פולקסווגן גולף GTI מבחן דרכים

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק שווה לפי ההערכות לא פחות מ- 19 מיליארד דולר ! ומה עושה בן אדם כזה שמחליט לרכוש רכב חדש? קונה גולף GTI חדשה ב- $30,000 בלבד. אז יצאנו לבדוק מה יש ברכב הזה שמשך את הבחור על פני כל חלום מוטורי אחר.

ששי כהן 30 בינו, 2014

מספר מחקרים שיצאו בעולם בשנים האחרונות טוענים שחלק גדול ממשתמשי הרשת החברתית "פייסבוק" מחפשים באופן מוגזם משהו אחר תשומת לב ופידבקים נון סטופ מהחברים על כל צעד שהם עושים. באופן מפתיע, בדיוק בימים בהם ערכנו את המבחן לפולקסווגן גולף GTI החדשה, התבשרנו שמארק צוקרברג, מייסד פייסבוק והאיש ששווה לא פחות מ- 19 מיליארד דולר, החליט להחליף את רכבו המיושן ברכב חדש. ומה עושה בחור צעיר ועשיר כקורח ( בעברית : טחון, מליאן, מסריח מכסף…) כשהוא מחליט לרכוש את היצירה המוטורית הבאה שלו? קונה פרארי/למבורגיני וכו'? ממש לא. צוקרברג הידוע כאדם צנוע, רכש פולקסווגן גולף GTI דור 7 החדשה, ועם גיר רגיל בבקשה, כדי לחסוך עוד כמה ג'ובות. בפולקסווגן כשגילו את הלקוח האטרקטיבי, מיהרו לשלוח לו מתנה אישית. הסרטון לפניכם.

פולקסווגן גולף GTI החדשה נחשפה כמעט לפני שנה בתערוכת ז'נבה והגיעה לארץ בספטמבר 2013. הדור השביעי של ה- GTI, הנחשבת לאייקון מוטורי בכל העולם, שומר כמו קודמיו על אופי "הנמר בעור כבש" ונראה דומה עד מאוד לגולף המשפחתית של השכן. עיקר השינויים החיצוניים מתרכז ביציאת מפלט כפולה מאחור, חישוקי גלגלים ספורטיביים, פס אדום חלקי בגריל הקדמי, פגוש קדמי ספורטיבי למראה ומספר עיטורי GTI ספורטיביים. במהלך השקת הדגם בארץ, נשמעו לא מעט טענות אודות הדגם שהגיע לארץ וחסר כמה מהסממנים של ה- GTI "האמיתית" בחו"ל ובהם : פס הצבע האדום שמופיע לרוחב הגריל ואמור להמשיך גם על יחידות התאורה הקדמיות, היעדר פנסי קסנון, חישוקי גלגלים קרביים יותר וספוילר אחורי. היבואן מצידו, מבטיח שדגם משודרג יותר כבר בארץ ומוצע ללקוחות תמורת תוספ של  11-16.5 אלף שקלים המשלימה את החסר ( תאורת קסנון, פנסים עם פס אדום וחישוקי "18). שווה את התוספת? אני באופן אישי הייתי מוותר עליה.

פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )

פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )


בתוך תא הנוסעים, זוכה הגולף GTI לסביבת נהג ונוסעים מוחצנת וספורטיבית יותר. העיצוב הבסיסי אמנם זהה לגולף הרגילה, אולם ריפודי המושבים המשובצים ( אחד מסימני ההיכר של ה- GTI לאורך הדורות ), הדוושות המחוררות, המושבים הספורטיביים יותר והשליטה של הגוון השחור בתא הנוסעים, יוצרים אווירה מאוד מיוחדת וספורטיבית. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל : בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחים ליושבים מאחור,7 כריות אוויר ומתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, מערכת Keyless לגישה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה בקבצי MP3, מסך מגע ושליטה מההגה, דיבורית מקורית כוללת יכולת השמעת קבצי אודיו, תאורת פנים עשירה מבוססת LED, מחשב דרך, גלגל הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, חישוקי סגסוגת "17 וחלון זכוכית פנורמי בגג עם הפעלה חשמלית.


