סיטרואן C4 פיקאסו החדשה 1.6 אוטומטית- מבחן דרכים

סיטרואן C4 פיקאסו החדשה זוכה סוף סוף לתיבת הילוכים אוטומטית במקום הרובוטית ומתבלת את החבילה הכוללת בצריכת דלק מצוינת, אבזור עשיר, מרווח מכובד ל- 7 נוסעים וכמובן עיצוב חיצוני מושך.

ששי כהן 26 בנוב, 2014
סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן C4 פיקאסו היתה לאחד המיניוואנים הפופולרים ביותר בארץ בשנים האחרונות, ובדומה למתחרות נמכרה בעיקר לציי הרכב כחדשה, ורק לאחר מכ, עם צניחת המחיר כמשומשת, הפכה להיות פופולרית גם בקרב הלקוחות הפרטיים. המכירות שנחלשו בשנים האחרונות מקיפות את כל קטגוריית המיניוואנים שסובלת מחולשה במכירות ומעבר חד לעבר הג'יפונים, כאשר את מרבית לקוחות המיניוואנים, אימץ מיצובישי אאוטלנדר שמספק שילוב של מיניוואן 7 מקומות ולוק של רכב פנאי במחיר אטרקטיבי של 170 אלף שקל. כעת מצטרפת לתמונה סיטרואן C4 פיקאסו החדשה עם יחידת כח המתאימה לשוק המקומי, עיצוב מתקדם, מרווח נדיב ל-7 נוסעים, אבזור עשיר ותג מחיר התחלתי אטרקטיבי של 167,000 ש"ח. האם היא תצליח להחזיר לקוחות חזרה לקטגוריית המיניוואנים? ימים יגידו.



הדור החדש והשלישי של הפיקאסו, הושק בארץ כבר לפני קצת יותר מחצי שנה, אך עם מפרט שכלל מנוע דיזל ותיבה אוטומטית שאינם קולעים לטעמו של השוק המקומי. בחודש החולף, נחתה בארץ גרסה רלוונטית יותר לשוק הישראלי, המצוידת במנוע בנזין ותיבה אוטומטית ( ולא רובוטית כמו בדגם היוצא ) שצפויה לחזק משמעותית את מכירות הדגם, ומציעה לפחות על הנייר חבילה מאוד אטרקטיבית ומפתה. האם גם במציאות היא מסוגלת להתעלות על המתחרות? יצאנו לבדוק.

סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן פיקאסו החדשה


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זוכה ה-C4 פיקאסו החדשה לעיצוב חדש ומודרני משמעותית מקודמו, המקנה לרכב הופעה מרשימה למדי ובמיוחד בחזית המעוצבת שכוללת בין השאר צמד פנסי LED צרים ונאים. מבט מהצד חושף כבר מראה שגרתי יותר ובחלקה האחורי נרשם עיצוב מודרני ללא דרמות מיותרות. יחד עם זאת, שטח החלונות הגדול (כולל שמשה קדמית ענקית ) יתרמו ככל הנראה לחימום מוגבר של תא הנוסעים בקיץ ולא היינו מתנגדים לציודו של הרכב בשמשות אחוריות מושחרות וחוסמות קרינה. למרות מידות חיצוניות דומות לדגם הקודם, הדגם החדש מרווח יותר מבעבר בזכות הגדלת בסיס הגלגלים ב- 11 ס"מ ל- 284 ס"מ, המבטיח את אחד מתאי הנוסעים המרווחים ביותר בקטגורייה ל-7 נוסעים, כאשר בצמד המושבים בשורה האחרונה ניתן אף להושיב בעת הצורך גם זוג מבוגרים ממוצעי קומה. לצד המרווח הנאה, נהנים הנוסעים משבעה מושבים עצמאיים, כאשר בשורה השניה הם גם נעים על גבי מסילות. יחד עם זאת, הגדלת המרווח לנוסעים באה על חשבון נפח תא המטען שבניצול כל 7 המושבים עומד על 170 ליטר צנועים, אך צומח עד 1,843 ליטר ענקיים בהתאם לקיפול המושבים האחוריים.
סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן פיקאסו החדשה


תא נוסעים-אבזור
בתוך תא הנוסעים, זוכה הפיקאסו החדשה לסביבת נהג ונוסעים מהודרת ומפנקת כבר ברמת הגימור הבסיסית " Comfort PK ". סביבת הנהג מודרנית מאוד למראה, נהנית מחומרים איכותיים מבעבר, וכך גם מאיכות הרכבה משופרת. הדגם החדש כמו מספר דגמים חדשים של החברה, מאמץ את מערכת המולטימדיה החדשה המצמצמת משמעותית את מספר המתגים וכוללת מסך מגע "7 השולט על מערכת השמע, המזגן, מחשב הדרך והטלפון. בדומה לאופנה החדשה, גם כאן לא תמצאו יותר מקום להכניס CD ותסתפקו ביציאות USB ו- AUX שימושיות יותר. מעבר לכך, אבזור הרכב בהחלט מפתיע לטובה כבר ברמת הגימור הבסיסית המכוונת לליסינג וכולל מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ופתחי מיזוג גם מאחור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה בציפוי עור, התנעה בכפתור, דיבורית BT מקורית, בלם יד חשמלי, חיישני אורות וגשם, וילונות צד אחוריים,6 כריות אוויר, חישוקי גלגלים קלים, חיישני חניה אחוריים ושלל תאי אחסון שימושיים. מעבר לכך, מדובר ברכב בטיחותי למדי שזכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן פיקאסו החדשה


