סוזוקי ויטרה החדשה מבחן דרכים – להיט נוסף בדרך

סוזוקי ויטרה החדשה זונחת במידה מסוימת את השטח, אך מציעה מנגד ג'יפון משפחתי מרווח, מאובזר, חסכוני מאוד בדלק ועם ציון מבחן ריסוק הגבוה בקטגוריה.

ששי כהן 02 באוק, 2015
סוזוקי ויטרה החדשה

פתיחה מוצלחת
בשבוע החולף, כשניגשתי לסוכנות המרכזית של סוזוקי בת"א לאסוף את הויטרה החדשה למבחן, הופתעתי מהצפיפות באולם התצוגה. האולם היה גדוש באנשים שמרביתם הגיעו לחזות בפלא החדש של סוזוקי, שעונה לשם ויטרה החדשה. למה פלא? כשמגיע דור חדש למכונית ממוצא יפני שזוכה למחיר מקוצץ ב- 55 אלף שקל לעומת הדגם היוצא, הנהנה ממפרט אבזור מרשים, הצהרה על 18 ק"מ לליטר, משתייך לקטגוריית הג'יפונים הרותחת ולקינוח גם עונד את התואר " הג'יפון הקומקפטי הראשון שזוכה לציון מושלם במבחני הריסוק האירופאים לפי התקינה החדשה והמחמירה יותר ", מה הפלא שהציבור מסתער על אולם התצוגה ? ואם תוסיפו לכל החבילה הזאת גם מחיר מוזל בכמה אלפי שקלים לחברי מועדון הצרכנות " חבר, במסגרת מבצע שמתקיים בימים אלה, ברור שאולם התצוגה יהיה עמוס. רק שבסופו של דבר יש רק בעיה אחת: הביקוש הגבוה גורם לזמני אספקה רחוקים יחסית. תזמינו היום, תקבלו כנראה בפברואר 2016.


סוזוקי ויטרה החדשה- חזית קשוחה ומרשימה עמוסת כרום נוצץ

סוזוקי ויטרה החדשה- חזית קשוחה ומרשימה עמוסת כרום נוצץ

הופעה חיצונית – מושך תשומת לב ברחוב

בכל הנוגע להופעה החיצונית, זונח הויטרה החדש את מראה רכב השטח הקשוח והרבוע שאפיין את הדור היוצא, ומאמץ במקומו הופעה של קרוסאובר מודרני. מצד אחד, לא משהו יוצא דופן או איזה יפיוף במיוחד, אך מצד שני, בהחלט נאה ומושך תשומת לב רבה ברחוב. האמת, הופתענו מהעניין הרב שגרר אחריו הויטרה בשלל המקומות בהם הסתובבנו עימו, וזכינו להתעניינות גדולה במיוחד מעוברים ושבים שעצרנו לידנו לשאול על הרכב. ללא ספק גם שילוב 2 צבעים שמוצע לרכב, ובמקרה שלנו עם חצי מרכב עליון בצבע לבן, תרם להופעה מוחצנת יחסית ומושכת. מעבר לכך, למרות שמדובר ברכב בעל מידות קומפקטיות יחסית על הנייר, ואפילו קצר ב- 13 ס"מ מאחיו- סוזוקי קרוסאובר, התחושה היא בהחלט של רכב גדול יחסית ובהחלט לא של ג'יפון. עם נתוני מידות של 4.18 מטר באורך, 1.78 מטר רוחב, 1.61 מטר גובה, ובסיס גלגלים של 250 ס"מ הוא אמנם נחשב לקטן יחסית, אך בפועל הוא מרגיש גדול בהרבה ואף מרווח למדי לחמישה נוסעים. בסעיף השימושיות מציע הויטרה תא מטען בנפח 375 ליטר, הצומח ל- 710 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, לצד שלל מחזיקי כוסות ותאי אחסון הפזורים ברכב ומסייעים לשימושיות.