" דרך הממריאים " -פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )

" דרך הממריאים " -פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )


אבל מעבר לרשימת האבזור המרשימה, מבט על המכונית מותיר אותי עם חשק לעלות על הטיסה הקרובה כדי לגלות אם הגולף מיישרת קו עם דרישות הזיהום והרעש האירופאיות, או שעדיין מציעה מכונת נהיגה אמיתית ומלהיבה. אז למרות השורשים המשותפים לאותה גולף של השכן, מתחת למכסה המנוע מחביאה ה- GTI מנוע 2.0 ליטר טורבו המפיק 220 כ"ס ומומנט מרבי של 28.4 קג"מ שמגיע כבר ב- 1,700 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים DSG כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. על הכביש, הגולף הזאת מהירה. מהירה מאוד אפילו. עם נתוני תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ונתוני עקיפה ( 80-120 קמ"ש ) תוך 5.5 שניות, מתקבלת מכונית שעבור רוב הנהגים תהיה מהירה מאוד בכל מצב, ומגובה בשלדה מצוינת, כיול מתלים מוצלח, שאמנם קשיח למדי ומעביר את תחלואות הכביש אל הנוסעים, אולם לא באופן מוגזם ועדיין טוב ביחס למקובל. זאת אינה מכונית קצה עצבנית וסוררת ויהיו שיגידו שלא מדובר במכונית ספורט אמיתית. שיגידו. לצד המנוע והגיר הנמרץ, מציעה המכונית הגה חד ומערכת נעילת דפרנציאל ( XDS ) המשפרים את הניהוג הספורטיבי ומגובים בבלמים נושכים שיודעים גם לעצור את כל העסק הזה בבטחה. את כל זה היא עושה באחיזה כמעט מושלמת ובשקט. האמת, קצת יותר מדי בשקט. אם תתאמצו, תצליחו להקשיב לרעש הספורטיבי שנפלט מהאגזוזים, אולם לא היינו מתנגדים לקצת יותר רעש…
פולקסווגן גולף GTI -צריכת דלק מרשימה לטובה ( wheel )

פולקסווגן גולף GTI -צריכת דלק מרשימה לטובה ( wheel )


מעבר להתנהגות הספורטיבית, הגולף GTI יודעת עדיין לעשות גם דברים אחרים שהצטיינה בהם גם בעבר ואחד מהם זה ההתאמה גם לשימוש כרכב משפחתי. היושבים בספסל האחורי ימצאו מרחב נדיב, מושבים נוחים, ויציאות מיזוג אחוריות. גם תא המטען שימושי עם נפח של 380 ליטר ומרכב ה- 5 דלתות אף פעם לא הזיק לשימושיות. ובארצנו הקטנה והיקרה, בה הרוב המוחץ של לקוחות הגולף ישתמש בה כרכב העיקרי, כיף לראות שעל כל התענוגות האלו לא משלמים בסוף בתחנת הדלק. במהלך ימי המבחן נעה צריכת הדלק של המכונית סביב ה- 10 ק"מ לליטר, בנהיגה שאמנם היתה מרחוקה להיות על הקצה, אך בוודאי לא חסכונית.
פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )

פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )


מה שטוב למארק צוקרברג טוב גם לנו?
בחירתו של מייסד פייסבוק בפולקסווגן גולף GTI נראית טבעית מתמיד. לצד מראה כמעט כמו של הגולף של השכן שאינו דורש מבטים מהסביבה ( חוץ ממביני עניין ), מספקת המכונית תערובת של "פאן " עם שילוב מוצלח של ביצועים ושימושיות בחיי היום יום וצריכת דלק שפויה לצד פליטת מזהמים נמוכה יחסית שלא תקטול את הסביבה במקום שתעברו בו. הבעיה העיקרית של הרכב הזה נעוצה בתג מחיר של 226,900 ש"ח שאינו זול, מה שישאיר את המכונית לקומץ לקוחות אניני טעם. את המראה החיצוני הפושר משהו, ניתן מהחודש גם לשפר עם חבילת חבילת פנסי קסנון, תאורת פנייה דינאמית ופס קישוט אדום שמוצעת תמורת 11,000 ש"ח נוספים, וגם את חישוקיי הסגסוגת 18' הקרביים תוכלו לקבל תמורת 5,500 ש"ח נוספים. בשורה התחתונה : עם חבילת האבזור או בלעדיה, זו עדיין אחת ממכוניות הספורט הטובות ביותר המשווקות כאן, גם בהשוואה למכוניות יקרות בהרבה.


פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )

פולקסווגן גולף GTI במבחן ( wheel )