סוזוקי סלריו מבחן דרכים

המכונית שאחראית לחזרת מכוניות המיני לאופנה בישראל, זוכה לדגם חדש שמבטיח לעשות הכל טוב יותר מבעבר, למעט דבר אחד. סוזוקי סלריו במבחן.

ששי כהן 13 במאי, 2016
סוזוקי סלריו

לאחר מספר חודשים בהם צנחו מכירות מותג סוזוקי בישראל בשיעור של 25%, עם מסירות של 3,916 כלי רכב בארבעת החודשים הראשונים של 2016, נראה שסוזוקי עומדת בפני סיום התקופה הבעייתית, ונמצאת רגע לפני תנופה מחודשת. הסיבה העיקרית שגרמה לירידת המכירות של המותג היפני בישראל, הינה הפסקת הייצור של דגמי האלטו והספלאש שהיו די פופולריות בישראל, מחסור במלאי זמין של הויטארה החדשה ועיכוב במסירות סוזוקי קרוסאובר הפופולרי עקב ריקול שעצר את אספקת הדגם לזמן קצר. בחודש החולף החלו העניינים להשתנות: סוזוקי סלריו מחליפת האלטו, נחתה בארץ, בעיות המלאי של הויטארה נפתרו בחלקן ושיווק הקרוסאובר חזר לפעילות סדירה. בחודש הקרוב אמורה לנחות בארץ גם הבלאנו החדשה, ובהמשך השנה גם האיגניס החדשה, שעשויים לחזק את מכירותיו של היצרן בארץ בצורה משמעותית, כך לפחות מקווים במכשירי תנועה היבואנית. בינתיים, יצאנו לבדוק את הסלריו החדשה ולראות מה יש לה להציע בשוק מכוניות המיני התחרותי.
סוזוקי סלריו - חמודה למראה אך לא מסובבת ראשים סוזוקי סלריו – חמודה למראה אך לא מסובבת ראשים
מבחוץ
סוזוקי סלריו מחליפה בארץ הן את האלטו שאחראית לשובן של מכוניות המיני לחיינו לפני כ-6 שנים, והן את הספלאש שהיתה סוג של מיני מוגבהת ומרווחת מעט יותר. מדובר בצמד מכוניות שהיו אחראיות לכמות לא מבוטלת של מסירות מותג סוזוקי בשנים האחרונות ( 28 אלף ! ) ועל כתפיה של המחליפה מונחת אחריות מאוד גדולה להמשך הצלחת המותג. בניגוד לאלטו היוצאת בעלת העיצוב החביב, הסלריו החדשה הקדישה את העיצוב החיצוני על מזבח השימושיות וכחלק מהרצון להיות הגדולה והמרווחת בקטגוריה, יחד עם שילוב של תנוחת ישיבה מעט גבוהה מהמקובל ( בדומה לספלאש ), העיצוב החיצוני לא יתחרה כאן בתחרות מלכת היופי של מכוניות המיני, אך יחד עם זאת, החזית שלה מודרנית ומזכירה במידה מסוימת את הויטארה החדשה, ובסה"כ מדובר במכונית חמודה.סוזוקי סלריו - גבוהה מהמקובל ומציעה תנוחת ישיבה גבוהה שתקסום לחלק מהמלקוחות סוזוקי סלריו – גבוהה מהמקובל ומציעה תנוחת ישיבה גבוהה שתקסום לחלק מהמלקוחות
אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו…
בניגוד לעיצוב החיצוני שמשדר פרקטיות ופחות מכוון לסובב ראשים, מבטיחה הסלריו להיות הכי מרווחת ושימושית בין מכוניות המיני. עד כמה היא גדולה? עם 3.6 מטר באורך ו- 1.6 מטר ברוחב היא אמנם לא מציגה מידות גדולות מהמקובל כיום בקטגוריה, אך עם בסיס גלגלים של 242 ס"מ וגובה של 1.54 מטר היא מציעה יתרון מוחשי בתא הנוסעים עם מרווח נאה לחמישה נוסעים ( במקום ארבעה באלטו היוצאת ) ושימושיות טובה, עם תא המטען הגדול בקטגוריה בנפח 254 ליטר. כדי להמחיש את גודל תא הנוסעים, טרחה היבואנית והזמינה צמד שחקני כדורסל ( שון דאוסון ודריל מונרו ממכבי ראשל"צ ) כדי שיוכיחו שהם נכנסים לתא הנוסעים ומצליחים למצוא בו תנוחת ישיבה טובה ללא תחושת צפיפות או אי נוחות, גם לאנשים בגובה 1.9 מטר פלוס.
סוזוקי סלריו - תא מטען הגדול בקטגוריה סוזוקי סלריו – תא מטען הגדול בקטגוריה
תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה, חושפת סביבת נהג ונוסעים נאה ויעילה, ללא התחכמויות או עיצוב מקורי או נועז, אך בסה"כ מודרני ופונקציונלי. תנוחת הישיבה גבוהה מהמקובל בסגנון של מיני ג'יפון, שדה הראיה מצוין לכל הכיוונים וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה למרות שההגה מתכוונן רק לגובה. הסלריו משווק בארץ ברמת גימור אחת ( GLX ) הן בדגם הידני והן בדגם האוטומטי וכולל כסטנדרט: 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB, דיבורית מקורית, מחשב דרך, מראות מתכוונות חשמלית, נעילה מרכזית מהשלט וחישוקי גלגלים קלים "14. אבזור הבטיחות כולל : 6 כריות אוויר,  מערכת מובילאיי כסטנדרט ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים אך למכונית ציון ריסוק של 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.תא נוסעים מרווח יחסית ונעים לשהייה, אך האבזור אינו נדיב תא נוסעים מרווח יחסית ונעים לשהייה, אך האבזור אינו נדיב
