פולקסווגן טיגואן החדש ייחשף בפרנקפורט

פולקסווגן טיגואן החדש יהיה גדול ומרווח יותר, אך גם קל יותר ויציע שלל מערכות בטיחות מתקדמות, ומנועים חסכוניים עד 24% בדלק.

ששי כהן 15 בספט, 2015
פולקסווגן טיגואן החדש

9 שנים לאחר שנחשף לראשונה פולקסווגן טיגואן, רכב הפנאי-שטח הקומפקטי של פולקסווגן, נחשף הדור השני של הטיגואן בתערוכת פרנקפורט. הטיגואן החדש הינו רכב הפנאי הראשון של קונצרן פולקסווגן שזוכה לפלטפורמת ה- MQB החדשה של היצרן ומבטיח לצד ממדים גדולים ( כולל אופציה לגרסת XL מוארכת ), גם משקל קל יותר וביצועים משופרים.



בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זוכה הטיגואן החדש לעיצוב חדש לחלוטין ומודרני משמעותית מהדור הנוכחי והוותיק, ומאמץ את שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן, אותה ראינו גם בפאסאט החדשה. הדגם החדש יהיה גדול יותר עם 4.48 מטר באורך ( 60+ מ"מ ), ו-1.84 מטר ברוחב ( 30+ מ"מ ), ויציע בסיס גלגלים של 268 ס"מ ( תוספת של 77 מ"מ ) המבטיח לדברי החברה תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור הנוכחי. בסעיף הגובה, מאבד הטיגואן החדש 33 מ"מ עם 1.63 מטר, לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק משופרים. בסעיף השימושיות יציע הדגם החדש תא מטען גדול יותר בנפח 615 ליטר שצומח עד 1,655 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, לצד משקל קל יותר של הרכב- עד 50 ק"ג ביחס לדור הנוכחי.

פולקסווגן טיגואן החדש

פולקסווגן טיגואן החדש


בתוך תא הנוסעים, זוכה הטיגואן החדש לעיצוב חדש לחלוטין, הזונח את העיצוב המקורי משהו של הדור היוצא, ומאמץ סביבת נהג ונוסעים נעימה ומודרנית, אך יחד עם זאת, דומה למדי לשאר דגמי הקונצרן החדשים. בפולקסווגן מבטיחים לצד איכות חומרים גבוהה מהממוצע בסגמנט, לצד אבזור משופר עם אופציה ללוח שעונים דיגיטלי לחלוטין הכולל צג "12.3 בעל מספר אפשרויות תצוגה, מערכת תקשורת מתקדמת עם תמיכה במערכות ההפעלה של אנדרואיד ואפל, ושלל מערכות בטיחות שחלקן יוצעו כסטנדרט ( מערכת בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על זיהוי הולכי רגל, 7 כריות אוויר ) וחלקן כאופציה כמו בקרת שיוט אדפטיבית.
פולקסווגן טיגואן החדש

פולקסווגן טיגואן החדש


בפולקסווגן מבטיחים גם יכולת שטח משופרת בגרת ה- 4MOTION בעלת ההנעה הכפולה שתוצע עם אופציית חבילת שטח הכוללת: מרווח גחון משופר של 20 ס"מ, וזוויות גישה ונטישה משופרות. היצע המנועים יכלול 4 מנועי טורבו בנזין TSI בהספקים של 125-220 כ"ס ו-4 מנועי טורבו דיזל TDI בהספקים של 115-240 כ"ס שיציעו ביצועים משופרים לצד תצרוכת דלק שנמוכה עד 24% ביחס לדגמים הנוכחיים.
פולקסווגן טיגואן החדש יוצג החל מהיום בתערוכת הרכב של פרנקפורט ועשוי להגיע לארץ במהלך 2016.