בקרוב על הכביש: פולקסווגן אפ GTI

41 שנה לאחר שהוצגה פולקסווגן גולף GTI דור ראשון (MK1), חושפת פולקסווגן את ה- אפ GTI, עם מרכב קומפקטי וביצועים דומים לאותו דגם אגדי מ-1976.

ששי כהן 21 במאי, 2017
פולקסווגן אפ GTI

41 שנה לאחר שהוצגה פולקסווגן גולף GTI המקורית, מדווחת פולקסווגן על כוונותיה לייצר את מכונית המיני פולקסווגן אפ (UP) גם בגרסת GTI קרבית. לעת עתה חושפת החברה את ה-GTI הקטנה כדגם קונספט, שנראה שיעבור לדגם ייצור כמעט ללא שינויים, כאשר ייצור הדגם צפוי בתחילת 2018.




פולקסווגן אפ GTI פולקסווגן אפ GTI
ה- אפ GTI הקטנטנה שומרת על עיצוב הדגם המוכר, אך מציידת אותו בסימני ההיכר המוכרים של דגמי ה- GTI האחרים של החברה, לרבות פס אדום החוצה את הגריל לרוחבו, חישוקי "17 קלים וספורטיביים בעיצוב GTI ספויילר אחורי, פסי קישוט שחורים בצידי הרכב, מפלט בשרני יותר מאחור, וכמובן סמלי GTI המעטרים את המכונית. בתוך תא הנוסעים זוכה הרכב להגה קטום וספורטיבי,  ריפודי מושבים משובצים כמיטב מסורת דגמי ה-GTI של החברה, ידית הילוכים ספורטיבית ודשבורד צבעוני יותר עם פס בורדו רחב החוצה אותו לרוחבו.
פולקסווגן אפ GTI פולקסווגן אפ GTI
בחברה מתגאים שה- UP GTI מזכירה את הגולף GTI המקורית והאגדית משנת 1976 בסעיף הביצועים: כך למשל, הדור הראשון של הגולף GTI שקל רק 810 ק"ג, והציע תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות, לצד מהירות מרבית של 182 קמ"ש. דגם ה- אפ GTI מציע כמוהו מרכב קומפקטי 3 דלתות, משקל של 997 ק"ג ונתוני ביצועים כמעט זהים עם 8.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-197 קמ"ש מרביים, ההופכים אותו לסוג של קארטינג לכביש לדברי היצרן.