סקודה VISION E קונספט: העתיד נמצא בחשמל

הסקודה הדינמית ביותר אי פעם: סקודה חשפה בתערוכת שנגחאי את הויז'ן E : רכב פנאי חשמלי כפול הנעה, בעל הספק עד 306 כ"ס, טווח נסיעה של 600 ק"מ וביצועים חמים במיוחד.

ששי כהן 19 באפר, 2017
סקודה VISION E קונספט

הטסלה של סקודה: בתערוכת הרכב של שנגחאי שנפתחה היום בסין, חשפה סקודה את הויז'ן E קונספט – רכב פנאי חשמלי מתקדם, המשלב ביצועים חמים לצד הנעה חשמלית מלאה ויכולות נהיגה אוטונומיות, המבטיח לדברי החברה את "הסקודה הדינמית ביותר אי פעם". בישראל, ניתנה לנו הזכות, יחד עם עוד 4 מדינות בלבד בעולם, לחוות כבר אתמול את הדגם החשמלי הראשון בתולדות סקודה, באירוע ייחודי שנערך אמש בת"א בו התאפשר לעיתונאים "לחוש" את הרכב ולנהוג בו באמצעות חוויה וירטואלית מדהימה.




לצד עיצוב בסגנון רכב פנאי מודרני, מציעה ה- VISION E קונספט נתונים מרשימים למדי, שהזכירו לנו לא מעט את המכוניות החשמליות המצליחות של טסלה האמריקנית. כך למשל, תהיה החשמלית של סקודה הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית של החברה, ותציע רכב פנאי גדול למדי (בסגנון הסופרב), עם הבטחה למרווח מכובד ביותר לחמישה נוסעים, בין השאר הודות לרצפה שטוחה ולהיעדר קורה מרכזית (B),  לצד תא מטען כפול בנפח מוערך של 600 ליטר. הדגם יצויד בצמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה חכמה והספקים עד 306 כ"ס, ויציע מהירות מרבית של 180 קמ"ש. נתון התאוצה לא פורסם אולם צפוי להיות זריז במיוחד.
סקודה VISION E קונספט סקודה VISION E קונספט
הדגם יוצע עם סוללות המציעות טווח נסיעה מרשים שצפוי להגיע עד 600 ק"מ בין הטעינות, לצד אפשרות לטעינה של 80% מהסוללות בחצי שעה בלבד. כחלק מהעתיד האוטונומי שצפוי להשתלט על עולם הרכב, תציע הויז'ן E גם שלל יכולות אוטונומיות הכוללות בין השאר: נהיגה אוטומטית (LEVEL 3) עם יכולת נסיעה עצמאית בפקקי תנועה, בכביש המהיר, ביצוע חניות ובדיקה של ערנות הנהג ואפילו מדידת הדופק שלו…
סקודה VISION E קונספט סקודה VISION E קונספט
עד שנת 2025 צפויה סקודה לשווק כחמישה דגמים חשמליים שיצטרפו לדגמים המוכרים של החברה. לעת עתה, נראה שדווקא הדגם החשמלי הראשון של סקודה שיגיע לשוק יהיה מבוסס על אחד הדגמים המוכרים של החברה, ויקדים את הויז'ן E שתוצג בגרסת ייצור מאוחר יותר.
השקה וירטואלית לדגם אמש בת"א יחד עם 4 מדינות נוספות בעולם השקה וירטואלית לדגם אמש בת"א יחד עם 4 מדינות נוספות בעולם. צילום: נס הפקות
מתי בישראל? עוד קודם למכוניות החשמליות, תושק בארץ במהלך השנה וחצי הקרובות סקודה סופרב פלאג-אין שתציע טווח נסיעה של כמה עשרות ק"מ על חשמל בלבד ומנוע בנזין למרחקים גדולים יותר. דגם חשמלי מלא יושק ככל הנראה לא לפני שנת 2020.