סקודה ספייסבק – מבחן דרכים

סקודה ספייסבק מצטרפת לקטגוריית המשפחתיות הזולות חמושה בעיצוב נאה, אבזור עשיר ויחידת כח חזקה וחסכונית. שווה את הכסף?

ששי כהן 09 באפר, 2015
סקודה ספייסבק

מתקדמים למשפחתית אמיתית?
שנתיים בדיוק לאחר שנחתה בארץ סקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית הזולה של סקודה, כאשר היא מלווה במסע פרסום מאסיבי תחת הסלוגן " "ישראל מתקדמת למשפחתית אמיתית", הדגם אמנם רשם הצלחה נאה במכירות עם אלפי יחידות שעלו לכביש מדי שנה, ונכון להיום הוא הדגם השני הנמכר ביותר של סקודה בארץ עם 899 יחידות שעלו לכביש בשלושת החודשים הראשונים של 2015. אבל, למרות ההצהרה על " משפחת ראפידוביץ' " כפי שהציג הקמפיין בשעתו, המשפחות האמיתיות של הראפיד היו ציי הרכב שאמצו את הרכב באהדה. הלקוחות הפרטיים, נותרו ברובם מחוץ למשחק. בסוף 2014, החלה סקודה לשווק את הסקודה ספייסבק בארץ, שהיא למעשה גרסת ה-5 דלתות של הראפיד, הזוכה לעיצוב מושך יותר ורמת אבזור גבוהה במיוחד, האמורים לקרוץ מעתה בעיקר ללקוחות הפרטיים. אז יצאנו לבדוק מה יש לה להציע.



סקודה ספייסבק

סקודה ספייסבק


הופעה
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, סקודה ספייסבק היא משהו כמעט אחר מהראפיד. עיצוב ההאצ'בק דמוי סטיישן מקוצר, גורם לה להיראות שונה לחלוטין מהדגם עליו היא מבוססת, והתוצאה הסופית נאה בהחלט. אמנם לא משהו מהפנט, אולם בהחלט מושך את העין, ורכב המבחן שהגיע בצבע לבן עם שילוב של גג שחור ( פנורמי ) וחישוקי "17 קלים ונאים, נראה טוב מאוד במציאות ודי שונה מהשמרנות שמלווה את דגמי המותג בד"כ. באופן מפתיע משהו, המידות החיצוניות זהות לדגם הסדאן עם 4.48 מטר באורך, 1.7 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, כאשר ההבדל היחיד הוא בגובה המכונית שצוצמם מעט ועומד על 1.459 מטר. למרות שדגמי האצ'בק 5 דלתות נהנים בד"כ משימושיות טובה יותר, במקרה של הספייסבק, נפח תא המטען הצטמצמם ועומד על 384 ליטר במקום 530 ליטר בגרסת הסדאן, אך יכול לצמוח עד 1,470 ליטר מכובדים עם קיפול המושבים האחוריים.
סקודה ספייסבק- עיצוב נאה ומעט ספורטיבי

סקודה ספייסבק- עיצוב נאה ומעט ספורטיבי


תא נוסעים
בתוך תא הנוסעים, מציעה הספייסבק את סביבת הנוסעים המוכרת של הראפיד, אך הודות לשדרוג הנרחב באבזור, התחושה שונה לחלוטין ונעימה משמעותית. מצד אחד, מדובר עדיין בתת משפחתית זולה ועדות לכך מוצאים באיכות החומרים הכוללת שלל משטחי פלסטיק קשיחים וחלולים, אך מצד שני, האבזור עשיר כסטנדרט וכולל: צמד מושבים בעלי אופי ספורטיבי מלפנים, הבנויים בצורה שמשענות הראש הן חלק בלתי נפרד מהמושב, וכוללים תפרים בצבע אדום המוסיפים לאווירה הספורטיבית. אל אלה, מצטרפים: גג זכוכית פנוראמי עם צמד וילונות ( לא חשמליים ), הגה מצופה עור, מערכת מולטימדיה ( בהתקנה מקומית ) הכוללת מצלמת רוורס, דיבורית וניווט, מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט ואבזור חשמלי מלא. מבחוץ, משלימים את האווירה: חישוקי "17 קלים, חלונות אחוריים כהים, פנסים אחוריים מוכהים, ספויילר אחורי ודלת תא מטען משולבת זכוכית.
סקודה ספייסבק- תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה

סקודה ספייסבק- תא נוסעים מאובזר ונעים לשהייה


מתחת למכסה המנוע, מצוידת הספייסבק באותה יחידת כח מוכרת מהראפיד, הכוללת את מנוע הטורבו 1.4 ליטר 122 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למרות שמדובר בתת משפחתית זולה, בסקודה בחרו לא לצייד את הדגם ביחידת הכח הבסיסית 1.2 ליטר, אלא במנוע החזק יותר, המספק ביצועים נאים בהחלט עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות ומהירות מרבית של 203 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בפועל, מדובר במכונית שמזנקת היטב ביציאה מהמקום ( ומהיר יותר ממרבית המשפחתיות הפופולריות ), צוברת מהירות בקצב מרשים ומאפשרת בד"כ עקיפות מהירות ובטוחות מחוץ לעיר. תיבת ההילוכים הרובוטית עובדת באופן משביע רצון, עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות ורק במשחקי חניה עם 'קדימה- אחורה' קצרים, היא קצת מהססת וקופצת. בשורה התחתונה, מדובר ביחידת כח נעימה מאוד וביצועיסטית ביחס לקטגוריה. נקודת תורפה אחת נרשמה בתחום נוחות הנסיעה, כאשר הרכב מציע נוחות סבירה בלבד כאשר הכביש איננו סלול היטב, עם מתלים קשיחים יחסית, המתקשים לגהץ את מהמורות הכביש וצמיגים בעלי חתך ספורטיבי שמסייעים גם הם לנוחות לא מושלמת.
סקודה ספייסבק צריכת דלק
בסיכום סוף שבוע ארוך, בו בילינו בחברת המכונית, כניסה לתחנת הדלק חשפה תצרוכת דלק של 13.4 ק"מ לליטר למאות ק"מ שבוצעו בנסיעה רגועה למדי ובשימוש עירוני ובין עירוני נרחב. נהגים שיצייתו יותר לכללי הנהיגה החסכונית, ישיגו בפועל ככל הנראה נתון שיהיה קצת יותר טוב ואולי יתקרב לאותם 17.2 ק"מ לליטר שמצהיר היצרן, בסה"כ מדובר בצריכת דלק נאה למשפחתית.
סקודה ספייסבק- חסכונית בדלק

סקודה ספייסבק- חסכונית בדלק


121,990 ש"ח
סקודה ספייסבק נכנסת לקטגוריית המשפחתיות הזולות כאשר לזכותה: עיצוב נאה ומיוחד, יחידת כח מודרנית, חזקה וחסכונית ואבזור עשיר כסטנדרט. בצד החובה נרשמת נוחות נסיעה לא מושלמת כאשר איכות הכבישים לא טובה. במחיר של 122 אלף ש"ח בו היא מוצעת כיום, היא זולה ב-10 אלפים ש"ח בממוצע ממשפחתית מאובזרת וגדולה יותר ממוצעת וכאן לדעתנו זה לא ממש מספיק. לנוכח צניחת שער היורו בחודשים האחרונים, ולמרות האבזור העשיר, מחיר נמוך יותר בכמה אלפי שקלים יכל להפוך אותה לעסקה משתלמת במיוחד.