סקודה סיטיגו ארוך טווח: ת"א-אילת ב-94 שקל!

עד כמה חסכונית בדלק סקודה סיטיגו? עם פרוץ הקיץ הדרמנו לאילת עם ארבעה נוסעים ברכב ומזגן בפול כח, בנסיעה מת"א לאילת שהסתכמה ב-94 שקל בלבד ! עדכון מספר 3.

ששי כהן 28 ביול, 2017
סקודה סיטיגו

הקיץ בעיצומו וסקודה סיטיגו שמלווה אותנו במבחן ארוך טווח, נאלצת עם תחילת החודש השלישי למבחן להתמודד עם דרישות הקיץ לטיולים מרובים, עם יותר נוסעים ברכב ומזגן במשרה מלאה. לאחר שאת החודש החולף בילינו בעיקר בכרך העירוני, בו הציגה הסיטיגו צריכת דלק של כ-14 ק"מ לליטר בממוצע, הגיע שלב בחינת הרכב בנסיעה ארוכה (בקנה מידה ישראלי), שכוללת את הירידה המסורתית מת"א לאילת (354 ק"מ צד), ולעמוד על יכולותיה של הסיטיגו שמוגדרת כרכב מיני עירוני, להתמודד עם נסיעה מאומצת בהרכב משפחתי ובחום של קיץ ישראלי.




החודש לקחנו את הסיטיגו לקצה החודש לקחנו את הסיטיגו לקצה
691 ק"מ ביום, 43 מעלות בצל, מזגן בפול כח ו-4 נוסעים ברכב
המשימה: לנהוג לאילת ולחזור באותו היום, בהרכב משפחתי כמעט מלא (לסיטיגו רק ארבעה מושבים), כשבחוץ 43 מעלות, הכביש לוהט ואנחנו מצוידים במכונית מיני עם מנוע 3 צילינדרים 1.0 ליטר צנוע. על הנייר, מדובר כמעט בסוג של התעללות בילדים, אך האם זה כך גם במציאות? הילדים מצידם דווקא התעקשו לבוא: בזיכרון שלהם מופיעה נסיעה לאילת וחזרה באותו היום, במבחן לקיה קרניבל שסיפק להם כורסאות מפנקות, מרווח עצום, נוחות של מיניוואן מפנק בסגנון אמריקאי, אטרקציות, פינוקים וקניות באילת, ולקינוח: מזג אוויר נעים של יום שמשי חורפי. אבל האם הם יחזרו מרוצים גם הפעם?
43 מעלות בצל... 43 מעלות בצל…
עומדת בכבוד?
בפעם הקודמת שירדנו לאילת עם מכונית מיני בשיא הקיץ, זה היה במסגרת מבחן הארוך טווח שלנו ליונדאי i10. גם אז התרשמנו לטובה מיכולות הרכב, אך היתה גם בעיה קריטית: כמה עשרות ק"מ לפני ההגעה לאילת, העומס על הרכב הורגש היטב וכדי למנוע התחממות יתר של המנוע, מזגן הרכב ניתק את המדחס והמיזוג חדל מלקרר את הרכב בשיא החום של הקיץ, מה שגרם לי לחזור לילדות בתחילת שנות ה-80, שכללה ירידה לאילת עם חלונות פתוחים, כי לא היה מזגן ברכב.
הפעם, הופתענו לטובה: את 354 הק"מ שביצעה המכונית ברציפות וללא עצירה בדרך לאילת, ביצעה הסיטיגו בקלילות. מנוע ה-3 צילינדרים 1,000 סמ"ק שלה תפקד למופת, החום שנע בכביש הערבה סביב ה-43 מעלות, יחד עם הכביש הרותח וארבעה נוסעים ברכב, לא גרמו לרכב להתאמץ יתר על המידה והמזגן תפקד באופן משביע רצון.
סקודה סיטיגו
לא פחות נחמד היה גם לצאת מהרכב לאחר קרוב ל-4 שעות ללא עצירה, ולגלות שהגב לא שולח לך הודעות לא נעימות, ואין צורך מיותר ממתיחה אחת או שתיים כדי להשתחרר. אחד היתרונות המובהקים כפי שלמדנו להכיר עד כה מהסיטיגו, זה נוחות הנסיעה הטובה ביחס למקובל בקרב מכוניות מיני. גם הילדים עצמם יצאו מהנסיעה ללא תלונות, וחלק מכך נובע גם מהשמשות האחוריות המושחרות המקוריות של הרכב, שמסננות חלק ניכר מקרינת השמש, שגובו גם בחיתול על הדלת לתחושה נעימה עוד יותר. עבור ילדים קטנים אגב, אין בעיית צפיפות מאחור. אם הינו לוקחים מבוגרים מאחור לנסיעה כזאת, כנראה התוצאה היתה פחות מרשימה.
נקודת התורפה היחידה של הרכב אגב, נעוצה בחוסר יכולת לבצע עקיפות זריזות ובטוחות, בשל הספקו הצנוע של המנוע (60 כ"ס), אך יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאת העליות מכביש הערבה חזרה לדימונה, ביצעה המכונית די בקלילות ובאופן די מפתיע.
מרשים: ת"א -אילת ב- 93.8 שקל... מרשים: ת"א -אילת ב- 93.8 שקל…
חסכונית בדלק
את ההפתעה הנעימה של הנסיעה סיפקה הסיטיגו בתחנת הדלק: לאחר 354 ק"מ של נסיעה, בהרכב של 2 מבוגרים ושני ילדים, עם מזגן בתפוקה מלאה, חום שנע בדרום הארץ סביב 40 מעלות בצל ויותר, ונסיעה לא תמיד לפי כללי החיסכון בדלק, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 18.6 ק"מ לליטר מכובדים למדי, שהסתכמו בתדלוק בסכום מצחיק של 93.8 שקל… למען ההגינות נוסיף שמחיר התדלוק באילת נטולת המע"מ, עמד באותו היום על 4.92 שקל בלבד לליטר בנזין. עם המתחרה שלה מבית יונדאי, עשינו זאת בעבר ב-122 שקל.
מד הק"מ אגב של המכונית כעת, עומד על כ-7,300 ק"מ.
קישורים: חודש שני עם סקודה סיטיגו
חודש ראשון עם סקודה סיטיגו