פולקסווגן גולף 2015 – מבחן דרכים

המחירון החדש והמוזל של פולקסווגן, דחק הצידה את גרסת ה-1.2 ליטר של פולקסווגן גולף 2015, ובמקומה מציע גרסת 1.4 ליטר זולה ומאובזרת יותר. יצאנו לבדוק מה יש לה להציע.

ששי כהן 03 בספט, 2015
פולקסווגן גולף 2015

פולקסווגן גולף כמעט תמיד היתה מכונית יקרה יותר לרכישה בקרב קטגוריית המשפחתיות. בשנים האחרונות, בעקבות התחרות העזה בקטגוריה, הוזלה הגולף וקיבלה בגרסתה הבסיסית ( 1.2 ליטר ) תג מחיר קרוב מאוד למחירי המשפחתיות הנפוצות. למרות זאת ובניגוד לאירופה, הגולף לא כיכבה ברשימת המשפחתיות הנמכרות ביותר בארץ, כאשר הסיבה העיקרית לכך נעוצה בהיעדרות כמעט מלאה משוק הליסינג והתרכזות בשוק הפרטי. בתחילת הקיץ האחרון, קיבלה הגולף חיזוק משמעותי במסגרת אסטרטגיית המחיר החדשה של פולקסווגן בישראל, והודות לשער היורו הנמוך, החליט היבואן להוזיז הצידה את גרסת ה- 1.2 ליטר ( 133,900 ש"ח ) שהיתה עד כה הפופולרית בארץ ולהתמקד בגרסת ה- 1.4 ליטר החזקה יותר, שזכתה לאבזור משופר ותג מחיר שצנח בלא פחות מ-17,000 ש"ח ועומד מעתה על 132,900 ש"ח, הנמוך אפילו ב- 1,000 ש"ח מגרסת ה-1.2 ליטר שממשיכה להיות משווקת לצידו. מה יש לגולף 1.4 ליטר החדשה להציע? יצאנו לבדוק.



פולקסווגן גולף 2015 ספורטיבית בחזית

פולקסווגן גולף 2015 ספורטיבית בחזית


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר באותה מכונית המשווקת כאן מתחילת 2013 ומשתייכת לדור ה-7 של הגולף, בעלת עיצוב שמרני כמסורת הדגם, אך ללא ספק מודרני ונאה ובמיוחד בחזית שזכתה לעיצוב מעט ספורטיבי. עם 4.35 מטר באורך, 1.8 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, היא גם מציעה תא נוסעים מרווח למדי, לצד תא מטען שימושי בנפח 380 ליטר ושלל תאי אחסון ( כולל תא כפפות מקורר ) ומחזיקי כוסות הפזורים בחלל הרכב ומוסיפים לשימושיות.
פולקסווגן גולף 2015- עיצוב כללי מודרני אך שמרני

פולקסווגן גולף 2015- עיצוב כללי מודרני אך שמרני


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים , כשהיה נדמה שכל המשפחתיות כבר ישרו קו בכל הנוגע לאיכות החומרים וההרכבה, כניסה מחודשת לגולף מוכיחה שהמתחרות אמנם השתפרו, אבל עדיין לא כאן, כאשר הגולף מפגינה איכות המתקרבת יותר למכונית פרימיום קומפקטית. איכות החומרים וההרכבה משובחים, וכך גם הנדסת האנוש, ואם בעבר היו לנו תלונות אודות האבזור הבסיסי, אז הדגם החדש כולל כבר ברמת הגימור הבסיסית " טרנדליין " אבזור עשיר כסטנדרט עם: גלגל הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ויציאות USB ו-AUX, דיבורית BT מקורית, מחשב דרך, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות חשמלית ובתחום הבטיחותי מצוידת המכונית ב- 7 כריות אוויר ומערכת התראת עייפות, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. רכב המבחן, צויד גם בחישוקי גלגלים קלים שמוצעים בעלות אטרקטיבית של 1,500 ש"ח.
פולקסווגן גולף 2015- תא נוסעים מאוד איכותי ודי מאובזר כבר ברמת הגימור הבסיסית " טרנדליין "

פולקסווגן גולף 2015- תא נוסעים מאוד איכותי ודי מאובזר כבר ברמת הגימור הבסיסית " טרנדליין "


על הכביש
מתחת למכסה המנוע, מציעה הגולף המחודשת מנוע 1.4 ליטר טורבו TSI המפיק 125 כ"ס( במקום 122 עד כה ) ומומנט נדיב של 20.4 קג"מ המתקבל ב- 1,400-4,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מאיצה הגולף מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.1 שניות בלבד ( 9.3 שניות עד כה ) ומספקת ביצועים מהטובים בסגמנט המשפחתיות, עם שפע של כח כבר בסל"ד נמוך ופעולה חלקה ורהוטה, המאפשרת גם לצאת לעקיפות מהירות ובטוחות. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מספקת בגרסתה העדכנית אופי פעולה מהיר וחלק ושידוך מוצלח במיוחד עם המנוע. בדור הנוכחי שלה נשמעים גם הרבה פחות רעשים מכאניים שליוו את הדגמים הקודמים והזינוק מהמקום השתפר וללא רעידות כפי שאפיינו לעיתים את הדור היוצא.
פולקסווגן גולף 2015 - חסכונית וידידותית לסביבה

פולקסווגן גולף 2015 – חסכונית וידידותית לסביבה


נוחות נסיעה, צריכת דלק
גולף תמיד הציעה נוחות טובה מהממוצע ולמרות תדמית של נוקשות גרמנית, מדובר במכונית משפחתית נוחה במיוחד, הכוללת כיול מתלים על הצד הרך יחסית, המסייע לנוחות נסיעה ושיכוך מהמורות ברמה גבוהה, לצד בידוד רעשי מנוע וחוץ מצוינים. מעבר לכך מדובר גם במכונית חסכונית מאוד בדלק, ובמהלך 3 ימי המבחן בהם שהתה בחברתנו הציגה צריכת דלק של 15.2 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים לא מאומצים, אך גם לא לפי כל כללי הנהיגה החסכונית. מעבר לכך, המנוע החדש המותאם לדרישות זיהום האוויר EURO 6, גם ידידותי מאוד לסביבה ובעל ציון ירוק 4 שטוב אפילו מגרסת ה- 1.2 ליטר שזוכה לציון ירוק 7.
פולקסווגן גולף 2015- נוחה ואף מהנה לנהיגה

פולקסווגן גולף 2015- נוחה ואף מהנה לנהיגה


שווה את הכסף?
במסגרת אסטרטגיית המחיר החדשה של פולקסווגן, זכתה הגולף לאחרונה למחיר תחרותי במיוחד העומד על 132,900 ש"ח לגרסת ה- 1.4 ליטר, המהווה צניחה של 17,000 ש"ח במחיר לעומת המחירון הקודם. מעבר לכך, זכתה המכונית גם לאבזור משופר משמעותית, מנוע חזק וידידותי יותר לסביבה, המספק ביצועים טובים יותר, לצד תצרוכת דלק נמוכה יותר, המעניקים בסופו של יום חבילה משפחתית מצוינת. במחיר הנוכחי, מציעה הגולף מחיר דומה עד כמעט זהה למרבית המשפחתיות הפופולריות בגרסתן המאובזרת, ולדעתנו בהחלט שווה בדיקה ונסיעת מבחן לפני שאתם רוכשים את המשפחתית הבאה שלכם.