סקודה קודיאק ומיני קאנטרימן מרשימות במבחני הריסוק

Euro NCAP מפרסמת תוצאות מבחני ריסוק חדשים, מהם עולה כי סקודה קודיאק ומיני קאנטרימן מרשימות עם ציון מלא בריסוק. ניסאן מיקרה החדשה קצת פחות מרשימה וסוזוקי סוויפט החדשה עוד פחות.

ששי כהן 01 ביונ, 2017
סקודה קודיאק

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם 4 תוצאות ריסוק חדשות, מהם עולה כי בטיחות הדגמים החדשים ממשיכה לעלות, אך יחד עם זאת, בשל החמרת הניקוד של הארגון, מתקשים חלק מהדגמים לזכות בציון מלא של חמישה כוכבים בריסוק.




כך למשל במסגרת המבחנים האחרונים שנערכו לדגמים חדשים, זוכה רכב הפנאי 7 מושבים החדש סקודה קודיאק לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק, כשלזכותו גם מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל כסטנדרט. הקודיאק ממשיך את התוצאות המרשימות של סקודה, כאשר כל הדגמים האחרונים שנבחנו זכו בציון מלא בריסוק. מיני קאנטרימן החדש זוכה גם הוא לציון של 5 כוכבים בריסוק, אך מערכת הבלימה האוטונומית שמוצעת כסטנדרט, מוצעת רק כאופציה עם זיהוי הולכי רגל.
מכונית הסופר-מיני החדשה ניסאן מיקרה, זוכה לציון של 4 כוכבים במפרט הבטיחות הבסיסי, אך לציון של 5 כוכבים ברמת הגימור הגבוהה יותר, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. סוגרת את המבחן הנוכחי סוזוקי סוויפט החדשה, עם ציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד בדגם הבסיסי, כאשר הגרסה המאובזרת זוכה לארבעה כוכבי בטיחות וכוללת בלימה אוטונומית ללא זיהוי הולכי רגל.




ב-Euro NCAP מציינים לחיוב שכל הדגמים החדשים שנבחנו זכו בציון מלא של 5 כוכבים במבחן ההגנה על הנהג והנוסע שלצידו. בארגון מעריכים שהחשיבות הגבוהה שמוענקת כיום בניקוד במבחני הריסוק למערכת הבלימה האוטונומית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל, תדחף את היצרנים לצייד את הדגמים במערכת מצילת החיים הנ"ל.