פולקסווגן חיפושית החדשה מבחן דרכים

במחיר של 129,900 ש"ח בו מוצעת כיום פולקסווגן חיפושית החדשה, נראה שלא תמצאו אף מכונית שמושכת תשומת לב וחיוכים כה רבים על הכביש. אבל מה יש לה להציע מעבר?

ששי כהן 01 באוג, 2014
פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

6 שנים לאחר ששווקה כאן לאחרונה פולקסווגן חיפושית החדשה עם תג מחיר שנשק ל-200 אלף שקל לגרסת הגג הפתוח, חוזרת החיפושית החדשה לארץ בדגם חדש וטוב יותר, אך לא פחות חשוב, עם תג מחיר של 134,900 ש"ח, או יותר נכון 129,900 ש"ח לרגל ההשקה, המהווה מחיר דומה למדי למחיר הגולף עליה היא מבוססת. בפולקסווגן ישראל מעוניינים בשחזור הימים הטובים שלהם, בהם כיכב המותג ברשימת עשרת המותגים הנמכרים ביותר בארץ, וכחלק מהניסיון לגרום לכם להתאהב מחדש בפולקסווגן, החלו להגיע לאחרונה מספר דגמים חדשים ובינהם החיפושית החדשה, שבמחירה הנוכחי, מדובר במחיר מאוד תחרותי ואטרקטיבי עבור מכונית נישה, אופנתית ומיוחדת.

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )


הופעה נחשקת
החיפושית החדשה כבר לא ממש חדשה ואף הוצגה בחו"ל כבר ב- 2011, ונחשבת לדור השני של החיפושית החדשה שהוצגה ב- 1998. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מספקת החיפושית גרסה מחודשת לחיפושית הקלאסית, השומרת אמנם על קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, אולם מחספסת אותה עם פחות קטעים מעוגלים, וקצת יותר מראה ספורטיבי, באופן שאמור לקרוץ לראשונה גם לגברים שלא ממש רצו להיראות בדור הקודם של החיפושית שהיתה אהודה בעיקר בקרב בנות המין היפה. במבחן המציאות, מדובר במיני סנסציה על הכביש, עם שלל ראשים מסתובבים אחר המכונית, נעיצות מבטים ברמזורים, שאלות לרוב והמון חיוכים שמפוזרים לעבר המכונית. מזמן לא נהגנו במכונית שזכתה לכל-כך הרבה תשומת לב על הכביש. מי שמחפש אחר תשומב לב ואין לו כסף לפרארי או מזראטי, ימצא בה שותפה נאמנה לדרך, או לפחות עד שהיא לא תהיה מחזה נדיר על הכביש כמו היום.
פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )


תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת עיצוב שמנסה להיות מיוחד ולכלול כל מיני גימיקים מהחיפושית הנוסטלגית, אך שפע של מתגים וחלקים שנלקחו הישר ממחסן העודפים של פולקסווגן, גורם לה להיראות קצת כמו גולף או מכונית אחרת של היצרן וקצת פחות שונה ומיוחדת. בנוסף, כחלק מהניסיון להציע תג מחיר זול משמעותית מבעבר, ניתנה פחות תשומת לב לאיכות החומרים, וכך לוח השעונים בנוי משלל משטחי פלסטיק נוקשים ולא נעימים למגע, וכך גם דיפוני הדלתות וריפודי המושבים הפשוטים. אך למרות החיסכון, מדובר עדיין באיכות הרכבה גבוהה שללא ספק תחזיק זמן רב. מצד שני, יש גם כמה " יציאות " נחמדות כמו ידיות אחיזה מאחור המחוברות לגג ומעוצבות כמו פעם, ומחזיקי בקבוקים בדלתות העשויים רצועת גומי נמתח ומאפשרים אחסון בקבוקי שתיה גדולים יותר. הפתעה קלה נרשמת גם בתא המטען שגדול מהצפוי ומציע נפח של 310 ליטר המספקים מקום מספיק לעגלת ילדים ועוד קניות הסופר.
פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )


