סיאט טולדו דיזל אוטומט – מבחן דרכים

סיאט טולדו דיזל אוטומט מצטרפת לדגמי המשפחתיות החסכוניות במיוחד ומציעה צריכת דלק חלומית המקבילה לדגמים היברידים, אך במחיר זול יותר. שווה את הכסף?

ששי כהן 21 ביול, 2014
סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )

כלל ידוע הוא שלמכוניות דיזל אין כמעט ביקוש בשוק הרכב המקומי. הגורם הראשי שאחראי להיצע הדליל בשוק הפרטיות דיזל בארץ הוא כמובן המדינה שדאגה לתכנן את המיסוי הירוק באופן שיפגע אנושות בדגמי הדיזל, ומביא לתוספת מס אכזרית שהופכת את מחירם ללא רלוונטי. למרות זאת, ישנם מספר יבואנים שלא מרימים ידיים ומצליחים איכשהו להפתיע ולהביא לארץ דגמים הזוכים לתמחור אטרקטיבי. המצטרפת האחרונה לשוק המצומצם הנ"ל, היא צ'מפיון מוטורס, שהחלה לאחרונה בשיווק סיאט טולדו דיזל אוטומט במחיר של 129,900 ש"ח המקביל פחות או יותר למחיר משפחתית אוטומטית בנזין פופולרית בארץ. אך האם יש דרישה בכלל למשפחתית דיזל אוטומטית בישראל? תשאלו את קרסו מוטורס, יבואנית רנו, שנחשבת ליבואנית שדוחפת הכי הרבה את דגמי הדיזל בישראל ומכרה אשתקד לא פחות מ- 4,071 מדגמי רנו פלואנס דיזל ומתחילת השנה עוד 1,220 יחידות.


סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )

סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )


סיאט טולדו החדשה נחתה בארץ בדיוק לפני כשנה ומהווה אחות תאומה לסקודה ראפיד המצליחה. גרסת הדיזל אוטומט שמצטרפת כעת להיצע, לא בטוח שתצליח למכור כמויות משמעותיות בשוק הפרטי, אך אם תתומחר טוב גם לחברות הליסינג, סביר שתרוויח לא מעט לקוחות על חשבון הרנו פלואנס. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר במשפחתית שמרנית למדי בהופעתה, שלא תרגש אף אחד על הכביש, אולם רכב המבחן שצויד בצבע מטאלי המחמיא לה, ובחישוקי גלגלים נאים, סיפק בסה"כ הופעה נעימה לעין, גם אם לא מסובבת ראשים. עם 4.48 מטר באורך, 1.7 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, היא משתייכת יותר למשפחתיות קומפקטיות, אולם הופתענו לגלות תא נוסעים מרווח למדי עבור 4 מבוגרים, או זוג ושלושה ילדים, כאשר המרווח לרגליים בספסל האחורי טוב מהצפוי, וכך גם נפח תא המטען העומד על 550 ליטר ונחשב למצוין וגדול משמעותית ממשפחתיות גדולות יותר כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3, ואף כולל דלת חמישית של תא מטען המוסיפה רבות לשימושיות.
סיאט טולדו דיזל אוטומט- תא מטען ענק ושימושי בזכות שימוש בדלת חמישית ( wheel )

סיאט טולדו דיזל אוטומט- תא מטען ענק ושימושי בזכות שימוש בדלת חמישית ( wheel )


תא נוסעים
במפגשנו הקודם עם הטולדו בגרסת הבנזין, הציג תא הנוסעים סביבת נוסעים פשוטה ולא מתחכמת, כחלק מייעודו של הרכב להתחרות בשוק המשפחתיות הזולות שזוכה לביקוש גובר. בגרסת הדיזל הנבחנת כאן, המצב היה קצת שונה. אמנם העיצוב הכללי נותר זהה, אולם שילוב דו גווני עם צבעים בהירים בתא הנוסעים, יחד עם דיפוני פלסטיק צבועים ב" שחור פסנתר " וגימורי כרום, תרם לאווירה מאוד נעימה בתא הנוסעים ואפילו יוקרתית משהו. כל זה כמובן, עד שמתחילים למשש ומגלים שאיכות החומרים עדיין פשוטה, אין משטחי פלסטיק רכים למגע וריפודי המושבים אמנם נאים למראה, אך עדיין פשוטים. יחד עם זאת, איכות ההרכבה טובה מאוד, הכל משדר חוסן ועמידות ונראה שגם יחזיק כך לאורך שנים רבות. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל אבזור חשמלי מלא, בקרת אקלים דיגיטלית, משענת יד קדמית ואחורית, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, חישוקים קלים, דיבורית מקורית, הגה וידית הילוכים מצופי עור, בקרת שיוט, מחשב דרך ועוד. תלונות? כן. מה כל-כך קשה להוסיף למפרט חיבור USB שמוסיף הרבה לשימושיות ועולה שקל וחצי אצל היצרן? כדי לקבל את הפריט הנ"ל תצטרכו לרכוש מערכת מולטימדיה ב- 4,000 ש"ח מיותרים למדי. בצד הבטיחותי, כוללת המכונית 6 כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )

סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )


יחידת כח
אבל יותר מכל, הדבר החשוב ביותר בדגם הזה הוא יחידת הכח. במקרה של הטולדו דיזל, מצויד הרכב במנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר מסדרת ה- TDI המפיק 90 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ המושג בין 1,550 ל- 2,500 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה הטולדו ביצועים משפחתיים ללא כל יומרות ספורטיביות עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12 שניות ולמהירות מרבית של 184 קמ"ש לפי נתוני היצרן. נוחות הנסיעה שלה מעט נוקשה ומתקשה לטפל בתחלואי הכביש כאשר רמת האספלט באיכות נמוכה, אך בידוד תא הנוסעים מחפה קצת על זה עם בידוד מוצלח של רעשי הדיזל שנשארים רוב הזמן מחוץ למכונית. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מתפקדת באופן משביע רצון, אולם זינוק מהמקום מלווה ברעידה קלה לפעמים.
סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )

סיאט טולדו דיזל אוטומט ( wheel )


צריכת דלק
אבל לא ביצועים והנאה מנהיגה מתיימרת הטולדו דיזל להציע, אלא תצרוכת דלק טובה משמעותית מדגמי משפחתיות בנזין, ואת זה עושה המכונית בצורה משביעה רצון ואף מעבר לכך. במהלך שלושת ימי המבחן בהם בילינו עימה בשלל נסיעות עירוניות פקוקות ובזבזניות, לצד שיוט ארוך בכבישים המהירים עם ק"מ רבים, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 19.7 ק"מ לליטר בממוצע. בשעה שהרבה מכוניות מבטיחות נתוני צריכת דלק מרשימים על הנייר והרבה פחות במציאות, הטולדו דיזל מבטיחה וגם מקיימת ומציגה נתונים שמאוד מתקרבים לנתוני היצרן שמצהיר מצידו על על 22.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי "מעבדה". חוץ מזה, בהחלט משמח לנהוג 166 ק"מ, לראות שמד הדלק בקושי ירד מה- FULL ולגלות שהטווח שנותר עד לריקון המיכל עומד על 1,010 ק"מ !
סיאט טולדו דיזל אוטומט- יותר מ- 1,000 ק"מ למיכל דלק ( wheel )

סיאט טולדו דיזסיאט טולדו דיזל אוטומט- יותר מ- 1,000 ק"מ למיכל דלק ( wheel )ל אוטומט ( wheel )


במחיר של 129,900 ש"ח בו מוצעת כיום סיאט טולדו דיזל אוטומט מציעה סיאט משפחתית שימושית, מרווחת יחסית ומאובזרת, ומעל לכלא חסכונית מאוד בדלק באופן שעשוי להביך לא רק מכוניות מיני ידניות, אלא גם אפילו מכונית היברידית אחת או שתיים. מנגד, עדיין שילוב של דיזל אוטומט הוא לא מצרך מתבקש יותר מדי במחוזותינו, וכדי לדחוף את הרכב למכירות נאות יזדקקו בסיאט לעזרתן של חברות הליסינג אשר הוכיחו שבמחיר נכון ניתן לשווק גם משפחתיות דיזל בכמויות נאות ( רנו פלואנס ). בשורה התחתונה: עבור לקוחות פרטיים או חברות הזקוקים לרכב משפחתי הנוסע ק"מ רב מדי שנה, טוב יעשו אם יקחו את סיאט טולדו החדשה למבחן, ואם ירכשו אחת כזו בסופו של דבר, ללא ספק יחסכו לעצמם אלפי שקלים בשנה בתחנות הדלק.


סיאט טולדו דיזל אוטומט- חסכונית מאוד בדלק ( wheel )

סיאט טולדו דיזל אוטומט- חסכונית מאוד בדלק ( wheel )