סובארו XV 1.6 מבחן דרכים

סובארו XV 1.6 ליטר מבטיח מחיר שובר שוק, יכולת שטח אמיתית וכמובן עיצוב קרבי. אז מה אם האבזור קמצני. בשורה התחתונה: אחד מכלי הרכב המשתלמים ביותר כיום בארץ.

ששי כהן 30 באוק, 2014
סובארו XV 1.6

רכב ה- 4X4 הזול בישראל
לא יותר זול מברלין, אבל יותר זול מכל המתחרות בארץ. בימים בהם חזר נושא המחאה החברתית לכותרות והחלו שלל השוואות בין מחירי מוצרים שונים בארץ למקבילים שלהם בגרמניה, טוב לגלות שמדי פעם נוחתות בישראל גם מכוניות עם תג מחיר תחרותי באמת. כזאת למשל היא סובארו XV 1.6 ליטר החדשה שנחתה בחודשים האחרונים בארץ עם תג מחיר כמעט שובר שוק, שהפך אותה למכונית ה- 4X4 הזולה ביותר בארץ, ולא סתם 4X4 שמיועד רק לאחיזת כביש משופרת, אלא הנעה כפולה עם יכולות שטח לא מבוטלות. הדגם החדש כבר הפך להיות המועדף במשפחת ה- XV ואחראי לכ- 407 מסירות בזמן קצר מתוך 964 מסירות של כלל המשפחה מתחילת השנה.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת ה- XV הבסיסית על המראה המוכר של גרסת ה- 2.0 ליטר ורק חדי עין בעלי עיני נץ יבחינו בשינויים החיצוניים. העיצוב החיצוני היה ונותר בעל אופי קרבי משהו, עם בתי הגלגלים השחורים, הספוילר האחורי, מסילות הגג וחישוקי ה- "17 היפהפיים בעלי הצבע הדו גווני וההופעה הכוללת ללא ספק נאה ומרשימה למדי וללא הצטעצעות יתר. עם 4.45 מטר באורך המכונית, 1.78 מטר רוחב, 1.61 מטר גובה ובסיס גלגלים של 263 ס"מ, מציעה המכונית מרכב משפחתי מרווח למדי לחמישה נוסעים ורק נפח תא המטען מעט מאכזב עם 380 ליטר קומפקטיים למדי, שיקשו מעט על משפחה עם ילדים קטנים הצריכה לאכלס עגלת תינוק, אך מנגד מספקים בד"כ עבור השאר.

סובארו XV 1.6- תא מטען צנוע יחסית

סובארו XV 1.6- תא מטען צנוע יחסית


כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מודרני מצד אחד, אך פשוט במידה מסוימת עם עיצוב שלא מנסה להתחכם. איכות החומרים גבוהה בד"כ וכך גם איכות ההרכבה והכל נראה יצוק היטב וחסון ונראה שישאר כך שנים ארוכות. כחלק מהניסיון להוזיל את מחיר הרכב לרמה תחרותית באמת, קוצץ אבזור הרכב באופן שדי מרגיז וכולל כסטנדרט ציוד שהיה נחשב מכובד לפני 20 שנה עם תפעול חשמלי לחלונות, מראות ונעילה, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית ומזגן חד אזורי. האבזור הבטיחותי דווקא מרשים עם 7 כריות אוויר ושלל מערכות בקרה ולמכונית אף ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. רכב המבחן צויד אגב בריפודי פנים בהירים שתורמים משמעותית לשיפור האווירה בתא הנוסעים ותוספת מערכת המולטימדיה שמוצעת כאופציה, כוללת גם שליטה על מערכת השמע והדיבורית מההגה ומפצה גם היא על היעדר האבזור, אך דורשת תוספת לא קטנה באולם התצוגה.
סובארו XV 1.6- סביבת נהג פשוטה, אך שילוב מוצלח של גוונים בהירים תורם לאווירה נעימה מאוד

סובארו XV 1.6- סביבת נהג פשוטה, אך שילוב מוצלח של גוונים בהירים תורם לאווירה נעימה מאוד


