סיאט לאון החדשה מבחן דרכים

סיאט לאון זוכה למחליפה מודרנית ומשופרת כמעט בכל תחום, אך תתקשה להתברג בצמרת הנמכרות ביותר עקב וויתור על שוק הליסינג והתמקדות בשוק הפרטי, שם יש לה בהחלט מה להציע.

ששי כהן 30 בספט, 2013

נתחיל דווקא מהשורה התחתונה : סיאט לאון החדשה היא משפחתית מצוינת שמעניקה תמורה נהדרת למחיר ( בגרסת ה- 1.2 ליטר ), אך מה שיקבע את מידת ההצלחה שלה בארץ, אינו קשור ליכולת הדינמית המרשימה שלה או לרשימת האבזור שכמעט ללא תחרות, אלא כישורי השיווק של היבואן. וזאת למה? משום שחזרתה לשוק של סיאט ב- 2008 עם השקת האיביזה החדשה ביכשרון רב ומיקומה כאחת ממכוניות הסופרמיני הנמכרות ביותר בישראל בשנים האחרונות, לא חלחלה גם ללאון המשפחתית למרות שהיתה כבר בדור היוצא רכב מוצלח למדי. שוק המשפחתיות כיום בישראל תחרותי מאוד ומושקים בו מכוניות חדשות טובות חדשות לבקרים, ועל-מנת לרשום הישגים משמעותיים, יהיה על היבואן להתחיל להילחם באמת.

סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )

סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )


הופעה
בכל הנוגע למראה חיצוני, זונחת סיאט לאון את המראה הספורטיבי דמוי קופה שאפיין את הדגם היוצא, ומתרכזת בעיצוב מעט יותר שמרני, אך בכל זאת מספיק אלגנטי, ולמרות הערות שנשמעו כלפיה בנוסח " איביזה שהתרחבה ושמנה " , מדובר בסופו של דבר במכונית נאה למדי שללא ספק תכבד את בעליה. למרות קיצוץ של 5 ס"מ באורך הדגם החדש ל – 4.32 מטר, מצליחה הלאון החדשה להיות מרווחת יותר הודות לרוחב של 1.816 מטר ( 5+ ס"מ ) והגדלת בסיס הגלגלים ב- 5 ס"מ ל- 264 ס"מ המעניקים לחמשת הנוסעים מרחב משופר. תכנון חכם יותר של המכונית, מסייע לה להיות גם שימושית יותר עם תא מטען שצמח ב-39 ליטר ל- 380 ליטר המספקים לצרכיה של משפחה ממוצעת.
סיאט לאון מול סיאט איביזה ( wheel )

סיאט לאון מול סיאט איביזה ( wheel )


תא נוסעים, אבזור
סיאט לאון החדשה רושמת גם מיני מהפכה בעיצוב תא הנוסעים, עם שיפור משמעותי בעיצוב סביבת הנהג, הנדסת אנוש טובה ואיכות תא נוסעים משופרת עם פלסטיק רך ונעים המצפה את מרבית משטחי הדשבורד.מצד אחד, לא תמצאו כאן משהו מקורי ופורץ דרך וגם הצבעים הכהים שהשתלטו על תא הנוסעים, פוגעים מעט באווירה. מצד שני, הלאון החדשה היא בהחלט מכונית שנעים מאד לבלות בה. האבזור עשיר כסטנדרט כבר בדגם הבסיסי וכולל : בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע רב תכליתי, חיבורי USB ו-AUX, דיבורית מקורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, חיישני גשם ותאורה, פנסים ראשיים עוקבי פניה, חישוקי "16 קלים, שמשות אחוריות כהות ובמסגרת ההשקה גם גג זכוכית נפתח חשמלית.
סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )

סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )


יחידת כח
בחרטומו של רכב המבחן שוכן המנוע הבסיסי בהיצע בנפח 1.2 ליטר טורבו המפיק 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,400 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וכפי שכבר למדנו להכיר משימוש של יחידת הכח הנ"ל ברכבים אחרים של הקונצרן, מדובר בעסק שמשלב כוחות באופן משביע רצון. למרות נתוני נפח והספק זהים למנוע ה- 1.2 ליטר הקודם, המנוע החדש גמיש וחזק יותר ומסייע לביצועים טובים יותר עם תאוצה ל- 100 קמ"ש שנמשכת 10.2 שניות המעניקה למכונית אופי זריז ואף מהנה, התנהגות בטוחה וצפויה ואחיזת כביש גבוהה. הלאון ממשיכה את מסורת קודמתה עם שלדה מוצלחת והגה די מתקשר ביחס להגה חשמלי, ובנסיעה בכבישים מפותלים, היא משנה כיוון בזריזות, פונה בקלילות ואינה נעה על מתליה יתר על המידה. תפעול תיבת ההילוכים חלק ושקט, אם כי מעט מהוסס לעיתים ביציאה מהמקום, ואל כל זה מצטרף שקט מופתי בתא הנוסעים עם בידוד מצוין של רעשי החוץ והמנוע.
סיאט לאון החדשה- מאוד חסכונית ( wheel )

סיאט לאון החדשה- מאוד חסכונית ( wheel )


צריכת דלק
כצפוי ממנוע צנוע נפח ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, צריכת הדלק הרשימה לטובה. במהלך ימי המבחן הציגה הלאון החדשה צריכת דלק של 15.2 ק"מ לליטר בממוצע. בשיוט ארוך ורגוע על כביש החוף, הציג מחשב הדרך אף נתונים של 20 ק"מ לליטר. אך למי שלא הפנים זאת עדיין, מנוע הטורבו הקטן והנמרץ עשוי לדרבן אתכם " לתת בגז " ולפגוע משמעותית בצריכת הדלק. אם תשמרו על אופי נהיגה רגוע, צפויה לכם היעדרות ארוכה מביקור בתחנת הדלק.
סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )

סיאט לאון החדשה מבחן דרכים ( wheel )


תשחזר את הצלחת האיביזה ?

כמתמודדת בקטגוריה הקשה ביותר, מציעה סיאט לאון החדשה חבילה משפחתית משובחת המצטיינת ביחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, אבזור עשיר כסטנדרט כמעט ללא תחרות ובטיחות מושלמת. מנגד, ההופעה החיצונית מעט שמרנית ופחות ספורטיבית מבעבר, מה שפוגע בה קצת בייחוד, אולם כשמוסיפים למשוואה את המחיר : 123,400 ש"ח או אפילו 9,000 ש"ח פחות לדגם הידני, מתקבלת כאן מכונית משפחתית הנחשבת לאחת הרכישות הטובות בפלח. היעדר כוונות לשווק אותה בציי הרכב לא יהפוך אותה לאחת המכוניות הנמכרות בישראל, אולם לעמוד ביעד המכירות של 1,000 מכוניות שהציב לה היבואן, נראה שאין סיבה שתאכזב.