סקודה פאביה 2018 – מבחן דרכים

סקודה פאביה זוכה למנוע הטורבו 1.0 ליטר, המציע בגרסה האוטומטית 110 כ"ס והבטחה לצריכת דלק של 21.7 ק"מ לליטר בממוצע. גם המחיר הוזל קלות, אבל האם זה מספיק מול המתחרות החדשות?

ששי כהן 04 בנוב, 2017
סקודה פאביה 2018

שנתיים וחצי לאחר שהושק כאן הדור הנוכחי של סקודה פאביה, עדכנה היבואנית את היצע דגמי מכונית הסופר-מיני שלה, שזכו למנוע טורבו 1.0 ליטר המחליף את מנוע הטורבו 1.2 ליטר ששירת את הדגם עד כה. אל אלו מצטרפים גם תג מחיר שפחת ב-2,000 שקל כדי לשפר את התחרותיות, אך האם זה מספיק כדי להתחרות בסופר-מיני החדשות שנחתו כאן לאחרונה?



חזית נאה המאפיינת את דגמי סקודה החדשים חזית נאה המאפיינת את דגמי סקודה החדשים
נאה
בדומה לכל דגמי סקודה מהדור החדש, גם הפאביה מציעה עיצוב נאה בהחלט, אך חסר כל התחכמויות ובוודאי שלא מסובב ראשים. למרות 3 השנים שחלפו מאז נחשף הדגם בעולם, הפאביה נראית גם היום עדכנית ובוודאי לא מיושנת. רכב המבחן הגיע בצבע כחול שהחמיא לו, אולם בחירה ברמת הגימור הגבוהה יותר עם צביעת מרכב דו-גוונית, תהפוך אותו להרבה יותר מעניין ונעים לעין, וגם חיצונית תוסיף לו חן עם חישוקים קלים במקום טסות בדגם הפשוט.
תא נוסעים דליל באבזור בדגם הבסיסי. מומלץ להוסיף 5,000 שקל לדגם המאובזר תא נוסעים דליל באבזור בדגם הבסיסי. מומלץ להוסיף 5,000 שקל לדגם המאובזר
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר, בשינויים קוסמטיים קלילים שרק חדי עין ובוגרי פאביה אולי ישימו לב אליהם. רכב המבחן ברמת הגימור "אמבישן" הבסיסית, מסתפק באבזור צנוע עם מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם צג מגע "5 בלבד, חיבורי USB ו-AUX, הגה ספורטיבי בצורת D מצופה עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, דיבורית BT, מחשב דרך וזהו פחות או יותר. חשוב מכך, בסעיף הבטיחות מוצע הדגם עם מערכת התרעה על שמירת מרחק, המאטה ואף בולמת את הרכב במהירויות של 5-85 קמ"ש ומערכת התרעה על עייפות הנהג. שדרוג לרמת הגימור "סטייל" בעלות של כ-5,000 שקלים נוספים בלבד, משפר משמעותית את האבזור, עם תוספת של מפתח חכם, בקת אקלים, חלונות אחוריים כהים, מערכת שמע מתקדמת יותר מסוג BOLERO, חישוקי סגסוגת קלה "16 ועוד. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי לארבעה נוסעים, כאשר מאחור ניתן להושיב 3 נוסעים רק אם הם ילדים, או מקסימום 2 מושבי בטיחות. אל אלו מצטרפים תא מטען בנפח 305 ליטר ושלל תאי אחסון, רשתות ופטנטים שימושיים בתא הנוסעים, כמקובל בדגמי סקודה.
שימושית: שולחן פיקניקים מתקפל+2 כסאות, צידנית ועוד יכנסו ללא בעיה, אך המדף ישאר בחוץ. שימושית: שולחן פיקניקים מתקפל+2 כסאות, צידנית ועוד יכנסו ללא בעיה, אך המדף ישאר בחוץ.
על הכביש
החדשה העיקרית בפאביה המחודשת נוגעת להחלפת מנוע ה-1.2 ליטר טורבו במנוע ה-1.0 ליטר טורבו 110 כ"ס החדש של החברה, המשרת כבר מגוון דגמים נוספים של פולקסווגן, וגם את הראפיד והאוקטביה האחיות מבית סקודה. מדובר במנוע 3 צילינדרים יעיל, אשר במהדורתו הנוכחית מאוזן להפליא, וכך מצאתי את עצמי יושב ברכב כשהוא מונע, ומתפעל מחוסר הרעידות המאפיינות מנועי 3 צילינדרים בעמידה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, וביחד הם מציעים שיתוף פעולה מוצלח במיוחד, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות, ומומנט של 20.3 קג"מ המתקבל כבר מ-2,000 סל"ד, (נתון טוב יותר ממנוע ה-1.2 ליטר היוצא), המאפשר לצד התאוצה הזריזה מהמקובל בפלח הסופר-מיני בארץ, גם עקיפות זריזות ובטוחות, ותחושה של מנוע גדול וחזק בהרבה. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה, אם כי מעט נוקשה לעתים, אחיזת כביש גבוהה ואפילו גם הנאה מנהיגה, אם כי נהיגה ספורטיבית לא על הפרק, עם הגה קל מדי וחסר תחושה.סקודה פאביה 2018
צריכת דלק
בסקודה מצהירים על 21.7 ק"מ לליטר בממוצע. במבחן שארך 3 ימים בתנאים מגוונים, הציגה הפאביה בשיוט נינוח על הגביש המהיר, נתונים המתקרבים ל-19 ק"מ לליטר. ככל שהנסיעה התערבבה עם כבישים עירוניים ופקקים, נעה צריכת הדלק סביב ה-15 ק"מ לליטר, ובסופו של דבר נרשמה צריכת דלק אמיתית של 13.5 ק"מ לליטר, בנסיעות שכללו הרבה תנועה עירונית בזבזנית. מעבר לכך, מדובר גם במכונית ידידותית יחסית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 4.
חסכונית בדלק: 13.5 ק"מ לליטר במבחן עם הרבה תנועה עירונית חסכונית בדלק: 13.5 ק"מ לליטר במבחן עם הרבה תנועה עירונית
שווה את הכסף?
למרות ירידה של 2,000 שקלים בדגם המחודש, במחיר התחלתי של 96,990 שקל לדגם האמבישן הבסיסי, הפאביה מעט יקרה בהתחשב בכך שהאחות המודרנית סיאט איביזה בעלת האבזור העדיף, מוצעת במחיר החל מ-85,000 שקל. מעבר למחיר (שבסה"כ אינו חורג מהמקובל בארץ בקטגוריית הסופר-מיני), הפאביה נותרה מכונית סופר-מיני מרווחת, שימושית, בטיחותית ונעימה לנהיגה, המציעה ביצועים טובים וצריכת דלק טובים משמעותית מהמקובל בקרב המתחרות מיפן וקוריאה. בסעיף החסרונות: התלונה הוותיקה על שנתיים אחריות בלבד לדגם, ואבזור נמוך בדגם הבסיסי ביחס למחיר. אם תבחרו בה כדגם הבא שלכם, אל תנסו לחסוך ותוסיפו את 5,000 השקלים עבור הדגם המאובזר יותר.
בעד: ביצועים, צריכת דלק, בטיחות, שימושיות נגד: שנתיים אחריות, יחס אבזור-מחיר בדגם הבסיסי לסיכום: מהטובות שבקטגוריית מכונית הסופר-מיני בארץ