פולקסווגן גולף R – מבחן דרכים

פולקסווגן גולף R, הגרסה השרירית והקיצונית של ה- GTI היא מכונית ספורט מרתקת עוד בחניה עם ההופעה המוחצנת. כשמתחילים לנהוג בה, העסק עוד רק משתפר.

ששי כהן 26 במאי, 2015
פולקסווגן גולף R

האחות הסוררת
פולקסווגן גולף היא אייקון מוטורי. עם יותר מ- 27 מיליון עותקים מכל הדורות שלה שנמכרו עד כה בעולם, היא צברה לעצמה מעמד של מכונית משפחתית מוצלחת שמהווה מקור לחיקוי עבור חלק לא קטן מהמתחרים. אך מעל לכל, הגולף תמיד נותרה מכונית שמרנית ומאופקת בהופעתה, ולמרות שלל דגמי ספורט ( GTI, VR6 ועוד ) שליוו את הדגם במהלך הדורות שלו, נראה שהגולף R החדשה שנחתה כאן בחודש החולף מנסה להיות האחות הסוררת התורנית. לא עוד הופעה שמרנית וצנועה, וגם לא נמר בעור של כבש. הפעם זה נמר בעור של נמר ולמרות קווי הדימיון לגולף הרגילה, אי אפשר להישאר אדיש לגולף R ברחוב, וללא ספק, משכה המכונית תשומת לב בכל מקום אליו הגענו.


פולקסווגן גולף R

פולקסווגן גולף R


מבחוץ: כבר לא זאב בעור של כבש
הגולף R נחשפה לראשונה בתערוכת פרנקפורט בסוף 2013 כגרסה החזקה ביותר של הגולף דור 7, וכממשיכתה של ה-R32 הספורטיבית של הדור הקודם. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זוכה ה- R לעיצוב פגוש קדמי ואחורי אגרסיביים, מתלים מונמכים ב-20 מ"מ בהשוואה לגולף המשפחתית או פחות 5 מ"מ ביחס לגולף GTI, חישוקי "19 סופר-ספורטיביים ( או "18 בדגם ללא תוספות ), תאורה קדמית ואחורית מבוססת LED, חצאיות צד, שלל עיטורי "R " לחיזוק התדמית ובאחורי הרכב צמד אגזוזים כפולים המקנים לרכב הופעה קרבית וקיצונית, וזה עוד לפני ששמעתם את הצליל שהם מפיקים…
פולקסווגן גולף R- כבר לא נמר בעור של כבש. מושכת המון תשומת לב על הכביש

פולקסווגן גולף R- כבר לא נמר בעור של כבש. מושכת המון תשומת לב על הכביש


תא נוסעים ספורטיבי ומאובזר
בתוך תא הנוסעים, שומרת הגולף R על קווי היעצוב של הדגם המוכר, אך מתבלת אותם במושבי ספורט מלפנים, הגה ספורטיבי, דוושות ספורטיביות וגוון כהה המכסה את מרבית תא הנוסעים ליצירת אווירה ספורטיבית, לצד תאורת לילה עשירה בשלל פנסי LED שמעטרים את תא הנוסעים ( בצבע כחול דווקא ) ומוסיפים לאווירה הייחודית. כצפוי ממכונית עם תג מחיר הנושק ל-300 אלף שקל, האבזור כאן עשיר וכולל כסטנדרט: אבזור חשמלי מקובל, מערכת מולטימדיה עם רמקולים משודרגים, ריפודי עור, גג נפתח, כניסה והתנעה ללא מפתח, דיבורית BT, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, תאורת קסנון ועוד.
פולקסווגן גולף R- תא נוסעים מאובזר ושימושי גם למשפחה