סוזוקי ויטרה החדשה- תא מטען בנפח 375 ליטר - אינו מהגדולים אך מספק בהחלט

סוזוקי ויטרה החדשה- תא מטען בנפח 375 ליטר – אינו מהגדולים אך מספק בהחלט

תא נוסעים

כניסה לקבינה, חושפת תא נוסעים נאה וללא התחכמויות שונות. סביבת הנהג והנוסעים נאה, העיצוב יפני-סוזוקאי מסורתי ורק שעון זמן אנלוגי גדול הממוקם בין פתחי המיזוג המרכזיים מנסה לתרום לאווירה עליזה יותר. המושבים נוחים למדי ובאופן מפתיע בעלי ריפוד קטיפה נעים מאוד למגע( במקרה שלנו משולב עור בגרסת ה-4X4 ) והאווירה הכללית טובה. יחד עם זאת, לוח השעונים בנוי מפלסטיק קשיח ללא חומרים רכים ( כחלק מהרצון להוזיל עלויות ), אך הכל בנוי היטב ונראה שיחזיק כך גם שנים ארוכות קדימה.

סוזוקי ויטרה החדשה - אבזור עשיר כסטנדרט

סוזוקי ויטרה החדשה – אבזור עשיר כסטנדרט

אבזור ובטיחות – מפתיע לטובה

האבזור נדיב וכולל כסטנדרט: הגה בציפוי עור, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו-AUX, מחשב דרך, דיבורית מקורית, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי גלגלים קלים "17, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מראות מתקפלות חשמלית, 7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ בצמיגים ומערכת Mobileye המסייעת רבות לבטיחות הנסיעה. גרסת ה- 4X4, כוללת בנוסף: ריפודי מושבים משולבים עור, חישוקי גלגלים קלים מעוצבים יותר, כניסה והתנעה ללא מפתח ואת מערכת ה-AllGrip הכוללת תוכניות נהיגה בהתאם לשטח בו נוסעים. בכל הנוגע לבטיחות, נבחנה הויטארה החדשה במבחני ה EURONCAP וזכתה לציון הגבוה והמחמיר ביותר עם 5 כוכבי בטיחות, והיתה לג'יפון (COMPACT SUV) היחידי שזכה עד כה בחמישה כוכבי בטיחות מאז הוחמרו הקריטריונים במבחני הריסוק.

סוזוקי ויטרה החדשה - ג'יפון ראשון שזוכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap בשיטה החדשה והמחמירה

סוזוקי ויטרה החדשה – ג'יפון ראשון שזוכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap בשיטה החדשה והמחמירה

על הכביש

סוזוקי ויטרה החדש משווק בארץ עם יחידת הכח המוכרת מדגם הקרוסאובר הכוללת: מנוע בנזין 1.6 ליטר 120 כ"ס שמוצע במקרה של הויטרה בשילוב לתיבת אוטומטית עם 6 הילוכים ( לא רציפה ) ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12.5 שניות (13 שניות ב- 4X4 ), על הכביש, מדובר ברכב זריז למדי שלא יתקשה לשרת אתכם ביום יום, הוא מספק תגובת דוושה טובה והאצות מספקות. יחד עם זאת, לחיצה בריאה יותר על דוושת הגז מתוך ניסיון לסחוט ביצועים, ישפרו אמנם קלות את הביצועים, אך בתמורה יעניקו הרבה יותר רעש מנוע מוחשי בתא הנוסעים. בסה"כ התנהגות הכביש אינה ספורטיבית, אך בהחלט בטוחה ונינוחה, עם נקודת תורפה הנוגעת לעודף רעשי מנוע שחודרים לתא הנוסעים, בעיקר בזינוק מהמקום ולחיצה בריאה על הגז.

