סיאט איביזה קופרה החדשה – מבחן דרכים

הסופר-מיני הספורטיבית הזולה בישראל: סיאט איביזה קופרה 2016 רק נחתה בארץ וכבר מובילה את המכירות בסגמנט. מה יש לה להציע מעבר למחיר התחרותי? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 03 ביונ, 2016
סיאט איביזה קופרה החדשה

סיאט איביזה היא אחת ממכוניות הסופר-מיני הנחשקות והנמכרות ביותר בארץ בשנים האחרונות, ובעיקר בקרב לקוחות פרטיים. לזכותה עיצוב צעיר ( למרות וותק הדגם ), יחידת כח חזקה וחסכונית, מחיר מצוין ומוניטין של סטייל בקרב צעירים, הסולל לה בהמשך גם שוק מצוין כיד שניה. לכן, כשנחתה בחורף האחרון סיאט איביזה קופרה החדשה, גרסת הספורט הקיצונית של הדגם, כשהיא מצוידת במחיר של 136,900 ש"ח בלבד הנחשב לטוב בקטגוריה, מה הפלא שבתוך חודשיים בלבד לשיווק היא מובילה את מכירות הסגמנט עם מסירה של 30 מכוניות, לעומת פולקסווגן פולו GTI ופיג'ו 208 GTI שמסרו בזמן כפול ( ינואר-אפריל 2016 ) 28 יחידות כל אחת.
סיאט איביזה קופרה החדשה - ספורטיבית ומושכת מבטים סיאט איביזה קופרה החדשה – ספורטיבית ומושכת מבטים
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, האיביזה היא כבר מכונית וותיקה מאוד בשוק הרכב ואמורה להיות מוחלפת בדור חדש במהלך השנה הבאה. יחד עם זאת, הודות לעיצוב מקורי מוצלח, מצליחה האיביזה להראות טוב גם היום, וגרסת הקופרה הספורטיבית המשווקת בגרסת 3 דלתות בלבד, נראית מצוין בדור החדש, כאשר במסגרת מתיחת הפנים, מציעה עיצוב ספורטיבי ונחשק שנראה די מודרני וכולל בין השאר תאורת יום קדמית מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, פגושים ספורטיביים, חישוקים גלגלים "17 ייחודיים, תאורת LED אחורית, קליפרים אדומים CUPRA ויציאת טרפזית סקסית למערכת הפליטה. עם 4.05 מטר באורך המכונית, היא גם הכי ארוכה בקטגוריה המצומצמת, אך בסעיפי הרוחב והגובה היא מסתפקת בנתונים ממוצעים, לצד תא מטען בנפח 236 ליטר, שיספיק לאכלוס הסאב וופר שהלקוחות הפוטנציאלים אוהבים ועוד כמה שקיות מהקניון.סיאט איביזה קופרה החדשה - מפתה... סיאט איביזה קופרה החדשה – מפתה…
סביבת הנהג החדשה מציעה את אותו עיצוב מוכר של האיביזה הפופולרית, כאשר גרסת הקופרה מתהדרת בסממנים ספורטיביים עם מושבי ספורט, הגה וידית הילוכים מעור בעיצוב CUPRA, דוושות גז ובלם בכיסוי אלומיניום, חלונות אחוריים מושחמים, ולצידם גם חלון גג עם הפעלה חשמלית, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "6.5, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, חיישני גשם ואורות ועוד. את סעיף הבטיחות חותמת הקופרה עם 6 כריות אוויר, התראת לחץ אויר נמוך בצמיגים, מערכת להתראת עייפות ועוד, אך נעדרות מהתפריט מערכות בטיחות מתקדמות הדור החדש ( בלימה אוטומטית, סטייה מנתיב וכו').סיאט איביזה קופרה החדשה - תא נוסעים מאובזר בעל ניחוח ספורטיבי סיאט איביזה קופרה החדשה – תא נוסעים מאובזר בעל ניחוח ספורטיבי
בדומה לאחות החורגת פולו GTI, גם האיביזה קופרה החדשה מאמצת מנוע גדול יותר מבעבר עם אימוץ מנוע הטורבו 1.8 ליטר 192 כ"ס, המחליף את מנוע ה-1.4 ליטר 180 כ"ס ששירת את הדגם הקודם, המציע הספק משופר בסל"ד נמוך יותר ומומנט מרבי שצמח משמעותית ל- 32.6 קג"מ המתקבלים כבר מ-1,450 סל"ד. הדגם מוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים במקום אוטומטית עד כה, וסביר שימצא חן יותר בעיני חובבי הנהיגה המעדיפים לרוב את התחושה של גיר ידני.סיאט איביזה קופרה החדשה - חזקה וספורטיבית סיאט איביזה קופרה החדשה – חזקה וספורטיבית
על הכביש מדובר בסוג של חיה רעה: עם 6.7 שניות ל-100 קמ"ש היא מציעה זינוק נמרץ ומשכנע, קצב צבירת המהירות מרשים ומענג ואחיזת הכביש פנטסטית הודות למערכת מתלים ספורטיבית, מערכת ה- XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה וההגה המתקשר המאפשר נהיגה נמרצת. שילוב למצב נהיגה " ספורט " בבורר מצבי הנהיגה, מעצים את תגובות המנוע ומוסיף כבונוס צליל מנוע ספורטיבי החודר לתא הנוסעים ותורם לאווירה הספורטיבית המהנה. יחד עם זאת, לא מדובר בסוג של מכונית מרוץ חוקית לכביש, אלא במכונית ספורטיבית חזקה המציעה גם נוחות טובה יחסית בחיי היום יום, עם מתלים שאינם ממהרים להתרסק על מהמורות הכביש, ואופי נינוח ואינו מתפרץ כאשר לא בוחרים במצב הנהיגה "ספורט ". חבל רק שהדגם משווק רק בגרסת 3 דלתות להבדיל מהפולו GTI המוצעת גם בגרסת 5 דלתות שימושית יותר, היכולה להוות אופציה גם למשפחות קטנות חובבות ביצועים. את סעיף צריכת הדלק סיימה הקופרה עם 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה מעט מאומצת.סיאט איביזה קופרה החדשה -מכונית ספורט בעלת תג מחיר שפוי סיאט איביזה קופרה החדשה -מכונית ספורט בעלת תג מחיר שפוי
במחיר של 136,900 ש"ח הנחשב לנמוך ביותר בקטגוריית הסופר-מיני הלוהטות, מציעה סיאט איביזה קופרה החדשה מכונית ספורטיבית מענגת, כיפית לנהיגה ובמחיר אטרקטיבי, כאשר בתמורה למחיר הזול יחסית תסתפקו בתיבת הילוכים ידנית, דבר אשר ללא ספק אינו מהווה בעיה עבור הלקוחות הפוטנציאליים ( חובבי הגה ). שוק הסופר-מיני הספורטיביות נמצא בעליה במכירות בשנה האחרונה הודות לתחרות ומחירים נמוכים משמעותית מבעבר, ונראה שהמחירים הנוחים יחסית כיום יביאו לגידול בקטגוריה. אם הלאון קופרה, האחות הגדולה והיקרה משמעותית, הצליחה להעלות על כבישי ישראל בשנה הראשונה קרוב ל-150 מכוניות, נדמה שהאיביזה קופרה החדשה תצליח להגיע לנתונים מרשימים אף יותר.