מבחן דרכים: סיטרואן פיקאסו 5 מושבים – סופר משפחתית

סיטרואן פיקאסו 5 מושבים מציעה חלופה לג'יפון, עם מרכב מיניוואני 5 מושבים מרווח ושימושי, יחידת כח חזקה וחסכונית, אבזור נדיב ומחיר תחרותי שמקביל למשפחתית מאובזרת.

ששי כהן 28 באפר, 2016
סיטרואן פיקאסו 5 מושבים

בשעה ששוק רכבי הפנאי בארץ רותח ומציג נתוני מכירות חסרי תקדים שרק הולכים ועולים, עם יונדאי טוסון שמוכר השנה יותר מטויוטה קורולה וקיה ספורטאז' שעוקף את מאזדה 3 במכירות, יבואן שאין בהיצע הדגמים שלו רכב פנאי קומפקטי, עשוי למצוא את עצמו מאבד מכירות בפלח המשפחתיות החשוב. מותג סיטרואן שתחת ניהולו המוצלח של מנכ"ל החברה אבי צור, מצליח להציג מתחילת השנה זינוק של 53% במכירות, וזאת למרות היעדר רכב פנאי משפחתי אוטומטי בהיצע הדגמים של היצרן. כחלק מהרצון ליצור מנועי צמיחה חדשים, נחתה בארץ בחודש החולף סיטרואן פיקאסו 5 מושבים, האמורה להוות חלופה מסוימת לרכבי הפנאי ואף עונדת מחיר זול מהם. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

