סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים

סוזוקי קרוסאובר טורבו החדש לוקח את יתרונות הדגם היוצא (שימושיות, חסכון בדלק, אמינות וסחירות) ומתבל אותם במנוע טורבו שמשדרג את הביצועים והופעה מעט יותר קשוחה.

ששי כהן 22 במרץ, 2017
סוזוקי קרוסאובר טורבו

קרוב ל-3 וחצי שנים חלפו מאז שהשיקה כאן מכשירי תנועה את סוזוקי קרוסאובר מחליפו של ה- SX4, במהלך חכם שזיהה את הביקוש הצמא לרכבי שטח, וכלל תיוג של הרכב המשפחתי המוגבה של החברה כג'יפון לכל דבר. ההצלחה היתה כבר מההשקה והמוני בית ישראל הסתערו על אולמות התצוגה של סוזוקי ורכשו לא פחות מ-19,000 עותקים, הישג מרשים בהחלט כשנזכרים ש-90% מהם היו לקוחות פרטיים. יחד עם זאת, היו גם לא מעט שהרימו גבה אודות העיצוב של הדגם, שלא ממש נראה כג'יפון.




בעבר היה משפחתית מוגבהת, כיום מתוייג כג'יפון בעבר היה משפחתית מוגבהת, כיום מתוייג כג'יפון. סוזוקי קרוסאובר טורבו וה-SX4 שהחל את הדרך
מראה קשוח יותר
הדגם המחודש לשנת 2017 ששיווקו החל החודש בארץ, פותר את נקודת התורפה אולי העיקרית של הדגם היוצא, עם עיצוב חדש לחזית הרכב המבקש לחזק את תדמיתו כג'יפון מן המניין, והרבה פחות רכב משפחתי, עם עיצוב קשוח יותר, גריל כרום בולט, מכסה מנוע, פגוש ויחידות תאורה בעיצוב חדש, חישוקי גלגלים "17 קלים בעיצוב מעט שונה ומגוון צבעים חדשים ונועזים יותר שמצטרפים לתפריט. מעבר לכך, הוגבה הדגם בס"מ בודד ומציע מרווח גחון משופר העומד על 18 ס"מ.
תא נוסעים איכותי יותר
כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדור היוצא, כאשר השינויים העיקריים שבוצעו הם ברמת ריפודי מושבים חדשים, עדכון קל ללוח השעונים, שילוב של חומרים מאיכות גבוהה יותר (כולל משטחי פלסטיק רך בדשבורד) ומערכת מולטימדיה חדשה התומכת גם באנדרואיד ואפל (מוצעת כאופציה). מעבר לכך, מדובר באותה סביבת נהג ונוסעים נעימה לשהייה, עם עיצוב מודרני אך לא מתחכם, הנדסת אנוש מצוינת ותפעול קליל של המתגים בשונה משלל רכבים חדישים הכוללים ממשקי הפעלה מתוסבכים הדורשים לימוד מעמיק של הפעלת המערכות. דווקא נקודת התורפה העיקרית של תא הנוסעים נוגעת לתפעול הלא ממש ידידותי של מערכת המולטימדיה שמותקנת בארץ ורוכבת במידה מסוימת גם על הסמארטפון האישי שלכם, כמו בתפעול WAZE לדוגמה. למרות בסיס גלגלים של 260 ס"מ שנחשב כיום למעט קצר בסגמנט המשפחתיות, מדובר בפועל בתא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, לצד תא מטען נדיב בנפח 440 ליטר.
תא נוסעים איכותי מבעבר, מרווח ונעים לשהייה תא נוסעים איכותי מבעבר, מרווח ונעים לשהייה
אבזור נדיב כסטנדרט
סוזוקי קרוסאובר טורבו משווק בארץ רק ברמת גימור אחת וגבוהה (GLX), הכוללת לשם שינוי ובאופן ראוי להערכה גם את הדגם הידני, עם חישוקי "17 מסגסוגת קלה, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת עצור וסע (Stop&Go), חלונות אחוריים כהים במיוחד, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, הגה בציפוי עור, ומחשב דרך. האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר ומערכת מובילאיי מהדור האחרון.
סוזוקי קרוסאובר טורבו סוזוקי קרוסאובר טורבו
סוזוקי טורבו ראשון בישראל
את החדשה העיקרית בדגם תמצאו דווקא מתחת למכסה המנוע, שם הוחלף מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי ותיבת ההילוכים הרציפה במנוע טורבו 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח חזקה משמעותית מזו היוצאת, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות זריזות, ותחושה של רכב מהיר באופן משמעותי מהדור היוצא, הודות למומנט נאה של 22.5 קג"מ המתקבל כבר מ-1,500 סל"ד. לצד המנוע הנמרץ, תיבת ההילוכים החדשה נעימה ומתפקדת היטב, יכולת ביצוע העקיפות השתדרגה משמעותית וכל העסק הזה נהנה אף מנהיגה שקטה. יחד עם זאת, לא מדובר כמובן במכונית ספורטיבית (למרות שבסוזוקי בחרו להשיק אותה בנהיגה חוויתית במסלול המהיר), אלא בג'יפון זריז עם ביצועים טובים מהמקובל בסגמנט.
את השטח יפגוש רק בשבילי קק"ל מהודקים את השטח יפגוש רק בשבילי קק"ל מהודקים
נוסע בשטח?
וכיאה לקרוסאובר… ירידה קלילה לשבילי קק"ל חשפה יכולות ג'יפוניות ממוצעות לרכבי 2X4, עם יכולת תנועה מהירה יחסית ואף נוחה, כאשר מרווח גחון משופר של 18 ס"מ תורם מעט ליכולת העבירות, ומפיג קלות את החשש מפגיעה במרכב הרכב, כל עוד ולא תגזימו ותנסו להשתחל עימו לשטח אמיתי. את ימי המבחן סיים הקרוסאובר טורבו עם צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מאומצים יחסית, תוצאה טובה לכל הדיעות, כשבנהיגה שגרתית ניתן בהחלט לצפות ל-15-16 ק"מ לליטר בפועל.




1,000 הזמנות בחודש הראשון לשיווק!
סוזוקי קרוסאובר טורבו 2017 החדש לוקח את יתרונות הדגם היוצא שכללו מוניטין יפני של אמינות, שמירת ערך וסחירות, תא נוסעים מרווח ומאובזר, מנוע חסכוני בדלק ותא מטען נדיב ושימושי התורמים לחבילה משפחתית מוצלחת, ומתבל אותם בדגם המחודש במראה קשוח יותר בחזית, המחדד את תדמיתו של הרכב כג'יפון, ומנוע טורבו חזק המשפר משמעותית את הביצועים וההנאה מנהיגה. בצד השלילה, היינו שמחים יותר לפגוש מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות במקום מערכת המובילאיי. במחיר התחלתי של 110 אלף שקל לדגם הידני ו-125 אלף שקל לדגם האוטומטי, הוא עדיין תחרותי בסגמנט למרות ההתייקרות הקלה במחיר, אך תחרות מפתיעה הוא עשוי לקבל דווקא מבית, עם הסוזוקי ויטארה שמוצעת בדיוק באותו המחיר…