סיטרואן העניקה כמעט תמיד ייחוד למכוניות שלה. כך גם ה C3 החדשה עם תא נוסעים ייחודי וחוויתי בגרסת ה PACK.
כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את החוויה. בסיטרואן מכוונים גבוה יותר עם קריצה למותגי הפרימיום והאווירה עשירה למדי ושונה ממה שמצפים ממכוניות בסגמנט הנ"ל . הדשבורד רך ונעים למגע, לוח המחוונים יעיל ומעוצב עם גימור מוכסף והאבזור עשיר מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית ' קומפורט ' עם מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה ו 6 רמקולים , מראות צד מתקפלות חשמלית ,בקרת שיוט , מגביל מהירות, תא כפפות מקורר,מחשב דרך, מבשם אוויר אינטגרלי, גלגל הגה מצופה עור , שמשות כהות אחוריות וריפודים מפוארים משולבי קטיפה. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות , אולם המכונית זכתה בארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי . דגם ה PACK המאובזר אותו קיבלנו, כולל בנוסף גם את שמשת הזניט הגדולה הנמתחת גבוה אל מעל ראשי הנוסעים הקדמיים ומשולבת וילון, דיבורית מקורית, שקעUSB, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. אך לא הכל מושלם בתא הנוסעים : השליטה על מערכת השמע מאחורי גלגל ההגה ולא עליו , אינה נוחה לתפעול ומבלבלת . שמשת הזניט הייחודית גוררת תשלום בדמות סוככי שמש פשוטים ופלסטיקים ללא מראות איפור , תאורת הפנים חשוכה יחסית וגם הוילון הנמתח לכיסוי השמשה השמיע רעשים לא ברורים.
מתחת למכסה המנוע , שוכן מנוע חדש יחסית , אשר פותח בסיוע ב.מ.וו. ואף משרת גם את המיני החדשה. המנוע בנפח 1.6 ליטר , מפיק 120 כ"ס ב 6,000 סל"ד ומשודך לתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת מדגם ה AL4 עם 4 הילוכים בלבד. למרות החששות מהתיבה הלא ממש מוצלחת בדגמים אחרים , אופי פעולתה בגרסתה העדכנית , טוב בהרבה מהצפוי וגם הבינה המלאכותית שלה , מוצלחת יותר ומרגיזה פחות. שילוב הגיר והמנוע טוב למדי ורק בחירה בתכנית נהיגה ' ספורט ' מצליחה לגרור את התיבה לתגובות מרגיזות . הביצועים טובים יחסית לסגמנט עם 10.9 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש ו 190 קמ"ש מהירות מרבית. בנסיעה , מרגישה ה C3 זריזה למדי , אך ההגה פוגם באופן משמעותי בהנאה, אלא אם אתם נהנים לבצע חניות רבות , שם הוא נמצא בשיאו עם תגבור חשמלי מוגזם , ההופך ביצוע חנייה לפעולה כיפית וקלילה , אך פוגע בביטחון ככל שמהירות הנסיעה עולה ונדרש יותר קשר עם הכביש.
נוחות הנסיעה דווקא טובה למדי . ה C3 רכה ונעימה , סופגת ומגהצת את פני הכביש כמצופה מסיטרואן ומספקת בידוד מרשים מרעשי חוץ. תא הנוסעים מרווח במפתיע וזוג מבוגרים מאחור לא יתקשו למצוא תנוחת ישיבה נוחה. גג הזניט הייחודי מוסיף הרבה אור לתא הנוסעים ומשרה אווירה ייחודית ואף חוויתית לנוסעים. זה איננו עוד גג נפתח או פנוראמי . זה משהו מיוחד . מסוג הדברים שמכוניות סיטרואן יודעות לתת מדי פעם ( וגם האחות C4 פיקאסו נהנית ממשהו דומה ).
בסעיף איכות הסביבה , מצהירים בסיטרואן על צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. אנחנו הגענו ל 11.7 ק"מ לליטר בממוצע , אשר נחשבים סבירים בהתחשב בנסיעה המאומצת . פליטת ה CO 2 שלה עומדת על 158 גרם לק"מ ובמדד זהום האוויר זוכה המכונית לציון טוב של 6 .