ספורט למתחילים: סוזוקי GSX250R – מבחן דרכים

סוזוקי לקחו את האינזומה הוותיק והאמין, עטפו אותו בעיצוב ספורטיבי משובח בסגנון משפחת הג'יקסרים וציידו אותו בתג מחיר תחרותי, ההופך אותו לאופנוע מתחילים מצוין. אז מה חסר?

ששי כהן 03 במרץ, 2018
סוזוקי GSX250R

שנה לאחר שהוצג בתערוכת האופנועים של מילאנו,נחת בסוף 2017 בישראל סוזוקי GSX250R החדש, המצטרף לקטגוריית אופנועי הספורט למתחילים הצוברת תאוצה בארץ, ועשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה של מותג סוזוקי בארץ. עבור כל מי שגדל כאן בשנות ה-80 על מותג סוזוקי ששלט כאן ללא עוררין בשוק האופנועים, שילוב האותיות GSX-R בדגם חדש מעורר (לפחות בי) נוסטלגיה והתרגשות.


נראות
אופנוע מתחילים או לא, בסוזוקי עשו טוב מאוד שעורי בית ועיצבו את הג'יקסר 250 בהופעה ספורטיבית למהדרין, עם דימיון ניכר ל-GSX1000R הבכיר במשפחה. התוצאה במציאות: אופנוע 250 סמ"ק ספורטיבי יפהפה, שללא ספק סחט מחמאות בעמידה ברמזורים, כאשר מרבית המתעניינים חשבו כי מדובר באופנוע גדול יותר. מעבר לכך, האופנוע מצויד בנורות LED מאחור, בפנס החזית (LED ליום)במאותתים שקופים וכן מוצע ב-3 צביעות שונות למעטפת הפיירינג: שחור חלק, לבן חלק או צביעת הMotoGP הרשמית של סוזוקי, על רקע כחול, אותה קיבלנו באופנוע המבחן ולדעתנו נראית היפה ביותר.

זה 250 סמ"ק? מזכיר מאוד את ה-R1000…

נוחות ושימושיות 
למרות המראה הספורטיבי, ישיבה על האופנוע חושפת תנוחת רכיבה זקופה יחסית, המאפשרת לרכוב שעות בנוחות גבוהה יחסית. כיאה לאופנוע למתחילים, מושב הרוכב הינו בגובה 790 מ"מ, מה שמאפשר ישיבה בטוחה, אך הרוכבת שהצטרפה מאחור, התלוננה על ישיבה לא ממש נוחה. לוח שהעונים הדיגיטלי מציג גם תצוגת מצב הילוכים, מד דלק, טווח רכיבה פוטנציאלי, צריכת דלק ממוצעת, שעון והתראות טיפולים והחלפות שמן. מיכל דלק בנפח נדיב של 15 ליטר, מבטיח גם רכיבה ארוכה יחסית בין תדלוקים. בתחום הבטיחות מצויד האופנוע בבלמי דיסק עם מערכת ABS מתוצרת Bosch וצמיג אחורי ברוחב 140 מ"מ.

לוח שעונים דיגיטלי ועשיר במידע

על הכביש
ה- GSX250R מצויד במנוע בנפח 250 סמ"ק, העונה לדרישות זיהום האוויר יורו 4 ולמרות שהינו היחיד בקטגורית הנפח שלו המצויד במנוע בעל 2 צילינדרים, ההספק נמוך ועומד על 25 כ"ס המושגים ב-8,000 סל"ד, בעוד שיא המומנט, 2.4 קג"מ, מושג ב-6,500 סל"ד. לשם השוואה המתחרים הבודדים שעדיין לא עברו למנועי 300 סמ"ק, מציעים הספק גבוה יותר (KTM דיוק 250 עם 31 כ"ס וקוואסאקי נינג'ה 250 עם 28 כ"ס). בעידן בו מרבית הרוכבים בקטגוריית ה-A1 מעדיפים הספקים גבוהים וביצועים, נדמה שלסוזוקי יש כאן בעיה קלה, למרות שבסה"כ מדובר באופנוע שבהחלט מספק הרבה כיף לרוכבים מתחילים (או לכאלו שחוזרים לעולם האופנועים לאחר היעדרות ארוכה), עם התנהגות כביש ספורטיבית בכבישים מסתלסלים ומהירות מרבית שנעה סביב ה-140 קמ"ש, או 120 קמ"ש בלי מאמץ, המאפשרים שימוש של הכלי גם ככלי תחבורה בחיי היום יום לעבודה וחזרה.

השלדה מאפשרת חווית רכיבה גם בכבישים מפותלים. חבל רק שלמנוע חסר קצת יותר כח

מצד שני, עבור רוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הדו-גלגלי, מדובר כאן באופנוע מאוד ידידותי לרוכב, המצליח לשלב בין ביצועים נאים בסה"כ לנוחות נסיעה טובה מאוד, עם מתלים המציעים שילוב מוצלח של נהיגה ספורטיבית ונוחות נסיעה גבוהה. אל אלו מצטרפים גם מנוע מאוזן יחסית שכמעט ואינו רועד, הודות לצמד צילינדרים במקום סינגל, שנדמה שגם יציגו אמינות גבוהה למשך שנים ארוכות. בדומה לחלק גדול מדגמי סוזוקי החדשים, גם כאן תמצאו הנעה בנגיעה בלחצן ה- Start ומערכת המאפשרת לכם לזנק מהמקום עם מינימום סיכוי לכיבוי המנוע עקב שחרור מהיר של הקלאץ'. בנהיגה נינוחה ולא ספורטיבית, תגיעו גם לצריכת דלק של 28 ק"מ לליטר ללא כל בעיה. 

עבור מי שביצועים זה לא הדבר הכי חשוב, מדובר באמת באחלה של כלי

לסיכום
במחיר של 26,000 שקל על הכביש (כפי שהוא מוצע בימים אלה במבצע), מציע סוזוקי GSX250R אופנוע ספורטיבי מעולה לרוכבים מתחילים, המציע לצד עיצוב משובח (שאינו מסגיר את היותו אופנוע קטן), שילוב מוצלח של ביצועים, נוחות נסיעה גבוהה, חווית רכיבה וחיסכון בעלויות האחזקה (צריכת דלק נמוכה וביטוח של 250 סמ"ק). נקודת התורפה העיקרית שלו נוגעת להספק הנמוך יחסית, שירחיק ממנו כנראה דווקא את הרוכבים הצעירים שמנסים לסחוט כיום כמה שיותר ביצועים בקטגוריית ה-A1. בשורה התחתונה: עבור רוכבים מתחילים או החוזרים לעולם הדו-גלגלי לאחר שנים של היעדרות, שאינם שמים את הביצועים בראש דרישותיהם, מדובר באחלה כלי, ידידותי מאוד, מהנה ואפילו חסכוני מאוד בהוצאות רכישה ותחזוקה, שעשוי לשרת אתכם היטב בחיי היום יום וגם עם לא מעט הנאה בסופ"ש.
בעד: עיצוב, נוחות, ידידותי למתחילים, מחיר נגד: חסרים עוד כמה סוסים במנוע לסיכום: אופנוע מתחילים מצוין שנראה גם נהדר





עוד מדו גלגלי