סיאט לאון החדשה 2017 – מבחן דרכים

סיאט לאון זוכה לעדכונים קלילים בלבד לעיצוב החיצוני, אך לעדכונים משמעותיים מתחת למכסה המנוע, לצד אבזור בטיחותי משודרג ותג מחיר בסיסי שצנח. שווה את הכסף? כמובן !

ששי כהן 08 במאי, 2017
סיאט לאון החדשה 2017

דור 3.5
3 וחצי שנים לאחר שנחת כאן הדור השלישי של סיאט לאון, הדגם שהצליח להזניק את מכירות המשפחתית הספורטיבית של החברה בארץ, עם מכירות שצמחו בהתמדה והגיעו לשיא של 2,201 מכוניות אשתקד, ו-540 מסירות ברבעון הראשון של 2017,  המציבים אותו כדגם השני החשוב בדגמי סיאט בישראל, נחת לאחרונה בארץ הדגם המחודש, לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה שאמורה לרענן אותו מול המתחרות החדשות ולשמר את מכירותיו עד להופעת הדור הבא.




עדכוני קלילים לעיצוב החיצוני עדכוני קלילים לעיצוב החיצוני
ספורטיבית אך שמרנית
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר באותה לאון מוכרת וחביבה, שזוכה בדגם המחודש לגריל ופגוש מעודכנים, אופציה לתאורת LED מלאה בחזית, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ועדכונים קלילים לזנב המכונית, המחדדים מעט את המראה הספורטיבי של הדגם. גרסת ה-1.4 ליטר האוטומטית שצפויה להיות הפופולרית בארץ, מציעה גם אבזור נדיב כסטנדרט עם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "8, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, משענת יד מרכזית עם תא אחסון מדופן עור, חלון שמש פנורמי בהפעלה חשמלית, בקרת שיוט,בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג מאחור, חיישני אורות וגשם, תאורת אווירה עשירה בתא הנוסעים, חישוקי גלגלים קלים "17, שמשות אחוריות כהות ועוד. אבזור הבטיחות שופר בדגם החדש וכולל לצד 7 כריות אוויר, גם מערכת MKB להתראת תאונות משניות (לא בלימה אוטונומית), ומערכת התראה על עייפות הנהג, אך מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות נוספות נעדרות מהתפריט וחבל.
תא נוסעים איכותי ומאוד מאובזר כבר ברמת הגימור הבסיסית. תא נוסעים איכותי ומאוד מאובזר כבר ברמת הגימור הבסיסית.
ביצועים חמים
את החדשה העיקרית בדגם, תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם צוידה הלאון החדשה במנוע הטורבו 1.4 ליטר 150 כ"ס, המוכר גם משלל דגמים אחרים של הקונצרן, המחליף בארץ עם מנוע ה- 1.2 ליטר 105 כ"ס המרכזי של הדגם היוצא ומציע ביצועים מהטובים בסגמנט, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות קצרצרות, שפע של מומנט הזמין לרגל ימין בכל סל"ד ותגובות נמרצות של המנוע המאפשרות גם עקיפות מהירות ובטוחות, לצד אחיזת כביש גבוהה ומהנה גם כאשר הכביש מתחיל להסתלסל לו. תיבת ההילוכים הרובוטית DSG בעלת 7 ההילוכים תפקדה כצפוי למופת והציעה שילוב מושלם עם המנוע.
עיצוב שמרני אך נאה בהחלט עיצוב שמרני אך נאה בהחלט
חסכונית בדלק?
לצד אלה, מדובר גם במנוע ידידותי לסביבה ( מותאם לדרישות תקן זיהום האוויר EURO6) וחסכוני בדלק, הודות לטכנולוגיית ניתוק צילינדרים, המאפשרת בזמן שיוט רגוע לנתק 2 מתוך 4 הצילינדרים ובכך לחסוך בדלק. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק של מנוע ה-1.4 ליטר 150 כ"ס בגרסה האוטומטית זהה לצריכת הדלק של מנוע הטורבו 1.2 ליטר 110 כ"ס בגרסה הידנית. אנחנו השגנו בימי המבחן צריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר, נתון מרשים בהחלט.
מעבר לכך מדובר במכונית מרווחת יחסית לארבעה מבוגרים, או לזוג + 3 ילדים, למרות בסיס גלגלים לא מרשים של 262 ס"מ, הקצר יחסית למקובל בקרב המשפחתיות כיום. בסעיף השימושיות רושמת הלאון שלל תאי אחסון שימושיים בתא הנוסעים, לצד תא מטען בנפח 380 ליטר, המספיק למרבית הדרישות המשפחתיות בחיי היום יום.
אחת המשפחתיות עם התמורה הטובה ביותר לכסף בארץ. אחת המשפחתיות עם התמורה הטובה ביותר לכסף בארץ.
לסיכום
במחיר התחלתי של 123,900 שקל לדגם ה-1.4 ליטר טורבו אוטומטי, או 105,900 שקל (מחיר מבצע) לדגם ה-1.2 ליטר טורבו 110 כ"ס וגיר ידני, מדובר בלא פחות ממציאה בשוק המשפחתיות. במחיר הנמוך בכמעט 10,000 שקל ממרבית המתחרות, מציעה סיאט לאון המחודשת משפחתית מצוינת בעלת ניחוח ספורטיבי, מנוע חזק וחסכוני בדלק, אבזור עשיר כסטנדרט וללא חסרונות מהותיים, למעט הופעה חיצונית מעט "פרווה" בדגם הנבחן, שנפתרת בתמורה ל-13,000 שקל נוספים בגרסת ה-FR, המציעה עיצוב קרבי יותר ואבזור משודרג. בשורה התחתונה: פולקסווגן גולף החדשה בזול.
בעד: מנוע, גיר ביצועים, אבזור, הופעה בדגם ה-FR, נגד: מראה מעט שמרני בדגם ה-STYLE, אבזור בטיחותי מתקדם סיכום: אחת המשפחתיות עם התמורה הטובה ביותר לכסף
מעוניינים בנסיעת מבחן חוויתית והצעת מחיר אטרקטיבית לסיאט לאון? הכניסו פרטים כאן