סוזוקי קרוסאובר ידני – מבחן דרכים

אחרי שכבש את מכירות סגמנט הג'יפונים עם הגרסה האוטומטית, תוקף סוזוקי קרוסאובר את שוק הג'פונים הזולים עם גרסה ידנית במחיר של 100 אלף שקל. שווה את הכסף?

ששי כהן 04 באפר, 2014
סוזוקי קרוסאובר

1,621 מדגמי סוזוקי קרוסאובר שעלו לכביש מתחילת השנה, ממצבים את רכב הפנאי המשפחתי של סוזוקי כג'יפון הנמכר ביותר כיום בארץ, תוך כדי שהוא מוכר קרוב לפי 2 יחידות משברולט טראקס הממוקם במקום השני עם 848 מסירות וניסאן ג'וק ממציא הקטגוריה, שמסר עד כה 819 יחידות והידרדר למקום השלישי נוכח המעבר למתחרים המודרניים יותר. המתחרים הצרפתיים פיג'ו 2008 ורנו קפצ'ור, מסתפקים בינתיים במספרים נמוכים בהרבה עם 162 מסירות ו- 240 מסירות בהתאמה. אך בעוד שהגרסה האוטומטית של הסוזוקי מספקת מכירות מצוינות, הגרסה הידנית נותרה הרחק מאחור ומסרה מתחילת השנה רק 51 מכוניות . בחברת מכשירי תנועה היבואנית, מקווים לשנות את המצב ובחודש החולף הפחיתו את מחירו של הקרוסאובר הידני ב- 10,000 ש"ח למחיר הזהה בדיוק לפיג'ו 2008 וניסאן ג'וק בגרסותיהם הידניות, המציעות כיום עסקה אטרקטיבית הכוללת ג'יפון עם גיר ידני, במחיר של מכונית סופר-מיני אוטומטית ממוצעת.

סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )


סוזוקי קרוסאובר הושק ברבעון האחרון של 2013 בישראל וזכה לקבלת פנים חמה מצד השוק. בעוד שבאירופה משווק הקרוסאובר כסוזוקי SX4 החדש, השכיל היבואן ומיתג בארץ את הרכב כקרוסאובר הפונה לשוק הג'יפונים ופחות לשוק המשפחתיות, אותו השאיר לדגם ה- SX4 הקודם שממשיך להימכר לצידו. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הקרוסאובר אמנם גבוה יחסית למשפחתית ממוצעת, ואף מזכיר משהו בעיצובו החיצוני את הקשקאי של ניסאן, אולם בעל עיצוב מאופק יחסית לקטגוריית הג'יפונים ונעדר את אפקט ההופעה שמספקים רכבים כמו ניסאן ג'וק ושברולט טראקס. הגרסה הידנית מוותרת בנוסף גם על חישוקי הגלגלים הקלים של הדגם האוטומטי ( וטוב שכך ) ואת תוספות הפלסטיק דמויות מגני השטח המלוות את הפגושים בהן מצוייד הדגם האוטומטי, שפינו את מקומם לטובת המחיר המוזל. לדעתנו האישית, שדרוג הגרסה הידנית בחישוקי גלגלים קלים וקרביים ( אך לא מצועצעים ) + השחרה איכותית לחלונות הצד האחוריים, יכולים לשדרג מהותית את ההופעה החיצונית ולתרום למראה מוחצן יותר.
סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )




תא נוסעים ואבזור
גם בתוך הקבינה, ניכר חיסכון באבזור הרכב. בעוד שהגרסה האוטומטית מאובזרת בכל טוב, במקרה של הדגם הידני ( ובדומה לדגמים הידניים של המתחרים ), האבזור מקוצץ משמעותית. לא ברור מדוע החליטו יבואני הרכב בארץ שמי שמעוניין בדגם ידני, צריך לקבל תא נוסעים פשוט ובסיסי. במקרה הנ"ל, מוותר הקרוסאובר הידני על ההתנעה בלחיצת כפתור, בקרת האקלים הדיגיטלית, ציפוי העור להגה והחישוקים הקלים, ומסתפק באבזור חשמלי מלא ( לפחות כל ארבעת החלונות חשמליים), מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX, מחשב דרך ובקרת שיוט עם מגביל מהירות. מעבר לכך, ניכר יתרונו של הסוזוקי מול המתחרים עם תא נוסעים גדול ומרווח מהמקובל, הודות לבסיס גלגלים של 260 ס"מ ( עקב היותו מבוסס על מכונית משפחתית קומפקטית ולא על סופר-מיני ) המספק מקום מחייה מכובד לארבעה נוסעים מבוגרים או זוג + 3 ילדים, לצד נפח תא מטען נדיב ביחס לקטגוריה העומד על 430 ליטר או 875 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
גם במקרה של הדגם הידני, איכות ההרכבה בתא הנוסעים גבוהה, סביבת הנהג והנוסעים מודרנית ונאה, אולם שימוש בחומרים באיכות בינונית, פוגע מעט בתחושה ומספק אווירה מעט זולה.
סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר ידני ( wheel )


מנוע חזק ביחס למתחרים
על הכביש, מציעה הקרוסאובר הידני נסיעה נעימה למדי. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית, שדרה הראיה טוב לכל הכיוונים ומנוע ה- 1.6 ליטר 120 כ"ס מספק ביצועים טובים משמעותית מהמתחרים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. ביצוע עקיפות נעשה בזריזות יחסית, אך ההגה קל מדי וכשהכביש מתעקל לו, נרשם נדנוד של המרכב באופן הפוגע בביטחון ומאלץ אותך להוריד קצת את הרגל מהגז. נוחות הנסיעה טובה באופן כללי, אך פחות מרשימה כשאיכות סלילת הכביש לא טובה ובורות מע"צ נחשפים. מעבר לכך, מדובר ברכב שקט למדי, עם בידוד טוב מרעשי חוץ, ואחת הסיבות לכך, הוא ציודו במנוע גדול וחזק יחסית, המבצע את המוטל עליו בקלילות ואינו דורש סחיטה של דוושת הגז כדי לספק ביצועים זריזים יותר. תפעול הגיר הידני בעל חמשת ההילוכים רך ונוח, אך הורגש חסרונה של מערכת לסיוע בזינוק בעליה, אשר יכלה לסייע לנהגים שלא מצטיינים בתפעול גיר ידני וחוששים מביצוע זינוק בעליה.
סוזוקי קרוסאובר ידני- חסכוני בדלק ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר ידני- חסכוני בדלק ( wheel )


סוזוקי קרוסאובר צריכת דלק
את ימי המבחן שלנו סיכם הקרוסאובר הידני עם תצרוכת דלק מכובדת של 14.9 ק"מ לליטר בממוצע, במגוון נסיעות שכללו אופי נהיגה רגוע, וללא ניסיון מיותר לסחוט ביצועים שהוא לא מתיימר לספק. מעבר לכך, מדובר גם ברכב ידידותי למדי לסביבה עם ציון ירוק 4, אך פחות ידידותי מאחיו האוטומטי שזכה לציון ירוק 3.
מועדון ה- 100 אלף שקל
במחיר המבצע ( לא ברור לכמה זמן ) העומד כעת על 99,990 ש"ח, מספק סוזוקי קרוסאובר הידני קרוסאובר משפחתי אטרקטיבי שיעשה חיים לא קלים למתחרים. לזכותו תא נוסעים מרווח מהמקובל בקטגוריה, יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, מוניטין אמינות של מכונית יפנית ( למרות שהוא מיוצר באירופה ) ונפח תא מטען גדול משמעותית מרוב המתחרים, המוסיף לשימושיות בחיי היום יום. בצד החובה, העיצוב החיצוני אמנם נאה, אך לא ממש נראה ג'יפון, איכות החומרים בתא הנוסעים מעט פשוטה וגם האבזור מקוצץ. בשורה התחתונה, במחיר המבצע בו הוא מוצע כעת, מדובר בהחלט בתמורה גבוהה לכסף.

סוזוקי קרוסאובר ידני - תא מטען מהגדולים בקטגוריה ( wheel )

סוזוקי קרוסאובר ידני – תא מטען מהגדולים בקטגוריה ( wheel )