סקודה אוקטביה סטיישן 2014 מבחן דרכים

סקודה אוקטביה סטיישן החדשה גדולה עוד יותר, ומציעה לעת עתה את השילוב הטוב ביותר של ביצועים וצריכת דלק בקטגוריה, אך מסתפקת במראה שמרני יחסי.

ששי כהן 08 באוג, 2014
סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )

4,144 מדגמי סקודה אוקטביה שעלו לכביש מאז תחילת השנה, מבהירים ללא ספק שסקודה אוקטביה היא אחת המשפחתיות המבוקשות ביותר בישראל כיום, ולמרות התייקרות גרסת הסדאן החדשה שהושקה בסוף שנה שעברה, לרמה שהפכה אותה לאחת המשפחתיות היקרות בארץ, המכירות לא רק שלא ירדו, אלא אפילו המשיכו לטפס, כאשר הסיבה העיקרית לביקוש החזק לדגם נובעת משילוב מנצח של מרווח פנים, שימושיות, ויחידת כח חזקה וחסכונית מאוד כבר בדגם הבסיסי. כעת מקבלת משפחת האוקטביה חיזוק בדמות גרסת הקומבי,העונה גם לשם " ספייס ", או בעברית שתהיה מובנה לכולם: סטיישן.


סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel  )

סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )


הופעה חיצונית
בכל הנוגע למראה החיצוני, שומרת האוקטביה סטיישן החדשה על קווי העיצוב המוכרים של הדגם היוצא, ומשדרגת אותם בליטושים המקנים לרכב מראה מודרני יותר. בסקודה נראה שנצמדו יותר מדי לעקרונות של חברת האם פולקסווגן, ולקחו את המילה שמרנות קצת יותר מדי ברצינות. בסופו של דבר מציעה המכונית עיצוב נאה ומודרני, אך לא משהו שיגרום לכם להתלהב יותר מדי ולעצור ולהתבונן בו.
למרות שהדגם היוצא היה גדול ומרווח למדי, בסקודה לא הסתפקו במידות הנדיבות והגדילו את הדגם החדש עוד, עם תוספת של 9 ס"מ ל- 4.66 מטר, תוספת של 4 ס"מ ברוחב ל- 1.81 מטר, והגדלת בסיס הגלגלים בלא פחות מ- 11 ס"מ ל- 269 ס"מ. אם האוקטביה הקודמת היתה מכונית גדולה, אז האוקטביה סטיישן החדשה כבר ממש ענקית. אך לצד הגידול במידות ובמרחב בתא הנוסעים, הצטמצמם לו מעט נפח תא המטען, שעכשיו מציע רק 588 ליטר, אך אל דאגה, הוא עדיין הגדול ביותר בקטגוריה, ואף כולל גלגל רזרבי בגודל מלא.
סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel  )

סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )


תא נוסעים, אבזור
גם בכניסה לתא הנוסעים, לא נרשמות הפתעות בכל הנוגע לעיצוב הקבינה, עם עיצוב שגרתי שלא מחפש להצטעצע. איכות החומרים גבוהה מאוד, וכך גם איכות ההרכבה, וללא ספק מדובר באחד מתאי הנוסעים האיכותיים ביותר בקרב המשפחתיות. המרווח לנוסעים מצוין הן מלפנים והן מאחור וסביבת הנוסעים מרובה בכל מיני תאי אחסון שימושיים בגדלים שונים. רכב ההדגמה שהופיע למבחן, היה ברמת הגימור הבסיסית " Ambition " שכוללת אבזור נדיב כסטנדרט עם מערכת שמע מקורית עם צג מגע נשלטת מההגה, מזגן עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, דיבורית מקורית,כניסת AUX ו- USB, מחשב דרך, משענת יד קדמית ואחורית, בקרת שיוט, ציפוי עור להגה, לידית ההילוכים ולבלם היד ושמשות מושחרות בחלונות האחוריים למרות שרכב המבחן לא צויד בזה. האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר, ומערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים . אם חשקה נפשכם באבזור יותר עשיר, תוכלו תמורת 5,000 ש"ח נוספים לרכוש את גרסת ה- Elegance " הכוללת בנוסף: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים, חישוקים קלים "16, קיפול מראות צד חשמלי, חיישני אורות וריפוד מושבים מהודר יותר.
סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel  )

סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )


יחידת כח
על הנייר, מציעה האוקטביה סטיישן נתונים שנדמה שיתקשו להניע את כל הגודל הזה: 1.2 ליטר 105 כ"ס ומומנט מירבי של 17.8 קג"מ. בפועל, באנו עם ציפיות גבוהות מיחידת הכוח המוכרת מדגמים אחרים של היצרן ולא התאכזנו. מנוע הטורבו הבסיסי והצנוע בנפחו מספק ביצועים טובים מאוד ואף עדיפים על כל דגמי משפחתיות הסטיישן בישראל ( למעט האסטרה סטיישן בעלת העדיפות הקלה ), עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.6 שניות ומהירות מירבית של 193 קמ"ש לפי נתוני היצרן. יאמר לזכותה שלמרות הגידול במימדי הרכב, המשקל דווקא פחת ועומד על 1,277 ק"ג נמוכים יחסית לממוצע, המסייעים להתנהגות הכביש הקלילה. גם בנסיעה עם אכלוס מלא של המושבים, סיפקה האוקטביה ביצועים טובים , אך אם נסיעותיכם כוללות מסלול הררי בחלקו ותפוסת נוסעים גבוהה, טוב תעשו אם תשדרגו לגרסת ה- 1.4 ליטר 140 כ"ס החזקה יותר. מעבר לכך, תיבת ההילוכים האוטומטית DSG כפולת המצמדים, עושה עבודה מצוינת ופועלת באופן משביע רצון עם המנוע, כשעיקר התלונות מופנה לנסיעה במהירות הקרובה ל-0 קמ"ש, ובמיוחד בחנייה ברוורס, שם מופיעות רעידות קלות. כל שנותר לתיבה הרובוטית, הוא להמשיך ולהפגין אמינות ועמידות לאורך זמן, כפי שכרגע היא מספקת בדגמים האחרים של הקונצרן המצוידים בה ומפגינים שיפור ניכר באמינות לעת עתה. בסעיף התנהגות הכביש, התנהגות הרכב בטוחה וצפויה, עבודת המתלים העשית בצורה נאותה, והמכונית נוחה מאוד ושקטה למדי גם תחת עומס. 
סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel  )

סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )


צריכת דלק
גם כאן מבטיחה סקודה שיפור נוסף בדגם החדש ומצהירה על 20 ק"מ לליטר בממוצע, מעט אופטימיים מדי לטעמנו. במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של האוקטביה סטיישן על 14.2 ק"מ לליטר בנהיגה מגוונת שכללה גם הרבה תנועה עירונית. בנסיעה רגועה בכביש מהיר, לא תתקשה המכונית לספק צריכת דלק של 17-18 ק"מ לליטר, אולם ריבוי הנסיעות העירוניות, פגע בצריכת הדלק וסיפק תוצאה שאמנם רחוקה מהצהרת היצרן, אך עדיין טובה מאוד ביחס לקבוצה.
סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel  )

סקודה אוקטביה סטיישן 2014 ( wheel )


סיכום
סקודה אוקטביה סטיישן מצטרפת לקטגוריית הסטיישנים הצומחת באופן קבוע ונהנית כיום ממכירות מצוינות. הדגם החדש לוקח את יתרונות קודמו ( מרווח תא נוסעים, יחידת כח יעילה ושימושיות מצוינת ) ומתבל אותם בעיצוב מודרני יותר, יחידת כח חסכונית  משמעותית מבעבר, אבזור עשיר כסטנדרט ותא נוסעים מרווח אף יותר. מעבר לכך, בניגוד לגרסת הסדאן שהתיקרה בדור החדש, גרסת הסטיישן הוזלה בשיעור של עד 9,000 ש"ח  ומחירה מתחיל כיום ב- 134,500 ש"ח, המהווים תוספת של 2,500 ש"ח בלבד ביחס לגרסת הסדאן, אך מצד שני כמה אלפי שקלים יותר מהמתחרות הישירות. בסעיף החובה, לא נכשלת המכונית ממש באף סעיף  ורק אולי העיצוב השמרני מדי עלול מעט לפגוע בה. בשורה התחתונה, מדובר במכונית סטיישן מהטובות ביותר כיום בישראל, שללא ספק שווה את תוספת המחיר.