סוזוקי ויטרה החדשה - אינו מיועד שלטח כמו בעבר, אך עדיין מציע הנאה נאה בגרסת ה- 4X4

סוזוקי ויטרה החדשה – אינו מיועד שלטח כמו בעבר, אך עדיין מציע הנאה נאה בגרסת ה- 4X4

בשטח

רכב המבחן שלנו שהיה מצויד בהנעה כפולה 4X4, פיתה אותנו כמובן לרדת איתו לשטח. בסוזוקי אמנם טורחים להדגיש שהויטרה החדש זונח יותר מבעבר את רעיון השטח, ומתמקד יותר בכביש ( כפי שמרבית הלקוחות בעולם מעדיפים כיום ), אולם עדיין מצהירים שניתן בהחלט לעשות איתו טיולי שטח קלילים ובוודאי לא טכניים. במקרה הנ"ל, מציע הויטרה הנאה רבה מחוץ לאספלט כאשר טיולי שבילים, מהמורות קלות ואף חולות לא טובעניים במיוחד הוא מסוגל לצלוח, ומסייעים לו מרווח גחון נאה של 18.5 ס"מ, ומערכת ה- AllGrip המאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה בשטח ( אוט', ספורט, שלג ונעילה ), כאשר מצב ה-Lock ( נעילה ) מעביר בקביעות מומנט גבוה לגלגלים האחוריים, כדי לספק אחיזה מרבית ומאפשר יחד עם מערכת ה- ESP לחלץ אותכם משטח בעייתי בו אתם עלולים להתחפר, כאשר המערכת בולמת את הגלגלים שמחליקים ומספקת מומנט לגלגלים שאוחזים בקרקע.

סוזוקי ויטרה החדשה- לפני הירידה לשטח, עוד הראה מחשב הדרך 15.5 ק"מ לליטר- מכובד בהחלט

סוזוקי ויטרה החדשה- לפני הירידה לשטח, עוד הראה מחשב הדרך 15.5 ק"מ לליטר- מכובד בהחלט

צריכת דלק

את שלושת ימי המבחן סיים סוזוקי ויטרה עם תצרוכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר שנעשו בתנאים מאומצים יחסית וכולל ירידה לטיול שטח קליל. מדובר בצריכת דלק מצוינת שאם תמנעו מירידה לשטח, ככל הנראה לא תתקשו להגיע גם לצריכת דלק של 15 ק"מ לליטר בפועל בנהיגה משולבת, כל עוד ותנהגו ברכב ללא דרישות לסחוט ביצועים מרמזור לרמזור. בין הגורמים אגב לחיסכון בדלק, ניתן למנות את מערכת ה- Start/Stop המכבה את המנוע בעת עצירה, וכן את מערכת ההנעה הכפולה החכמה הנותנת עדיפות לחיסכון בצריכת דלק על ידי מעבר להנעת 4X4 רק כשיש צורך בכך, כך כאשר אתם נוהגים בכביש, אתם כמעט תמיד תנהגו במצב של הנעה קדמית בלבד. מעבר לכך, מדובר גם ברכב ידידותי לסביבה עם מנוע העונה לדרישות זיהום האוויר EURO6 ודרגת זיהום 4.

מכיר סוזוקי? להיטי העבר במפגש עם הדור החדש

מכיר סוזוקי? להיטי העבר במפגש עם הדור החדש

להיט נוסף של סוזוקי

סוזוקי ויטרה החדש מוצע כיום במחיר של 124,990 ש"ח לדגם ה- 2X4 ו- 131,990 ש"ח לדגם ה- 4X4 ההופכים אותו לאחד הדגמים האטרקטיביים ביותר כרגע בשוק הג'יפונים, ואף כחלופה זולה אפילו למשפחתיות סדאן קלאסיות. עבור המחירים הנ"ל, תקבלו ג'יפון מעוצב, מרווח למדי, מאובזר, מאוד בטיחותי, חסכוני בדלק ואפילו עם יכולת מסוימת להנאה בשטח בגרסת ה- 4X4, כאשר בסעיפי החובה נרשמים רק ביצועי כביש סבירים ובידוד לא מושלם מרעשי מנוע. כשמוסיפים לחבילה גם את מוניטין האמינות של סוזוקי ושמירת הערך והסחירות העתידית שצפויים להיות טובים, מדובר ללא ספק באחת הרכישות עם התמורה לכסף הטובות ביותר שמוצעות כיום בשוק המקומי ולהיט כמעט וודאי בשוק הישראלי.

מעוניינים בנסיעת מבחן והצעת מחיר אטרקטיבית לסוזוקי ויטארה החדשה? הכניסו פרטים כאן, או התקשרו : 052-455-9999

Error: Contact form not found.