשכרה. מכיוון שאני מכיר היטב את היונדאי גטס ודייהטסו סיריון השולטות במגרשי ההשכרה , התעקשתי של שדרוג (??) לניסאן מיקרה. היה לה פשוט…

ששי כהן 28 במרץ, 2009

מכונית הצעירים המושלמת או דווקא האידאלית לזוג פנסיונרים ? קצת קשה היה לי להחליט.

רצה הגורל ונתקעתי החודש ללא רכב למספר ימים. אז הצטרכתי לשכור רכב כדי למלא את "החור" והגעתי לחברת ההשכרה. מכיוון שאני מכיר היטב את היונדאי גטס ודייהטסו סיריון השולטות במגרשי ההשכרה , התעקשתי של שדרוג (??) לניסאן מיקרה. היה לה פשוט מן מבט כזה חמוד עם עיניים כאלה בולטות שאמרו " קח אותי " !
גם היום , שנתיים לאחר הגעתה לארץ ו 6 שנים לאחר הצגת הדגם בעולם , המיקרה עדיין חביבה למראה ואפילו עוד מושכת מעט מבטים. אפילו ילדיי הקטנים שמורגלים לראות כל מיני מכוניות חדשות מדי פעם בחנייה התלהבו מהמראה החמוד וביקשו לנסוע בה. מראה הרטרו יחד עם הסממנים המודרנים כנראה עושה את שלו והמכונית עדיין נאה למראה.
פנים הרכב אינו ממשיך את מגמת העיצוב המקורי כמו עיצובה החיצוני אולם בסה"כ נאה . אמנם הרכב אותו קיבלתי מרופד שפע משטחי פלסטיק אפורים אשר פוגמים מעט באווירה העליזה אולם היבואן מאפשר גם ריפודים וגוונים בהירים אשר תורמים לאווירת היוקרה והתחושה האוורירית.
דגם המבחן הינו ברמת גימור ACENTA וכולל אבזור נדיב למדי : נעילה, מראות וחלונות (קדמיים ) חשמליים, הגה כח, מחשב דרך, שפע תאי אחסון ומערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ודיבורית בלוטוס מקורית.

ניסאן מיקרה מבחן דרכים

ניסאן מיקרה מבחן דרכים

 

האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר, ABS ,BAS וכפתור בקרת מהירות. חבל שהרכב לא מגיע לארץ עם בקרת יציבות . במחן הריסוק האירופאי זכתה המכונית ל 4 כוכבי בטיחות.
מידות הרכב מצביעות על אורך של 3.72 מטר, רוחב של 1.66 מטר, גובה 1.54 מטר ובסיס גלגלים באורך 243 ס"מ. תא המטען קטן למדי ובעל נפח של 235 ליטר בלבד.
למרות אפשרות להסיע בה עד 5 נוסעים , תא הנוסעים קטן למדי ומספק מקום לעד ארבעה נוסעים מבוגרים. מרווח הראש טוב למדי עקב הגג הגבוה והמרחב לנהג ולנוסע לצידו טוב ומספק.
המיקרה מגיעה לארץ עם מנוע בנפח 1.4 ליטר בעל הספק של 88 כ"ס. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים אשר עובדת בהרמונייה מושלמת עם המנוע.  בנסיעה עירונית משתלבת המיקרה בתנועה בזריזות ובקלילות ומימדיה הקטנים תורמים לביצוע חנייות בקלילות .
שדה הראייה טוב לכל הכיוונים ויחידות התאורה הקדמיות הבולטות על מכסה המנוע מסייעות להעריך את מימדי הרכב.
מחוץ לעיר זה כבר סיפור אחר. כל עוד תנהגו בה כשאתם רגועים ולא ממהרים , המיקרה תהייה שקטה למדי וקצב ההתקדמות נינוח , אך אם אתם נהנים להאיץ לעיתים את הרכב ובמקרה אתם גם נוסעים עם 4 נוסעים , מתקשה הניסאן להתקדם במהירות והמנוע נאלץ לעבוד בסל"ד גבוה שם הוא מייצר יותר רעש מביצועים.
נתוני התאוצה הרשמיים של החברה מורים על 15 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 158 קמ"ש. – לא בדיוק המכונית לחובבי הביצועים.
צריכת הדלק דווקא טובה והמכונית השיגה 13 ק"מ לליטר בממוצע.
לסיכום
ניסאן מיקרה היא מכונית עירונית חביבה למדי . בתחילת הדרך התלבטתי אם היא מתאימה יותר לצעירים או לזוג פנסיונרים אשר ילדיהם עזבו כבר את הבית.
עדיין לא הגעתי להחלטה. מצד אחד , היא בעלת עיצוב צעיר ומספקת מרחב מחייה מספק לזוג + ילד ( בתנאי שהוא לא תינוק כי אז אין כמעט אפשרות להכניס עגלת תינוק בתא המטען) . מצד שני היא נראית לי יותר אידאלית לזוג מבוגר אשר מקבל מכונית עירונית קטנת מידות וחסכונית אך עם מקום להסיע מדי פעם את הנכדים ועם מספיק מקום לשקיות מהסופר בבגאז'. את השיקול תעשו אתם .
מחירה לצרכן עומד היום על 104,000 ש"ח אשר ממקמים אותה מבחינת מחיר במקום טוב באמצע. בימים אלה יש מבצע של חבר אשר מוזיל אותה משמעותית לחברי המועדון.  מחירה כמשומשת , 70,000 ש"ח לדגם 2007 לפי מחירון יד 2 , עושה אותה לעסקה הרבה יותר מעניינת עם תמורה טובה למחיר.

ניסאן מיקרה מבחן דרכים

ניסאן מיקרה מבחן דרכים

 

עוד ממבחני דרכים