סיאט איביזה 2015 1.0 ליטר אוט' – מבחן דרכים

סיאט איביזה 2015 זכתה למתיחת פנים הכוללת מנוע טורבו 1.0 ליטר 110 כ"ס המחליף את מנוע ה- 1.2 ליטר, אבזור משודרג וגיר אוטומטי במחיר של 83,100 ש"ח. שווה את הכסף?

ששי כהן 20 בנוב, 2015
סיאט איביזה 2015

שנה וחצי לאחר שנחתה בארץ סיאט איביזה AM5 בגרסת 1.2 ליטר טורבו -אוטומטית בעלת תג מחיר שובר שוק של 79,900 ש"ח, הצליחה הספרדיה הקטנה להפוך לאחת המכוניות הקטנות הנמכרות ביותר בארץ, עם למעלה מ- 6,000 יחידות שעלו לכביש, כאשר רובם שווקו דווקא ללקוחות הפרטיים. בחודש החולף נחתה בארץ מתיחת פנים לדגם ( והאחרונה לפני החלפת הדגם ) שמציעה לצד עדכוני עיצוב קלים ושדרוג האבזור התקני, מנוע טורבו חדש בנפח 1.0 ליטר המשודך לגיר אוטומטי. בניגוד לשנות ה- 80 -90 בהם הציעו מכוניות קטנות בעלות מנוע 1,000 סמ"ק וגיר אוטומטי ביצועים עגלתיים, במקרה של האיביזה 1,000 סמ"ק אוטומטית החדשה , מדובר לא רק במטוס קרב לעומת אותן מכוניות של לפני 20 שנה ויותר, אלא גם מכונית זריזה מאוד ביחס למכוניות חדשות ויקרות בהרבה ממנה. מה עוד יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

סיאט איביזה 2015 - עדכוני עיצוב קלילים ביותר ובעיקר בחזית

סיאט איביזה 2015 – עדכוני עיצוב קלילים ביותר ובעיקר בחזית


מבחוץ
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר בדגם וותיק למדי שהחל את דרכו כבר ב- 2008 ולמרות מספר מתיחות פנים שעבר מאז, שומר עדיין על קווי העיצוב המוכרים של הדגם המקורי, כך שמדובר במכונית חמודה ועגלגלה אך כבר לא ממש מודרנית ובוודאי אינה מסובבת ראשים. את העדכונים שבוצעו בעיצוב החיצוני במסגרת מתיחת הפנים, סביר להניח שרק בעלי סיאט איביזה המכירים את רכבם היטב יבחינו בשינויים. יחד עם זאת, הדגם מוצע כעת כאופציה עם חבילת ה-Color Pack הכוללת חבילת צבע בהתאמה אישית: צבעי המושבים ותיפורים, פתחי מזגן, צבעי חישוקים, מראות צד, מסגרת גריל וגלגלי 17', המעניקים לרכב אופי הרבה יותר צעיר והרבה יותר מפתה למראה וגם המחיר כ- 5,000 ש"ח נחשב סביר בהחלט ומצדיק לדעתנו את התוספת. דגמי ה- FR בעלי העיצוב הספורטיבי יותר, כוללים בנוסף תאורת LED קדמית ואחורית וחישוקי גלגלים קלים "16 המקנים לרכב הופעה מעט יותר מוחצנת.
סיאט איביזה 2015 - העיצוב וותיק למדי אך עדיין עגלגל וחמוד

סיאט איביזה 2015 – העיצוב וותיק למדי אך עדיין עגלגל וחמוד


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים שומרת האיביזה 2015 המחודשת על עיצוב תא הנוסעים המוכר, המציע הנדסת אנוש טובה לצד עיצוב פשוט ונקי, כאשר לצד מספר עדכונים קוסמטיים, השינוי העיקרי הוא באיכלוסה של מערכת מולטימדיה מקורית חדשה מקורית בעלת מסך מגע צבעוני, שאמנם קטן יחסית, אך מגיב היטב ופועל באופן משביע רצון. האבזור שופר משמעותית כבר בדגם הבסיסי וכולל מעתה לצד המולטימדיה גם מצלמת רוורס מקורית, חיבורי USB ו-AUX, בקרת שיוט, שליטה מגלגל ההגה, ממשק BT הכולל דיבורית ומזרים שמע מהסמארטפון, תאורת Coming Home Leaving Home, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופי עור, מחשב דרך ועוד. בצד השלילה, האבזור הבטיחותי כולל 4 כריות אוויר בלבד, בשעה שהסטנדרט כיום עומד כבר לפחות על 6. מבחינת מרחב הפנים, עם בסיס גלגלים של 247 ס"מ היא קטנה יחסית למקובל כיום בקטגוריה, ואת הצפיפות תרגישו במושב האחורי. יחד עם זאת, נפח תא המטען שלה נדיב ביחס למקובל ועומד על 292 ליטר הצומחים עד 554 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
סיאט איביזה 2015 - תא נוסעים פשוט למראה למרות השדרוג הניכר באבזור