להתראות תיבה רובוטית, ברוכה הבאה תיבה אוטומטית
לצד ההופעה החיצונית והפנימית המשודרגת, ללא ספק אחד השינויים המבורכים בדגם החדש נוגע ליחידת הכח. גרסת הבנזין החדשה, אמנם מציעה נתונים דומים לדגם היוצא עם מנוע טורבו 1.6 ליטר המפיק כעת 165 כ"ס ( תוספת של 9 כ"ס )המתקבל ב- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 24.4 קג"מ ( ללא שינוי ) המתקבל כבר ב- 1,400 סל"ד. את החדשה העיקרית תמצאו בתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה המחליפה סוף סוף את תיבת ההילוכים הרובוטית הקופצנית ומספקת העברות הילוכים חלקות. התיבה החדשה, מתוצרת חברת AISIN היפנית, בעלת 6 הילוכים וכוללת אפשרות לתפעול ידני ממנופים שמאחורי ההגה. על הכביש, מספקת ה- C4 פיקאסו האוטומטית ביצועים טובים מהממוצע, עם תאוצה זריזה מאוד ל- 100 קמ"ש שאורכת 8.7 שניות ומספקת זינוק החלטי מהרמזור, המהיר יותר כמעט מכל משפחתית נפוצה. תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע ודואגת לנסיעה שקטה, חלקה ונעימה מאוד, שעבור כל בוגר פיקאסו מהדור הקודם תהיה שדרוג של ממש באיכות הנסיעה והחוויה. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה מאוד ושקטה למדי ברוב תנאי הדרך, עם מתלים המתמודדים היטב עם תחלואות הכביש, ורק הבולמים ספקו לעיתים רעש חזק מעט מהצפוי במפגש עם מהמורות או באמפרים.
סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן פיקאסו החדשה


תלונות?
כחלק מההבטחה לחיסכון ניכר בדלק, מצוידת המכונית במערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה ותורמת לחיסכון בדלק. הבעיה היא שמדובר במערכת הממהרת להיכנס לפעולה וגם עצירה לשניה אחת גורמת לכיבוי מידי של המנוע. הדבר בא בעיקר לידי ביטוי כשרוצים לבצע חניה ברוורס ועוד לפני שמספיקים לשלב ל- "R" כבר נכבה המנוע. אם תרצו, קיימת אפשרות לנתק את המערכת ברכב דרך מחשב הרכב, אך לא בטוח שהיינו עושים זאת. תלונות נוספות: ידית ההילוכים הקטנה הממוקמת מאחורי ההגה, דורשת הסתגלות למי שלא בוגר של הפיקאסו הקודמת, וכך מצאתי את עצמי מספר פעמים מפעיל את המגבים במקום להעביר את ידית ההילוכים.
סיטרואן פיקאסו החדשה- וויתור על צמד מושבים חושף תא מטען ענק

סיטרואן פיקאסו החדשה- וויתור על צמד מושבים חושף תא מטען ענק


מיניוואן חסכוני בדלק!
בסיטרואן מצהירים שצריכת הדלק של המכונית עומדת על 17.8 ק"מ לליטר בממוצע. במבחן המציאות, לא הצלחנו להתקרב לנתונים הנ"ל וביותר מ- 700 ק"מ שבוצעו עם הרכב במסלול משולב שכלל פחות או יותר חצי בנסיעה עירונית וחצי בכביש המהיר, השיגה הפיקאסו נתון מרשים למדי של 12.1 ק"מ לליטר בממוצע בפועל. בנוסף, לרכב דרגת הזיהום 7 הנחשבת לטובה יחסית בקרב המיניוואנים.
סיטרואן פיקאסו החדשה

סיטרואן פיקאסו החדשה


במחיר של 167,000 ש"ח לדגם ה- 1.6 ליטר אוטומטי החדש, מציעה כיום סיטרואן C4 פיקאסו 1.6 החדשה את אחת העסקאות הטובות ביותר בקרב המיניוואנים 7 מקומות בארץ. בניגוד לכל מיני מינוואנים קומפקטים המתקשים לספק מקום אמיתי ל- 7 נוסעים, שומרת הפיקאסו על התכונות הנדרשות ממיניוואן ומציעה תא נוסעים מעוצב ומרווח למדי לשבעה נוסעים, אבזור מפנק, עיצוב חיצוני מפתה וכבונוס גם יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק. בשורה התחתונה: מהטובים ביותר שתוכלו לרכוש בקטגוריה.