פולקסווגן גולף 1.4 ליטר החדשה – מבחן דרכים

למרות דימיון ניכר לדור היוצא בהופעה החיצונית , מצליחה הגולף החדשה לחדש ולרגש ולהציע חבילה משפחתית מצוינת . אך האם היא נעדרת חסרונות ? את לא כמו כולם כשעושים מבחן דרכים לרכב חדש שזה עתה נחת בארץ , קשה להישאר אנונימי בכביש . לעיתים , המכונית החדשה מסובבת ראשים בקצב , ולעיתים רק מעטים שמים…

ששי כהן 15 בפבר, 2013
פולקסווגן גולף החדשה

למרות דימיון ניכר לדור היוצא בהופעה החיצונית , מצליחה הגולף החדשה לחדש ולרגש ולהציע חבילה משפחתית מצוינת . אך האם היא נעדרת חסרונות ?

את לא כמו כולם
כשעושים מבחן דרכים לרכב חדש שזה עתה נחת בארץ , קשה להישאר אנונימי בכביש . לעיתים , המכונית החדשה מסובבת ראשים בקצב , ולעיתים רק מעטים שמים לב אליה ,או בעיקר חובבי רכב. הפעם זה היה קצת שונה . הגולף החדשה ששהתה השבוע יומיים בחברתי , לא סובבה ראשים ברחוב , ואף אחד לא פנה אלי ברמזור עם איזו שאלה . מדוע ? כי היא לא כמו כולם . בשעה שמרבית היצרנים מתאמצים לחדש ולהציג דגם ראוותני כזה או אחר , הגולף דור 7 החדשה ששיווקה החל בתחילת החודש , דומה למדי לדגם הקודם . אבל בפולקסווגן יודעים בדיוק מה הם עושים . ככה זה שיש להם מוניטין של כמעט 40 שנה לדגם ויותר מ- 29 מיליון יחידות שנמכרו בעולם . עם קהל לקוחות ענק ונאמן לאורך השנים , בוודאי לא ירצו להרגיז אותו עם איזה עיצוב חדשני , או מנקר עיניים .
פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

יחד עם השמרנות , בהחלט לא מדובר בשינויי עיצוב מינוריים . הגולף החדשה נראית יותר נועזת ואפילו קצת פחות שמרנית מהדגם אותו החליפה . זה מתחיל בעיצוב חדש לחזית המזכיר משהו את השירוקו הספורטיבית ,ממשיך עם גובה מקוצץ בכמה ס"מ לטובת התנהגות הכביש וצריכת הדלק , ומסתיים בעיצוב חדש לחלקה האחורי , הכולל יחידות תאורה נאות ופרופורציות נעימות .
בתוך תא הנוסעים , כשהיה נדמה בגולף היוצאת שכבר הגדירו מחדש את המילה איכות , מצליח הדגם החדש לטשטש עוד יותר את ההבדל בינה לבין מכונית פרימיום קומפקטית . איכות החומרים וההרכבה משובחים , האבזור עשיר למדי ( גרסת 1.4 ליטר נבחנת ) , הנדסת האנוש מצויינת , ורק חבל שהצבע הכהה שולט בתא הנוסעים , מה שפוגם מעט באווירה ויוצר אווירה קודרת משהו.
פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

יחד עם זאת , בשעה שהדגם הקודם הצטיין בזמנו עם אבזור עשיר כבר בגרסת הבסיס , המתחרות כבר עשו שעורי בית ושיפרו רבות את האבזור הסטנדרטי והגולף החדשה נותרה מעט מאחור בגרסת הבסיס . אל המפרט הבסיסי הסטנדרטי המוכר מבעבר שכלל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , 7 כריות אוויר , מחשב דרך ואבזור חשמלי מלא , נוספו מעתה גם מערכת שמע מתקדמת עם צג מגע רב שימושי , בלם יד חשמלי ומערכת המחזיקה את הבלם בעת עמידה, אבל מגוון צעצועים כמו בקרת שיוט , שליטה על מערכת השמע מההגה , דיבורית בלוטו'ס ויציאת USB , מוצעים רק בגרסת ה- 1.4 ליטר ( שנבחנת כאן ) ויקרה משמעותית .