אבזור
החיפושית החדשה משווקת בארץ בשתי רמות גימור, כאשר רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הבסיסית והפגין אבזור נדיב למדי שכולל: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים, מערכת שמע מקורית עם צג מגע גדול, נשלטת מההגה, חיבור AUX, בקרת שיוט, מחשב דרך, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, 6 כריות אוויר, פנסי ערפל וחישוקי גלגלים קלים "16. תמורת 15,000 ש"ח נוספים, תוכלו להשתדרג לרמת הגימור הגבוהה " Design " הכוללת בנוסף: גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, מערכת כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, פנסי קסנון קדמיים עם תאורת LED, ושלל קישוטים קוסמטיים לרכב הכוללים בעיקרם שילוב של הצבע החיצוני בתוך תא הנוסעים, כחלק מלוח השעונים, ההגה והדלתות, המחזקים את הקשר לחיפושית ההיא המקורית מהעבר.
פולקסווגן חיפושית החדשה- הגבלת מהירות ל- 250 קמ"ש... כן בטח ( wheel )

פולקסווגן חיפושית החדשה- הגבלת מהירות ל- 250 קמ"ש… כן בטח ( wheel )


על הכביש
יוצאים לדרך. דבר ראשון ששמים לב אליו, הוא שהמושבים נוחים מאוד ומרווחים מאוד ליושבים מלפנים. מאחור הנושא קצת פחות מזהיר ונראה שילדים בעיקר ימצאו שם תנוחת ישיבה טובה. בחזיתה של המכונית, שוכן מנוע טורבו 1.2 ליטר TSI המוכר ממספר דגמים של החברה בארץ ומפיק 105 כ"ס ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ המתקבל ב- 1,500-4,100 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המוכרת גם היא משלל דגמים שונים של החברה. על הכביש, לא מדובר באותה חיפושית שובבה מהסרט, אך בכל מקרה מדובר במכונית שמציעה ביצועים נאים למדי עבור מכונית המתיימרת להיות מכונית נישה לא ספורטיבית.
פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )


עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש לפי נתוני היצרן, מדובר במכונית זריזה למדי, עם מספיק כוח לעקיפות מזדמנות, ואת העליות לירושלים באכלוס מלא של המכונית ( 4 מושבים ) , היא עשתה בקלילות, בשקט וללא שום מאמץ או תחושה של היעדר כוח. מעבר לכך, מדובר במכונית עם אחיזת כביש גבוהה למדי, ואף נוחה מאוד בנסיעה, עם פעולת מתלים שיודעת להתמודד היטב עם כבישי ארצינו. נקודת תורפה נרשמה דווקא בצריכת הדלק שעמדה בימי המבחן על 11.4 ק"מ לליטר בממוצע, שאמנם בסה"כ די בסדר, אולם די רחוקים מאותם 16.9 ק"מ לליטר אותם מצהיר היבואן, ויש לציין גם שנהגנו בה ברגל די עדינה על הגז, אך גם עם טיפוס מהמרכז לירושלים.
פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )


לסיכום
בסיכומו של מבחן, מאוד אהבנו את החיפושית החדשה. בתקופה בה נעשות המכוניות דומות מדי אחת לשניה, ושקופות למדי גם על הכביש, כיף לפגוש מכוניות שמציעות גם אופי שונה, עיצוב מקורי והרבה קסם. החיפושית החדשה איננה מכונית מושלמת וכל השוואה כזו או אחרת למשפחתית בעלת מחיר דומה, לא במקום. החיפושית היא מכונית נישה המשתייכת לקטגוריית הרטרו, אופנתית ויפהפיה לדעתינו, ומציעה גם על הדרך נוחות נסיעה גבוהה, אבזור נדיב, ויחידת כוח יעילה. במחיר של 129,900 ש"ח בו היא מוצעת כיום לרגל ההשקה, מדובר לטעמינו בעסקה מאוד משתלמת, וכל החיוכים והמחמאות שקיבלנו עליה השבוע, תרמו מאוד למצב הרוח שלנו ובמיוחד בימים קשים אלו, בהם החדשות הרעות והאווירה הקשה שולטים בכל.


פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )

פוולקסווגן חיפושית החדשה ( wheel )