סיאט איביזה מבחן דרכים

הסופר מיני הפופולארית של סיאט עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה שאמורה לחזק את שליטתה בצמרת מכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר בארץ . אבל מה יהיה עם המחיר ? מותג סיאט ממשיך להתחזק בארץ  ומציג זינוק של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2012 לעומת אשתקד ,  כאשר הגורם העיקרי לצמיחה המרשימה , הוא כמובן  האיביזה שהפכה להיות חביבת הצעירים…

ששי כהן 24 ביול, 2012
סיאט איביזה מבחן דרכים

הסופר מיני הפופולארית של סיאט עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה שאמורה לחזק את שליטתה בצמרת מכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר בארץ . אבל מה יהיה עם המחיר ?
מותג סיאט ממשיך להתחזק בארץ  ומציג זינוק של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2012 לעומת אשתקד ,  כאשר הגורם העיקרי לצמיחה המרשימה , הוא כמובן  האיביזה שהפכה להיות חביבת הצעירים ( אך לא רק ) , ואחראית עיקרית  למכירות המצוינות של המותג בארץ . בתחילת השנה , היא עברה גם מתיחת פנים קלה שאמורה להזריק קצת נעורים לדור הרביעי שהוצג ב- 2008 ולאחרונה היא הגיעה גם לארץ כשעל כתפיה מונחת האחריות  לשמור על מעמדה של האיביזה כאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ  .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים


עיקר השינויים במתיחת הפנים הקלה , מתרכז בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ,גריל ופגוש מחודשים , יחד עם תוספת תאורת יום . בצידי הרכב , ניתן להבחין בחישוקים קלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי של המכונית , נרשם עדכון קל לפגוש , יחד עם תוספת תאורת לד לפנסים שנראים מרשימים מאוד בלילה. בשורה התחתונה , מדובר עדיין באותה איביזה מוכרת בעלת עיצוב צעיר וחביב וללא שינויים דרמטיים.
סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

תא הנוסעים של האיביזה , ספג בדגם הקודם שלל ביקורות עקב תא נוסעים פלסטיקי מדי , בעל משטחי פלסטיק גדולים ותחושה של קמצנות באבזור . בסיאט הבטיחו לטפל בנקודת התורפה ,  ואכן כך עשו , אך עם הצלחה חלקית בלבד .  מצד אחד , נותרו אותם משטחי פלסטיק גדולים ואפורים המקנים לדשבורד מראה פשוט למדי , אך מצד שני , נוספו ריפודי בד לדיפוני הדלתות , ההגה זכה לעיצוב חדש וספורטיבי יותר  , וכן נרשמו עוד מספר עדכונים קוסמטיים כולל תא כפפות בנפח נדיב משמעותית מבעבר .   המרווח מלפנים מספק לזוג נוסעים , אולם המרווח מאחור מצומצם יחסית ומתאים לזוג מבוגרים ( בתנאי שאינם גבוהים מהממוצע ) או לשלושה ילדים .

אבזור דגם ה FR-הספורטיבי עשיר וכולל כסטנדרט : מושבים קדמיים ספורטיביים ותומכים , בקרת אקלים דיגיטלית , מערכת שמע מקורית ( אך עם שליטה מסורבלת ממנוף מאחורי ההגה ) , הגה וידית הילוכים בציפוי עור , אבזור חשמלי מלא , בקרת שיוט , מחשב דרך , שמשות אחוריות כהות , חישוקים קלים ספורטיביים , חיישני גשם ואורות , וגג שמש חשמלי אשר נפתח בהטייה קלה כלפי מעלה בלבד . משהו יותר בשביל הרושם …

למרות שהאיביזה זכתה ב-  5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי , ממשיכה המכונית להגיע רק עם 4 כריות אוויר , בשעה שהמתחרות מגיעות כמעט כולן עם 6 כריות לפחות , וחבל .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

למבחן הצטרפה גרסת ה FR  , גרסה ספורטיבית חדשה שאיננה מכונית ספורטיבית באמת , אלא למעשה מסתפקת ברמת גימור ספורטיבית , בשילוב מנוע טורבו צנוע נפח . מתחת למכסה המנוע , שוכנת אותה יחידת כח מוכרת של קונצרן פולקסווגן TSI  בנפח 1.2 ליטר המפיקה 105 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ( DSG ) עם 7 הילוכים .אבל  בעוד שאותה יחידת כח נחשבת לבסיסית בדגמי משפחתיות של הקונצרן , במקרה של האיביזה הקטנה , מדובר ביחידת כח זריזה למדי , וחזקה דיה , המספקת ביצועים משביעי רצון עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 9.7 שניות בלבד , ומהירות מרבית של 190 קמ"ש . בשילוב ההגה המתקשר יחסית והמתלים הקשיחים , הופכת האיביזה FR  לסוג של סופרמיני חמה ומהנה .

מתלי הרכב המכוונים על הצד הנוקשה יותר , מספקים מצד אחד פרטנרית יעילה לנסיעה מהירה יחסית בכבישים מפותלים , אך מצד שני פוגעים בספיגת הזעזועים כשהכבישים פחות טובים .  מעבר לכך , שודרגה רמת הבידוד מרעשים בדגם המחודש והאיביזה מספקת תא נוסעים שקט מאוד שרק רעשי רוח מטרידים מצטרפים לרקע מעל 100 קמ"ש , ככל הנראה עקב גג השמש המיותר .

כצפוי מיחידת הכח הקומפקטית החסכונית , עמדה צריכת הדלק הממוצעת של האיביזה על 13.3 ק"מ לליטר בימי המבחן , מה שמוכיח שוב שביצועים נאים וחיסכון בדלק , יכולים ללכת יד ביד , אך נזכיר שוב , שהתנהגות לא אחרית ונסיעה ברברית , תוך ניצול של הנאת הטורבו , יציגו לכם נתוני צריכת דלק נחותים בעשרות אחוזים .

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה מבחן דרכים

סיאט איביזה FR

בסיכומו של מבחן , מסתבר , שסוס מנצח לא מחליפים . האיביזה המחודשת נותרה אותה מכונית סופרמיני מוצלחת , הנהנית מעיצוב נאה , יחידת כח חזקה וחסכונית וגם עכשיו עם תא נוסעים מעט מפנק יותר . אך נותרה רק בעיה אחת והיא המחיר . גרסת ה – FR המהודרת בעלת האבזור העשיר , תיאלץ את חשבון הבנק שלכם להיפרד מלא פחות מ 117 אלף ₪ , מה שגורם לבעיית תמורה לכסף ובעיקר כשניתן לרכוש את דגם הלאון 1.8 ליטר המשפחתי האוטומטי הגדול משמעותית , תמורת 3,000 ש"ח נוספים בלבד . אמנם בסיאט מרבים במבצעים ויש סיכוי שתוכלו לרכוש את האיביזה במחיר זול יותר שיהפוך אותה לעסקה טובה יותר , אולם נראה שדווקא הסתפקות בדגם האוט' הפשוט והזול יותר תהיה משתלמת יותר . ועוד דבר נוסף , אם לא באמת חייבים גיר אוט' , טוב תעשו אם תרכשו את גרסת הבסיס הידנית של האיביזה שמוצעת ב- 46,000 ₪ פחות ! ומציעה תמורה מצוינת לכסף .

 
 
 
 

עוד ממבחני דרכים