 סיטרואן פיקאסו : עיצוב חיצוני מיניוואני מודרני סיטרואן פיקאסו : עיצוב חיצוני מיניוואני מודרני
3 בוסטרים במושב האחורי !
לצד עיצוב נאה במיוחד ומראה מיניוואני מתקדם המאפיין את הדגם, מציעה ה-C4 פיקאסו 5 מושבים אורך קומפקטי יחסית עם 4.428 מטר, אך מנגד 1.826 מטר ברוחב, 1.625 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 278 ס"מ, המבטיחים מרווח מצוין לחמישה נוסעים. כחלק מיתרונות הגודל ובמיוחד הרוחב של תא הנוסעים, מציע הרכב ספסל אחורי מרווח הבנוי משלושה מושבים נפרדים המסוגלים לאכלס ללא כל בעיה 3 בוסטרים לתינוקות, מה שעשוי להעניק לה קלף מנצח בתחרות על המרווח בספספל האחורי במשפחתיות הליסינג, וזאת לצד שימושיות נפלאה עם תא מטען ענק בנפח 630 ליטר, שפע תאי אחסון בכל הגדלים, ואופציה לשליפת קונסולת מחזיקי הכוסות ומשענת היד בין המושבים הקדמיים ופתיחת מעבר נוח יחסית למושבים האחוריים.
 סיטרואן פיקאסו : ספסל אחורי מרווח ומאכלס 3 בוסטרים ללא בעיה סיטרואן פיקאסו : ספסל אחורי מרווח ומאכלס 3 בוסטרים ללא בעיה
קרובה לרכבי פנאי מבחינת הממדים
בהשוואה אגב לג'יפונים כמו הטוסון והספורטאז' מהם מקווה היבואנית לצוד חלק מהלקוחות, מציעה הפיקאסו צמצום זניח של 2-4 ס"מ באורך, ברוחב ובגובה, אך מנגד מעניקה תא נוסעים מרווח משמעותית מהם הודות לבסיס גלגלים נדיב של 278.5 ס"מ, לעומת 267 ס"מ בלבד במתחרות, ותא מטען שגדול מהן בקרוב ל-150 ליטר. 
סיטרואן פיקאסו : ממדים חיצוניים הדומים לרכבי הפנאי המשפחתיים שאתם כ"כ אוהבים סיטרואן פיקאסו : ממדים חיצוניים הדומים לרכבי הפנאי המשפחתיים שאתם כ"כ אוהבים
אבזור, בטיחות
לצד המרווח הענק לנוסעים, מציעה סביבת הנהג מראה מיניוואני טיפוסי עם דשבורד רחב, לוח שעונים דיגיטלי הממוקם במרכז, ומראה עתידני משהו כפי שסיטרואן אוהבים לעשות. אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל: חישוקי סגסוגת קלה "16, תאורת LED קדמית ליום,  מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "7, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, דיבורית BT, שקעי USB ו- AUX, בלם יד חשמלי, מפתח חכם להתנעה ללא מפתח, הגה עם ריפוד עור הניתן לכוונון לגובה ולעומק, חיישן גשם, פנסי ערפל קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור ועוד. בטיולים המשפחתיים תוכלו ליהנות גם מתא כפפות מואר ומקורר למשקאות ולמזון, משענות יד מתכווננות במושבים הקדמיים ושתי שולחניות בגב המושבים הקדמיים. את סעיף הבטיחות חותם הרכב עם 6 כריות אוויר ומערכת ה- MOBILEYE כסטנדרט הכוללת: מערכת בקרה סטייה מנתיב, מערכת זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים, מערכת זיהוי תמרורים וזיהוי רכבי דו גלגלי, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
סיטרואן פיקאסו - תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה, אך היושבים מלפנים סובלים משמש בשל שמשות גדולות במיוחד סיטרואן פיקאסו – תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה, אך היושבים מלפנים סובלים משמש בשל שמשות גדולות במיוחד
ואיך היא נוסעת?
בחזיתה של סיטרואן פיקאסו שוכן מנוע טורבו-בנזין המוכר של החברה, בנפח 1.6 ליטר המפיק 165 כ"ס ומומנט מרבי נאה של 24.4 קג"מ המתקבל כבר ב-1,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. גם במקרה הנ"ל, מדובר בתיבה אוטומטית יפנית מתוצרת AISIN העושה היטב את המוטל עליה וגורמת לכם לשכוח את כל מה שהכרתם ( או סבלתם ) מהתיבות הישנות של החברה. על הכביש מדובר בהפתעה נעימה למדי, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות המזכירה יותר מכוניות ספורטיביות קטנות, מאשר משפחתית מיניוואנית. הפיקאסו מזנקת בנחישות מהמקום, צוברת תאוצה בקצב מרשים ומבצעת עקיפות בשעת הצורך בקלילות ובבטיחות, שכמעט שכחנו שאנו נוהגים בסוג של מיניוואן. יחד עם זאת, ברור שלא מדובר כאן ברכב ספורטיבי, ובכבישים שמתעקלים, תצטרכו להרפות מדוושת הגז ולא להגזים, כאשר ההגה החשמלי איננו מספק מספיק מידע אודות הנעשה בכביש, ומסתפק בלהיות רך ומפנק בנסיעה שגרתית, ואחיזת הכביש אמנם גבוהה, אולם לא מיועדת לאופי ספורטיבי.
סיטרואן פיקאסו 5 מושבים סיטרואן פיקאסו 5 מושבים
צריכת דלק
לצד אלה, בשל העיצוב המיניוואני, חשופים היושבים מלפנים למשטח גדול של שמשות המקרין הרבה אור ושמש לתא הנוסעים בצורה שמעט מציקה בקיץ ישראלי. לנוסעים מאחור אין בעיה בשל וילונות צד מובנים בחלונות הצד המסייעים לישיבה מוצלת. בסעיף צריכת הדלק, התקשינו להגיע לנתוני היצרן המדברים על 17.9 ק"מ לליטר, והסתפקנו ב-12 ק"מ לליטר בממוצע,  בנסיעה שלא תמיד היתה לפי חוקי החיסכון בדלק, ובכל מקרה מדובר בסופו של דבר במכונית חסכונית ביחס למקובל בקטגוריה.
סיטרואן פיקאסו : תא מטען ענק בנפח 630 ליטר סיטרואן פיקאסו : תא מטען ענק בנפח 630 ליטר
לסיכום
בהיעדר ג'יפון משפחתי בהיצע הדגמים של היצרן, וכחלק מהמאמץ לספק חלופה דומה, מציעה סיטרואן פיקאסו 5 מושבים מרכב מיניוואני בעל מידות שחופפות לרכבי הפנאי הפופולרים ( ספורטאז' וטוסון ), תא נוסעים גדול ומרווח משמעותית מהם, ויחידת כח מודרנית, חזקה וחסכונית בדלק "שעושה בית ספר" לג'יפונים הפופולרים, לא רק בגרסאות ה-1.6 ליטר שלהם, אלא גם בגרסאות ה- 2.0 ליטר. במחיר אטרקטיבי של 139,900 שקל ( 134,900 שקל במבצע השקה ), מציעה הפיקאסו 5 מושבים לא רק חלופה אפשרית למרבית רכבי הפנאי, אלא גם חלופה בתוספת קלה בלבד למשפחתיות המאובזרות הקלאסיות. חבל רק שלובינסקי לא קבעו את מחיר ההשקה כמחיר המחירון של הרכב ( בעל משקל חשוב בשווי מס מרכב מהעבודה ). עכשיו נותר רק לשכנע אתכם לוותר על רכישת " ג'יפ " כמו כולם ולרכוש מיניוואן המהווה סוג של " סופר משפחתית " שיעשה כמעט הכל טוב יותר. לא קל.