סיאט איביזה 2015 – תא נוסעים פשוט למראה למרות השדרוג הניכר באבזור


מנוע 1,000 סמ"ק
השינוי העיקרי בדגם החדש נמצא מתחת למכסה המנוע: אם בתחילת דרכו של הדור הנוכחי בארץ בשנת 2008 המנוע המרכזי ( בגרסאות האוטומטיות ) היה 1.6 ליטר, בהמשך הוא הוחלף במנוע טורבו 1.2 ליטר וכעת הוא מוחלף במנוע טורבו חדש 3 צילינדרים, בנפח 1.0 ליטר בלבד המותאם לתקני יורו 6. למרות הקטנת הנפח, מציע המנוע הקומפקטי הספק נדיב של 110 כ"ס ( תוספת של 5 כ"ס לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר היוצא ) המושגים בין 5,000-5,500 סל"ד ומומנט שיא של 20.4 קג"מ (לעומת 17.5 בגרסה היוצאת) המושג בין 3,500- 2,000 סל"ד. יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית DSG בעלת 7 ההילוכים, מציעה האיביזה החדשה ביצועים מרשימים ללא ספק עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות בלבד ומהירות מירבית של 197 קמ"ש לפי נתוני היצרן.
סיאט איביזה 2015 - מנוע 1,000 סמ"ק טורבו חייתי ! 120 קמ"ש בפחות מ-3,000 סל"ד

סיאט איביזה 2015 – מנוע 1,000 סמ"ק טורבו חייתי ! 120 קמ"ש בפחות מ-3,000 סל"ד


על הכביש
על הכביש מדובר בפנינה אמיתית : החשש מרעידות בעת עמידה האופייניות למנועי 3 צילינדרים לא עומד במבחן המציאות. אין רעידות כלל, פעולת המנוע חלקה ושקטה ולא הצלחנו למצוא אפילו נקודת תורפה אחת במנוע הקטן לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר היוצא. יציאה מעמידה נעשית בקלילות מרשימה, התאוצה חזקה וחלקה ונדמה שמדובר במכונית חזקה בהרבה. בשילוב תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים, שבגרסתה הנוכחית מציעה גם היא החלפות הילוכים חלקות ומהירות, מדובר ביחידת כח מהמוצלחות ביותר שתמצאו כיום במכונית סופר-מיני בישראל. לנתוני תצרוכת הדלק עליהם מצהיר היצרן – 23.2 ק"מ לכל ליטר בממוצע, לא הצלחנו להתקרב כלל. בשיוט בכביש המהיר צריכת הדלק נעה סביב ה- 18 ק"מ לליטר ובשילוב נסיעה עירונית, סגרנו את המבחן עם כמעט 15 ק"מ לליטר בפועל. בכל מקרה מדובר בתצרוכת דלק נהדרת וסביר שאם פחות " תתנו בגז " ותשמרו על כללי הנהיגה החסכונית, תגיעו לנתון מרשים יותר. מעבר לכך, נוחות הנסיעה מעט נוקשה, אך בסה"כ טובה במרבית סוגי הכביש, ההגה למרות תגבור חשמלי מתקשר יחסית ומאפשר נהיגה מעט ספורטיבית ואחיזת הכביש גבוהה.
סיאט איביזה 2015 - תא מטען גדול יחסית לממוצע בקטגוריה

סיאט איביזה 2015 – תא מטען גדול יחסית לממוצע בקטגוריה


החל מ-83,100 ש"ח
סיאט איביזה 2015 החדשה תמשיך ללא ספק להיות אחת ממכוניות הסופר-מיני הנמכרות ביותר בארץ גם בתקופה הקרובה. מנוע ה- 1,000 סמ"ק החדש שיהיה המרכזי בשיווק הדגם המחודש בארץ, מציע נתוני ביצועים וחיסכון בדלק מרשימים ומעניק חוויית נהיגה נעימה ואף ספורטיבית מהמצופה ללא שום נקודת תורפה המתבקשת ממנוע 3 צילינדרים קטן. בנוסף, האבזור שופר משמעותית והביקורת היחידה נוגעת לעיצוב הוותיק שבגרסה הבסיסית נטולת חבילת האבזור הצבעונית, נראה מעט מיושן, וכן וחבילת אבזור בטיחותי נחותה מהמקובל כיום. בשקלול המחיר- החל מ- 83,100 ש"ח בו היא מוצעת כיום ( מבצע הכולל הנחה של 3,000 ש"ח ), מדובר ללא ספק באחת העסקאות הטובות ביותר בשוק עם תמורה גבוהה לכסף.