על הכביש
סוזוקי סלריו משווקת בגרסת מנוע אחת הכוללת: מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 9.18 קג"מ המשודך לתיבות 5 הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד בודד, במקום אוטומטית פלנטרית באלטו היוצאת. בכך, מיישרת סוזוקי קו עם המקובל בקרב מכוניות מיני אירופאיות המציעות תיבה אוטומטית-רובוטית ( אלקטרונית ) בעלת יתרונות מובהקים של צריכת דלק ופליטת מזהמים טובים יותר, לצד עלויות יצור ותחזוקה זולים יותר, אך מנגד סובלת מנסיעה מעט פחות חלקה ואופי תיבה הדורש הסתגלות קלה, מה שהלקוח הישראלי איננו מחבב במיוחד. הגרסה הנבחנת כאן, היתה מצוידת בתיבה ידנית, והציעה אופי נינוח ואף זריז יחסית, עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 13.5 שניות, הנחשבת לטובה מהמקובל בקטגוריה, תגובה טובה ללחיצה על דוושת הגז ותנועה עירונית מהנה יחסית. חבל שרק הדגם האוטומטי מצויד במערכת לסיוע בזינוק בעליה, אשר היתה עשויה להשפיע לטובה גם על רוכשי הדגם הידני שחוששים מזינוק בעליה.סוזוקי סלריו סוזוקי סלריו – קלה ונעימה לנהיגה בדגם הידני
חסכונית מאוד בדלק
מחוץ לעיר, עלתה המכונית את הדרך מהמרכז לירושלים ללא כל בעיה, עם צמד מבוגרים וצמד ילדים מאחור ומזגן דולק, ולרגע לא חשה בקושי לנסוע בקצב התנועה המקובל, וללא בעיה להגיע גם ל-110 קמ"ש גם בעליות המאומצות. יחד עם זאת, בשעה שבתנועה רגילה המכונית די שקטה ומצליחה לשמור על בידוד מוצלח מרעשי המנוע, נסיון לסחוט ממנה ביצועים, גורר גם רעש מיותר ולא לשם מכוונת המכונית. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה ביחס למקובל בקטגוריה, עם מתלים שמצליחים להתמודד בכבוד עם תחלואי האספלט הישראלי ואינם ממהרים לשדר את בעיות הכביש לנוסעים ברכב. גם החשש מציודה של המכונית במנוע 3 צילינדרים, העשוי לספק רעידות בזמן עמידה מתפוגג במבחן המציאות עם רעידות קלות ביותר שכמעט ואינן מורגשות. את היתרון הגדול של המנוע הקטן והחסכוני ומשקל הרכב הקל ( 835 ק"ג בלבד ), פגשנו בתחנת הדלק, שם הציגה המכונית תצרוכת דלק של 18.8 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה מעט יותר מאומצת מהמקובל. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית לסביבה עם פליטת CO2 של 99 גרם לק"מ בממוצע, ודרגת זיהום אוויר 2 לדגם הידני או 3 לדגם האוטומטי.סוזוקי סלריו - חסכונית מאוד בדלק עם כמעט 19 ק"מ לליטר במבחן סוזוקי סלריו – חסכונית מאוד בדלק עם כמעט 19 ק"מ לליטר במבחן
המכונית האוטומטית הזולה בישראל !

במחיר התחלתי של 59,000 שקל לדגם הידני, או 66,000 שקל לדגם האוטומטי ( ההופך אותה למכונית האוטומטית הזולה בישראל ), מציעה סוזוקי סלריו מכונית מיני לחמישה נוסעים מרווחת מאוד, שימושית עם שלל תאי אחסון ותא מטען הגדול בקטגוריה ויחידת כח חסכונית מאוד בדלק וידידותית לסביבה, שגם מציעה זריזות ונהיגה עירונית קלילה. בסעיף החובה : העיצוב חמוד אך אינו מסובב ראשים כפי שצעירים מעדיפים לעיתים, הבטיחות השתפרה אך עדיין לא מצטיינת והמעבר לתיבה אוטומטית-רובוטית עשוי להרחיק ולאו דווקא בצדק לקוחות רבים שמעדיפים את התיבה האוטומטית הקלאסית. בינתיים, היבואן מדווח על פתיחה מוצלחת לדגם ומכירת כל ה-200 מכוניות הראשונות שהגיעו לארץ, מה שעשוי להעיד על קבלת פנים חמה לדגם ואופטימיות לגבי קצב השיווק.