סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן העניקה כמעט תמיד ייחוד למכוניות שלה. כך גם ה C3 החדשה עם תא נוסעים ייחודי וחוויתי בגרסת ה PACK. ביהדות תופסת התכלת מקום חשוב. התכלת עצמה היא מוצר. התכלת מופיעה ביריעות המשכן והמקדש ובבגדי הכהונה ומקושרת גם עם שלווה ורוגע. זה אולי מסביר מדוע שקיבלתי את המפתח לסיטרואן C3החדשה אשר צבועה בתכלת , נמרח חיוך…

ששי כהן 15 באוק, 2010

סיטרואן העניקה כמעט תמיד ייחוד למכוניות שלה. כך גם ה C3 החדשה עם תא נוסעים ייחודי וחוויתי בגרסת ה PACK.

ביהדות תופסת התכלת מקום חשוב. התכלת עצמה היא מוצר. התכלת מופיעה ביריעות המשכן והמקדש ובבגדי הכהונה ומקושרת גם עם שלווה ורוגע. זה אולי מסביר מדוע שקיבלתי את המפתח לסיטרואן C3החדשה אשר צבועה בתכלת , נמרח חיוך על פני והרגשתי את השלווה משתלטת עלי. אוי , הצבע הזה כ"כ הולם אותה , היא פשוט נראית מצוין .
סיטרואן C3 החדשה נחשפה בתערוכת פרנקפורט בסוף 2009 והגיע אלינו באביב האחרון . לכאורה, ממשיכה המכונית מבחינה עיצובית את קווי המתאר של הדגם המקורי אולם  בפועל היא נראית שונה למדי , מרהיבה ,  עדכנית ואפילו מקורית .  הנוכחות המעטה שלה עדיין על הכביש, מושכת לא מעט מבטים ובמיוחד בצבע התכלת של רכב המבחן  .  במהלך היומיים שהיא היתה צמודה אלי , היא היוותה אטרקציה בפיזור הבוקר בגן הילדים , בבית הספר ואפילו בחניון של העבודה. אין ספק שמעצבי סיטרואן עשו כאן עבודה נפלאה. תשכחו מסופר מיני ליסינג המונית ,אפורה ומשעממת ותתרגלו לסופר מיני יוקרתית , מזמינה ומעוצבת .

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את החוויה. בסיטרואן מכוונים גבוה יותר עם קריצה למותגי הפרימיום והאווירה עשירה למדי ושונה ממה שמצפים ממכוניות בסגמנט הנ"ל  . הדשבורד רך ונעים למגע, לוח המחוונים יעיל ומעוצב עם גימור מוכסף  והאבזור עשיר מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית ' קומפורט ' עם  מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה ו 6 רמקולים , מראות צד מתקפלות חשמלית ,בקרת שיוט , מגביל מהירות, תא כפפות מקורר,מחשב דרך, מבשם אוויר אינטגרלי, גלגל הגה מצופה עור , שמשות כהות אחוריות וריפודים מפוארים משולבי קטיפה. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות , אולם המכונית זכתה בארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי . דגם ה PACK  המאובזר אותו קיבלנו, כולל בנוסף גם את שמשת הזניט הגדולה הנמתחת גבוה אל מעל ראשי הנוסעים הקדמיים ומשולבת וילון, דיבורית מקורית, שקעUSB, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. אך לא הכל מושלם בתא הנוסעים : השליטה על מערכת השמע מאחורי גלגל ההגה ולא עליו , אינה נוחה לתפעול ומבלבלת . שמשת הזניט הייחודית גוררת תשלום בדמות סוככי שמש פשוטים ופלסטיקים ללא מראות איפור , תאורת הפנים חשוכה יחסית  וגם הוילון הנמתח לכיסוי השמשה השמיע רעשים לא ברורים.

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

מתחת למכסה המנוע , שוכן מנוע חדש יחסית , אשר פותח בסיוע ב.מ.וו. ואף משרת גם את המיני החדשה. המנוע בנפח 1.6 ליטר , מפיק 120 כ"ס ב 6,000 סל"ד ומשודך לתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת מדגם ה AL4 עם 4 הילוכים בלבד. למרות החששות מהתיבה הלא ממש מוצלחת בדגמים אחרים , אופי פעולתה בגרסתה העדכנית , טוב בהרבה מהצפוי וגם הבינה המלאכותית שלה , מוצלחת יותר ומרגיזה פחות. שילוב הגיר והמנוע טוב למדי ורק בחירה בתכנית נהיגה ' ספורט ' מצליחה לגרור את התיבה לתגובות מרגיזות . הביצועים טובים יחסית לסגמנט עם 10.9 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש ו 190 קמ"ש מהירות מרבית. בנסיעה , מרגישה ה C3 זריזה למדי , אך ההגה פוגם באופן משמעותי בהנאה, אלא אם אתם נהנים לבצע חניות רבות , שם הוא נמצא בשיאו עם תגבור חשמלי מוגזם , ההופך ביצוע חנייה לפעולה כיפית וקלילה , אך פוגע בביטחון ככל שמהירות הנסיעה עולה ונדרש יותר קשר עם הכביש.

נוחות הנסיעה דווקא טובה למדי . ה  C3 רכה ונעימה , סופגת ומגהצת את פני הכביש כמצופה מסיטרואן ומספקת בידוד מרשים מרעשי חוץ. תא הנוסעים מרווח במפתיע וזוג מבוגרים מאחור לא יתקשו למצוא תנוחת ישיבה נוחה.  גג הזניט הייחודי מוסיף הרבה אור לתא הנוסעים ומשרה אווירה ייחודית ואף חוויתית לנוסעים. זה איננו עוד גג נפתח או פנוראמי . זה משהו מיוחד . מסוג הדברים שמכוניות סיטרואן יודעות לתת מדי פעם ( וגם האחות C4 פיקאסו נהנית ממשהו דומה ).

סיטרואן C3 מבחן דרכים

סיטרואן C3 מבחן דרכים

בסעיף איכות הסביבה , מצהירים בסיטרואן על צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. אנחנו הגענו ל 11.7 ק"מ לליטר בממוצע , אשר נחשבים סבירים בהתחשב בנסיעה המאומצת . פליטת ה CO 2 שלה עומדת על 158 גרם לק"מ ובמדד זהום האוויר זוכה המכונית לציון טוב של 6 .

פסוקו של יום
את סיטרואן C3 החדשה קרוב לוודאי שלא תקבלו ממקום העבודה. ציי הרכב אוהבים מכוניות בסיסיותומשעממות אשר נמכרות בסגנון העדר. ה C3 לא כזאת . היא יפה, נוחה ומאובזרת באופן שעלול להביך אפילו מכוניות מקטגוריית המנהלים . ויש לה עוד משהו : קסם . היא לא דומה לאף אחת . מעטות הן המכוניות הקטנות שאינן ספורטיביות שעושות לי את זה וכזאת היא ה C3 . במחיר של 99,990 ש"ח לדגם הבסיס ו – 105,990 ש"ח לדגם ה PACK המאובזר גם בשמשה הייחודית , היא מהווה עסקה טובה בהחלט . קחו אותה לנסיעת מבחן . אני לא מאמין שתתאכזבו .

 

 

 

עוד ממבחני דרכים