פולקסווגן גולף R- תא נוסעים מאובזר ושימושי גם למשפחה


280 כ"ס, 4.9 שניות ל-100 קמ"ש!
הפנינה האמיתית נמצאת מתחת למכסה המנוע, עם ציוד הגולף R במנוע הארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר המוכר של הגולף GTI, שעבר כאן שדרוג משמעותית ומפיק בגרסה שמיובאת לארץ 280 כ"ס ( 300 כ"ס באירופה ) ב-5,500 -6,200 סל"ד ומומנט עצבני של 38 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,800 סל"ד. על הנייר, מציעה הגולף R ביצועים מסמרי שיער עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד ומהירות מוגבלת של 250 קמ"ש לפי נתוני היצרן. על הכביש, מדובר ב"דבר האמיתי" עם מכונית ספורט קשוחה וקשיחה המאיצה כמו משוגעת ומספקת שפע של אדרנלין לא רק לנהג, אלא גם לנוסעים ברכב. בדגם המבחן צוידה המכונית גם במערכת תוכניות נהיגה, הכוללת בחירה בלחיצת כפתור באפשרויות שונות: נורמלי, חסכוני, תפור לפי בחירה אישית, נוח ו… RACE ! .לפי בחירתכם, משתנים ההיגוי, המתלים ( רכים או קשיחים יותר ), תגובת המנוע והגיר והצליל הבוקע מארבעת יציאות האגזוזים. בנהיגה רגילה או חסכונית, היא תתנהג משהו כמו גולף GTI ותציע צריכת דלק לא רחוקה מדי מגולף משפחתית. הבעיה היא, שברגע שבוחרים במצב ה- " RACE " , כמות הכיף שמייצרת המכונית הזאת, עולה אל על, המנוע מספק את כל הצלילים הנכונים שגורמים לכם לחשוב כאילו נהגתם על איזה בייבי פרארי ושוב ושוב אתה מוצא את עצמך מאיט את הרכב כדי לתת שוב בגז ולהריץ את המנוע לעבר הסל"ד הגבוה והמענג.
פולקסווגן גולף R- שפע של פאן כשהכביש פתוח

פולקסווגן גולף R- שפע של פאן כשהכביש פתוח


קול המוסיקה
מעבר לכך, עקיפות נעשות בקלות מדהימה, ההגה, למרות תגבור חשמלי מדויק ומעביר תחושות והמתלים הקשיחים, יחד עם הצמיגים הרחבים, מערכת ה- XDS החדישה שמסייעת להעביר כח בצורה אופטימלית לגלגלים הקדמיים בפניות, לצד הנעה כפולה ושלל מערכות בטיחות מתקדמות, מאפשרים לרכב נהיגה בקצב מהיר ובבטיחות גבוהה. חלק נוסף מהכיף שמספקת המכונית מגיע גם מתיבת ההילוכים האוטומטית DSG בעלת 6 ההילוכים שבמצב הספורט הקיצוני ממעטת להעביר הילוכים, וכאשר צריכה להוריד הילוכים, עושה זאת עם החלפות מהירות וגז ביניים שמייצר שוב מוסיקה מענגת. אם במקרה אתם נזקקים גם להוביל את המשפחה בחיי היום יום, טוב לדעת גם שמדובר במכונית 5 דלתות עם בגאז' בגודל סביר שבבחירת תוכנית נהיגה Comfort או Eco, תיקח אתכם למחוז חפצכם גם בשקט ובנוחות יחסית ועם צריכת דלק לא גבוהה משמעותית מרכב משפחתי נפוץ. במקרה שלנו, צריכת הדלק עמדה על 9.3 ק"מ לליטר בימי המבחן, בתנאים מאומצים בחלקם, אם כי לא יותר מדי.
פולקסווגן גולף R- צלילי המוסיקה נפלטים מארבעת יציאות האגזוזים

פולקסווגן גולף R- צלילי המוסיקה נפלטים מארבעת יציאות האגזוזים


לבעלי יכולת
פולקסווגן גולף R עולה בישראל הרבה כסף: כ-300,000 ש"ח לפני תוספות של רכב המבחן ( ריפודי עור, חישוקי "19 ועוד ) ולצערנו רחוקה מאוד מאותה אמירה מקורית של החברה שניסתה לייצר לפני כמה עשורים מכונית ספורט כמעט לכל פועל. מצד שני, כשמסתכלים על מחירי המתחרות שלה כמו מרצדס A45 AMG או ב.מ.וו 135M, כ- 400 אלף ש"ח ו-320 אלף ש"ח ( בהתאמה ), נדמה שהיא לא ממש יוצאת דופן, ולמרות שעדיין אין לה את סמל היוקרה בחזית. בשורה התחתונה, מדובר במכונית ספורט אמיתית, שעושה הכל בצורה מצוינת, ומוסיפה המון כיף בזמנכם הפנוי, לצד שימושיות טובה בחיי היום יום בחברת המשפחה. למי שהכיס מאפשר רכישה של מכונית כזאת, נותר לנו רק להמליץ עליה בחום. שייהנה. חיים רק פעם אחת לא? רק סעו בזהירות.