סטיישן לכל פועל ( הייטק )

מכוניות מיני חסכוניות וג'יפונים אופנתיים הם הלהיט התורן בשוק הפרטי. אבל 5,750 מכוניות סטיישן שעלו מתחילת 2012 על הכבישים בישראל , הן הלהיט החם בקרב פועלי ההייטק . בינואר 2009 החל עידן חדש בישראל . עידן מכוניות הסטיישן . אחרי שנים ארוכות שכמעט ונכחדו מהשוק המקומי , עשו קמבק המשפחתיות השימושיות . מובילת המהפכה :…

ששי כהן 12 במאי, 2012
פוקוס סטיישן

מכוניות מיני חסכוניות וג'יפונים אופנתיים הם הלהיט התורן בשוק הפרטי. אבל 5,750 מכוניות סטיישן שעלו מתחילת 2012 על הכבישים בישראל , הן הלהיט החם בקרב פועלי ההייטק .

בינואר 2009 החל עידן חדש בישראל . עידן מכוניות הסטיישן . אחרי שנים ארוכות שכמעט ונכחדו מהשוק המקומי , עשו קמבק המשפחתיות השימושיות . מובילת המהפכה : 'דלק מוטורס', יבואנית פורד , אשר בצעד נדיר ואמיץ בשוק הרכב המקומי , מביאה גרסת סטיישן שימושית לפוקוס , המשווקת בגבולות קבוצת רישוי 2 ונושאת תג מחיר של 111,000 ש"ח , הזהה לדגם הסדאן הפופולארי והמבוקש . עבור שוק הרכב המקומי שסטיישן היתה בו כמעט מילת גנאי , התבוננו כולם בענף מהצד במהלך השיווקי החדש , וציפו לראות איך השוק יגיב והאם לקחות הליסינג ובראשם אנשי ההייטק , יסכימו להתנייד ברכב שאולי יותר מכל , זוהה בעבר הרחוק , כרכב של האינסטלטורים . התוצאה לא איחרה לבוא . בתוך מספר חודשים , החלו מאות לקוחות ליסינג , לנסות לראשונה בחייהם רכב סטיישן שימושי , אשר על יתרונותיו , אין צורך להוסיף.
בסופו של דבר , הפוקוס סטיישן היתה הצלחה חלקית , ומי שבאמת גרמה לזינוק המשמעותי במכירות , היתה גרסת הסטיישן של יונדאי I30 , שזכתה לשם המפתה : " קרוס וואגן " , והעלתה לכביש אלפי יחידות . ככל שחלף הזמן , לקחה הקרוס וואגן את ההובלה הן במשפחת ה I30 והן בסגמנט הסטיישן . בקיץ האחרון , עם הגעתה של הפוקוס החדשה , והתיישנותה של ה- I30 , חזר הכתר לפורד.
פוקוס סטיישן

פוקוס סטיישן

חלוצת הסטיישן : דגמי פורד פוקוס סטיישן 2009 ראשונים במגרשי היבואן בניר צבי.
הצלחת ה I30 קרוס וואגן והפוקוס סטיישן , דחפה גם דגמים נוספים כקיה סיד סטיישן ואחרות וחיזקה את מעמדן של משפחתיות סטיישן וותיקות כמו דגמי סקודה פאביה ואוקטביה . בשלב השני , נעשה ניסיון נוסף , להחדיר דגמי סטיישן גם לקבוצת מכוניות המנהלים , אולם מנהלי ישראל , העדיפו לערוק לסגמנט הג'יפונים המתפתח , ונרשמה הצלחה חלקית בלבד.
מכירות מכונית סטיישן 2012
האם הצלחת מכוניות הסטיישן היתה מגמה אופנתית חולפת ? ממש לא . בארבעת החודשים הראשונים של השנה , נמסרו לא פחות מ- 5,750 מדגמי הסטיישן בישראל , המבססים בעיקר את מעמדה של מכונית הסטיישן , כמכונית ההייטק הרשמית . מלכת המכירות היא פורד פוקוס סטיישן החדשה , ומכירותיה מטפסות בהתמדה . אחת הסיבות להצלחת המכונית ( מעבר להיותה משפחתית משובחת ) , היא זמינות גדולה של מלאי ואספקה מיידית , המסייעות רבות למכירות . בחודשים הבאים צפויה התחרות להתגבר עם כניסת דגמים חדשים לשוק ונראה שאף יבואן לא ירצה להישאר ללא נציגות בסגמנט . תנאי חשוב בהצלחת הדגם , הינו מחיר גרסת כניסה זהה לדגם הסדאן /האצ'בק של אותו דגם . אחרת , המכירות יהיו נמוכות בהרבה.
מכירות מכוניות סטיישן בישראל : ינואר-אפריל 2012
  1. פורד פוקוס סטיישן : 3,247 ( לעומת 1,951 מדגמי הסדאן )
  2. יונדאי I30 קרוס וואגן : 1,130 ( לעומת 375 בגרסת ההאצ'בק )
  3. קיה סיד סטיישן : 674 ( לעומת 180 בגרסת ההאצ'בק )
  4. סיאט איביזה FLOW ( סטיישן ) : 219
  5. סקודה פאביה סטיישן : 214
  6. אופל אסטרה סטיישן : 68
  7. סובארו אאוטבק : 68
  8. סקודה אוקטביה סטיישן : 35
  9. פורד מונדאו סטיישן : 34
  10. יונדאי I40 סטיישן : 25
בדרך לארץ : יונדאי I30 החדשה ורנו מגאן סטיישן
מכירות דגמים נוספים : סובארו B4 סטיישן : 22 מסירות , וולוו V50 עם 15 מסירות ( יותר מדגם ה S40 עליו היא מבוססת ) וולוו V60 עם 6 מסירות , אופל אינסיגניה – 6 , פיג'ו 308 -5 , טויוטה אוונסיס – 5.

במהלך השנה הקרובה , צפויים להצטרף להצלחה דגמים חדשים ובינהם : רנו מגאן סטיישן , יונדאי I30 קרוס וואגן החדש , קיה סיד סטיישן החדשה ואחרות , ונראה ששוק רכבי הסטיישן , צפוי לשבור עוד שיאים נוספים.