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )


לצד האווירה המכובדת בתא הנוסעים , הגולף היא גם מכונית מרווחת מבעבר . הרוחב הפנימי גדול עקב תוספת של 13 מ"מ ל- 1.8 מטר , וגם בשורה השנייה יש מספיק מקום לשני מבוגרים + ילד בעקבות הגדלת בסיס הגלגלים ל- 263 ס"מ . אלה זוכים גם למרווח ראש נדיב , למרות הקיצוץ בכמעט 3 ס"מ בגובה המכונית , ובכלל ישנה תחושה של מכונית מרווחת . חובבי ההעמסות בתא המטען ישמחו לשמעו גם שנפח תא המטען צמח ב- 30 ליטר ל- 380 .
פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

הדגם הנבחן כאן הוא הבכיר כרגע בהיצע דגמי הגולף החדשה וכולל מנוע 1.4 ליטר טורבו TSI המפיק 122 כ"ס ומומנט נדיב של 20.4 קג"מ , המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים . עם יחידת הכח הנ"ל , מאיצה הגולף מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.3 שניות בלבד ומספקת ביצועים מהטובים ביותר בסגמנט המשפחתיות , עם שפע של כח כבר בסל"ד נמוך ופעולה חלקה ורהוטה , המאפשרת גם בכביש הבין עירוני לצאת לעקיפות מהירות ובטוחות .
ציון גבוה מאוד גורפת הגולף בסעיף נוחות הנסיעה. ולא פחות מכך, אפילו לא פחות מקומפקטיות פרימיום. בדגם הנ"ל מצוידת המכונית בסרן אחורי רב חיבורי המצליח לספק שילוב של יכולת דינמית גבוהה לצד נוחות מרשימה , וכך מצליחה המכונית לגהץ את מרבית מהמורות הכבישים ביעילות ובאופן משביע רצון . אל אלו מצטרף גם בידוד מצוין מרעשי חוץ ומנוע המסייע לנסיעה שקטה במיוחד , ומערכת ה- Auto Hold , המחזיקה את הבלם בעת עמידה ברמזור לדוגמא ומשחררת את הרגל לחופשי .
פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

 

התחלת המבחן עם נסיעה ארוכה בכביש בין עירוני , סיפקו 20 ק"מ לליטר דלק בממוצע !
אבל אחת ממעלותיה העיקריות של הגולף החדשה , היא טיפוס נוסף וחשוב בסעיף החיסכון בדלק ושמירה על הסביבה . הפחתה של 100 ק"ג במשקל הרכב , וציודו במערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה , שיפרו מאוד את תצרוכת הדלק אשר עמדה בימי המבחן על 15 ק"מ לליטר בממוצע ובתנאי מבחן המעט מאמצים . בחיי היום יום , עם נהג המודע לכללי הנהיגה החסכונית , התוצאה צפויה להיות מרשימה עוד יותר . יחד עם זאת , יחידת הכח החזקה והמהנה , תשתדל לפתות אתכם ללחוץ קצת יותר על דוושת התאוצה , מה שיקלקל קצת את החגיגה בתחנת הדלק . לצד אלה , המכונית גם מאוד ידידותית לסביבה ונהנת מדרגת זיהום 3 .
פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

פולקסווגן גולף 2013 ( wheel )

לסיכום
למרות הדימיון החיצוני לגולף היוצאת , מצליחה פולקסווגן גולף החדשה לחדש ולהציג התקדמות משמעותית ביכולת הכוללת . לצד יחידת כח חזקה וחסכונית , נהנים נוסעי הרכב מנוחות נסיעה משופרת , מרווח פנים טוב יותר ובטיחות גבוהה עוד יותר . אך נקודת תורפה אחת נרשמת והיא בסעיף המחיר : גולף אמנם תמיד היתה יקרה משמעותית ממרבית הממשפחתיות . אבל 146 אלף ש"ח שעולה גרסת ה- 1.4 ליטר , זה מעט יקר , ואפילו יקר ב- 4,000 ש"ח מהג'טה המקבילה והגדולה יותר . בשורה התחתונה , נראה שדווקא גרסת ה- 1.2 ליטר הבסיסית שהצליחה לשמור על מחירה ( 130 אלף )  בשעה שכמעט כל המתחרות התייקרו ,מציעה עסקה משתלמת ותחרותית בהרבה .

עוד ממבחני דרכים