מתחת למכסה המנוע מצוידת ה- XV החדשה במנוע בוקסר בנפח 1.6 ליטר המפיק 114 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מירבי של 15.3 קג"מ ב- 4,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למרות הנתונים הרשמיים המצביעים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 13.8 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש לא ממש מרשימים, במבחן המציאות מספקת הסובארו הצנועה יכולת דווקא מפתיעה לטובה, עם יציאה מספיק זריזה מהרמזור ויכולת תנועה עירונית ובין עירונית מספקת בהחלט וללא כל תחושה של מחסור בכח, כך שאם אתם לא מסוג הנהגים שנותנים גז חזק מרמזור לרמזור, ללא ספק יחידת הכח הקטנה תספק אותם בחיי היום יום.  מעבר לכך, מספקת המכונית נוחות נסיעה טובה למדי ברוב סוגי הדרך עם פעולת מתלים מוצלחת ובידוד טוב של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע. בדומה למתחרות חדשות בעלות גיר אוטומטי רציף, גם כאן מדובר בגיר מהדור החדש המספק תחושה נעימה יותר וחלקה יותר בנסיעה ופחות הרגשה של " נסיעה על  הילוך אחד".
סובארו XV 1.6

סובארו XV 1.6


הדובדבן שבקצפת
לצד התנהגות הכביש הטובה, ללא ספק הבונוס העיקרי של המכונית הנ"ל נעוץ בהנעה הכפולה של הרכב וביכולת השטח שלו. בשעה שכמעט כל רכבי הפנאי מנסים להתחזות לרכבי שטח קשוחים כאלה או אחרים, בסובארו לא מצטרפים לחגיגה ולא מנסים להתחזות לשום דבר אחר, אלא פשוט מספקים את הדבר האמיתי והוא יכולת שטח מכובדת שללא ספק תספק לכם שפע של פאן בזמנכם החופשי. עם מרווח גחון נדיב במיוחד של 22 ס"מ, תשמחו לגלות שה- XV מספק לכם יכולת התקדמות לא רעה בשטח, שאולי לא תספיק למסלולי שטח מקצועיים ומאתגרים, אך ללא ספק היא בשתי רמות מעל עדר הג'יפונים הפופולרים בישראל. כל שנותר לכם הוא להתחיל ממסלול בסיסי, ללמוד בסבלנות את יכולות הרכב ולהתקדם בזהירות למסלולים קצת יותר מאתגרים. רכב המבחן שצויד גם במגן מנוע, סייע עוד מעט לתחושת הביטחון, ואם תרכשו רכב כזה, כדאי מאוד שתבחנו בחיוב גם את רכישת תוספת המיגון.
סובארו XV 1.6

סובארו XV 1.6


את ימי המבחן שליווה אותנו ה- XV, סיכמנו עם תצרוכת דלק של 10.6 ק"מ לליטר בנסיעות שכללו הרבה שטח, אך גם לא מעט תנועה עירונית ובין עירונית. אמנם הנתון הרשמי של 18.1 ק"מ לליטר נמצא רחוק מאוד מהמדידה בפועל, אולם בהתחשב באופי הנסיעות, מדובר ללא ספק בנתון מרשים לטובה, וסביר שנהיגת כביש בלבד ולא מאמצת תביא את הרכב לכיוון ה- 13 ק"מ לליטר בממוצע.
סובארו XV 1.6

סובארו XV 1.6


לסיכום
במחיר של 129,900 ש"ח לדגם הידני ו- 135,900 ש"ח לדגם האוטומטי שנבחן כאן, מספק סובארו XV 1.6 תמורה מצוינת לכסף. אם תרצו, בעבור תוספת של 6,000 ש"ח בלבד לעומת מחיר משפחתית ממוצעת, תוכלו לקבל רכב פנאי 4X4 מעוצב, בטיחותי, מהנה ואף חסכוני יחסית בדלק, שנהנה כבונוס גם ממוניטין אמינות טוב של החברה וכיסוי נדיב של 5 שנים באחריות. הסתפקות ביחידת הכח הבסיסית בנפח 1.6 ליטר לא אמורה להפריע בסופו של דבר לרוב הלקוחות והתלונה העיקרית מופנית לאבזור הדל באופן שמעט מרגיז, אבל זה באמת בקטנה. בשורה התחתונה: ההנאה מובטחת.


סובארו XV 1.6

סובארו XV 1.6