סיטרואן C4 החדשה 2015 – מבחן דרכים

סיטרואן C4 זוכה לעיצוב שעודכן רק קלות, אך חשוב מזה, גם למנוע טורבו חזק וחסכוני ותיבה אוטומטית 6 הילוכים שפותרים את כל נקודות התורפה של הדגם היוצא.

ששי כהן 07 במאי, 2015
סיטרואן C4 החדשה

דור 2.5
4 שנים לאחר שנחת בישראל הדור השני של סיטרואן C4, נחתה בחודש החולף גרסה מעודכנת של הדגם שעבר מתיחת פנים לאחרונה, שאמורה להזריק רעננות לדגם הוותיק ולחזק אותו מול המתחרות המודרניות בקטגוריית המשפחתיות. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, כנראה שרק חובבים מושבעים של ה- C4 ישימו לב לשינויים המינוריים שבוצעו לדגם, שעיקרם חזית מחודשת קלות ויחידות תאורה בעיצוב חדש בעלות עיטורי LED אופנתיים. בסה"כ, למרות הזמן שחלף מאז הצגת הדור השני, עדיין מדובר במכונית נאה למדי.


סיטרואן C4 החדשה- חזית מחודשת לחדי עין

סיטרואן C4 החדשה- חזית מחודשת לחדי עין


תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, שזוכה לעדכונים קוסמטיים קלילים והבטחה לאיכות חומרים והרכבה משופרת. השינוי העיקרי בדגם המחודש מגיע בדמות אימוץ מערכת המולטימדיה החדשה של היצרן, הכוללת מסך מגע "7 השולט על מספר מערכות הרכב ומסייע לצמצום קל של מספר המתגים בלוח השעונים, לא ברמה קיצונית כמו של האחות פיג'ו 308 החדשה, אך בהחלט בהתאם למגמת העיצוב הנקי. הדגם המחודש משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה למדי ( Comfort ) הכולל כסטנדרט: אבזור חשמלי מלא, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שקעי אודיו USB וAUX, פנסי ערפל קדמיים, חיישן גשם, מסך מגע מרכזי 7", דיבורית BT, מערכת השהיית אורות לאחר ניתוק המנוע, תאורת פנים עשירה, תא כפפות מקורר, חישוקי גלגלים קלים "16, שמשות אחוריות כהות, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק מרופד עור עם לחצני פיקוד מובנים, 6 כריות אוויר ועוד. בסעיף השימושיות, רושמת המכונית שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים בחלל הרכב, לצד תא מטען שימושי בנפח 380 ליטר ממוצעים לקטגוריה.
סיטרואן C4 החדשה- תא נוסעים מאובזר מאוד כסטנדרט

סיטרואן C4 החדשה- תא נוסעים מאובזר מאוד כסטנדרט


עוברת לטורבו
החדשה העיקרית בדגם, נוגעת ליחידת הכח החדשה המחליפה את אותה יחידת כח מיושנת שליוותה את הדגם עד כה והיתה לנקודת התורפה העיקרית של הדגם. ה-C4 המחודשת עוברת לעידן הטורבו ומאמצת את מנוע הטורבו 3 צילינדרים החדש של החברה מסדרת ה- Puretech אותו ראינו גם בפיג'ו 308 החדשה ומאוד אהבנו. למרות נפח מנוע צנוע של 1.2 ליטר ושלושה צילינדרים בלבד, מפיק המנוע החדש 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ המתקבל כבר ב-1,750 סל"ד. להשלמת יחידת הכח החדשה, זונחת ה- C4 סוף סוף את תיבת ההילוכים האוטומטית AL4 ומציידת במקומה את הדגם בתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת חברת ' אייסן ' היפנית.
סיטרואן C4 החדשה- נוחה וזריזה על הכביש

סיטרואן C4 החדשה- נוחה וזריזה על הכביש


נותנת גז
על הכביש, מדובר בפנינה אמיתית לעומת יחידת הכח הקודמת, עם שפע של כח זמין כבר מסל"ד נמוך, וביצועים נאים למדי עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ( במקום 12.5 שניות עד כה ), מהירות מרבית של 197 קמ"ש ( במקום 188 קמ"ש ) ונהיגה הרבה יותר מהנה, לצד בטיחות אקטיבית גבוהה יותר, בין השאר הודות ליכולת ביצוע עקיפות בצורה מהירה ובטוחה יותר מבעבר. לצד הביצועים המשופרים ואחיזת הכביש הטובה, הצליחו מהנדסי החברה לשמור גם על נוחות נסיעה גבוהה למדי המשמרת את התדמית של סיטרואן כמכונית נוחה. בצד השלילה ניתן למנות ספסל אחורי לא ממש מרווח, ותלונה אחת גם בסעיף המנוע הנוגעת לרעידות קלות בעיקר בעמידה ולעיתים בנסיעה איטית במיוחד כמו בפקק תנועה.
סיטרואן C4 החדשה והכניסה לעיר הבה"דים שתאוכלס בימים הקרובים

סיטרואן C4 החדשה והכניסה לעיר הבה"דים שתאוכלס בימים הקרובים


חסכונית בדלק
את היתרון העיקרי של המנוע צנוע הנפח והצילינדרים ותיבת ההילוכים החדשה בעלת 6 ההילוכים פוגשים בסעיף צריכת הדלק. במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של המכונית על 14.2 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעות מגוונות שכללו ברובם ארבעה נוסעים ברכב. את המבחן סיימנו עם יותר מ-350 ק"מ שביצענו, כאשר מחשב הדרך הראה טווח נסיעה של 460 ק"מ נוספים על מיכל דלק בודד. מעבר לכך, מדובר עתה ברכב ידידותי לסביבה, עם דרגת זיהום אוויר 4.
סיטרואן C4 החדשה

סיטרואן C4 החדשה


ממכונית בינונית למכונית מצטיינת בזכות מנוע וגיר חדשים
סיטרואן C4 מצליחה בדגם המחודש להתנער מכל נקודות התורפה של הדגם היוצא, הודות ליחידת הכח החדשה והמרשימה שמתחילה להיכנס ליותר ויותר דגמים של היצרן. לזכותה: עיצוב נאה, אבזור עשיר כסטנדרט, יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק ונוחות נסיעה גבוהה למדי. בצד החובה : פעולה לא תמיד חלקה של המנוע בעת עמידה או זחילה איטית במיוחד. כשמוסיפים לחבילה את תג המחיר שעומד כעת ( לרגל ההשקה ) על 123,900 ש"ח ( 6,000 ש"ח הנחה ) ואת האחריות המורחבת שמוענקת לדגם ועומדת על 5 שנים, מתקבלת כאן עסקה לא רעה בכלל, שהופכת את הדגם לאחד הדגמים המשפחתיים המוצלחים ומשתלמים כרגע בקטגוריה.