פולקסווגן טיגואן 2015 – מבחן דרכים

רגע לפני חשיפת הדגם החדש באירופה, זכה פולקסווגן טיגואן להפחתת מחיר חדה ושיפור האבזור. אז לקחנו אותו לסיבוב אחרון רגע לפני שיוחלף.

ששי כהן 02 בנוב, 2015
פולקסווגן טיגואן 2015

בשנת 2008 נחת בארץ ג'יפון חדש שלווה במסע פרסום ייחודי, בו קרא ללקוחות להתאפק מעט ולא לרכוש אף רכב שטח חדש, לקראת בואו של דגם חדש שאמור לעשות הכל טוב יותר מכולם. במסע הפרסום ההוא הושמצו בזה אחר זה מיטב המתחרים, כאשר כדי לטשטש ולהקשות על ניחוש באיזה רכב מדובר, הושמץ גם על הדרך האחג הגדול יותר שלו פולקסווגן טוארג. בסופו של דבר, נחשף רכב הפנאי החדש שענה לשם פולקסווגן טיגואן. ההצלחה היתה מיידית, ולמרות שלישראל הוקצו בתחילת הדרך כ- 300 מכוניות בלבד, צבר ההזמנות היה יותר מכפול, מה שגרם לשלל לקוחות ממורמרים, עקב זמני אספקה שהתארכו משלושה לשבעה חודשים עקב בעיות מלאי. מאז, בוצעו לדגם מספר מתיחות פנים, ולמרות שלל מתחרים חדשים שהגיעו לשוק והוחלפו לאחר מספר שנים בדגמים חדשים, הטיגואן סרב להתחדש בדור חדש. בחודש ספטמבר 2015, הפתיעה פולקסווגן וחשפה דור 2 חדש ומודרני בתערוכת פרנקפורט. רגע לפני הצגתו בחו"ל, זכה הטיגואן בארץ להפחתת מחיר חדה ושיפור האבזור מתוך ניסיון לקחת חלק משמעותי יותר משוק הג'יפונים הפורח. אז לקחנו אותו לסיבוב אחרון כדי לראות מה יש לו להציע והאם זה מספיק עד שיגיע הדור הבא במהלך 2016.

פולקסווגן טיגואן 2015 - וותיק למדי אך עדיין נאה

פולקסווגן טיגואן 2015 – וותיק למדי אך עדיין נאה


מבחוץ
למרות שמדובר בדגם די וותיק, מפגש עימו במציאות חושף עיצוב שאמנם רחוק מלסובב ראש, אך עדיין נאה בהחלט ובוודאי לא נראה מיושן. המידות קומפקטיות יחסית עם 4.52 מטר באורך, 1.81 מטר רוחב, 1.7 מטר גובה ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, מה שהופך אותה למעט קטנה מהממוצע כיום בקטגוריה, אך עדיין יחסית מרווחת לחמישה נוסעים, + תא מטען נדיב גם ביחס למתחרים כיום עם נפח של 470 ליטר הצומח עד 1,510 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
פולקסווגן טיגואן 2015 - תא מטען גדול יחסית למקובל

פולקסווגן טיגואן 2015 – תא מטען גדול יחסית למקובל


תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג איכותית ובנויה היטב. איכות החומרים וההרכבה גבוהים כמצופה מפולקסווגן, אך העיצוב כבר נראה מיושן ומעיד על גילו של הרכב. לאחרונה שודרג גם האבזור הסטנדרטי שכולל מעתה ( רמת גימור Trendline ) מערכת שמע מקורית עם מסך מגע "6.5 נשלט מההגה, שקע AUX, מזגן עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, בקרת שיוט, מחשב דרך מורחב, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, חישוקי גלגלים קלים "16, מערכת Start&Stop, תאורת פנים עשירה, 6 כריות אוויר ועוד. גרסת ה- Sport&Style תעניק לכם בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים, חלונות אחוריים מושחרים, חיישן גשם ועוד ותעלה לכם כ- 10,000 ש"ח.
פולקסווגן טיגואן 2015 - מאובזר יחסית, אך סביבת נהג מיושנת מסגירה את הגיל

פולקסווגן טיגואן 2015 – מאובזר יחסית, אך סביבת נהג מיושנת מסגירה את הגיל


מנוע, ביצועים
כחלק מיישור קו עם דרישות הלקוחות המשתנות מעת לעת, הדגמים המרכזיים של הטיגואן בארץ זונחים את הנעת ה- 4X4 ומסתפקים בהנעה קדמית, ואת מנועי ה- 2.0 ליטר טורבו שבעבר הובילו את המכירות, החליפו מנועי הטורבו 1.4 ליטר TSI המפיקים כעת 150 או 160 כ"ס לבחירה., המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 6 הילוכים. על הכביש, למרות הנפח הצנוע יחסית ומשקל בסיסי של 1.5 טון, מנוע ה-150 כ"ס הבסיסי הנבחן כאן מרגיש חזק כמצופה, ויחד עם מומנט מירבי נאה של 24.4 קג"מ המתקבל כבר מ- 1,500 סל"ד, מספק ביצועים משכנעים, עם יכולת זינוק מהירה מהמקום וקצב צבירת מהירות משביע רצון, כולל עקיפות מזדמנות שנעשות בקלילות יחסית ובבטחה. עם תאוצה אגב של 9.3 שניות בדגם הנבחן כאן, או 8.9 שניות בדגם ה- 160 כ"ס, הוא מציג נתונים זריזים מרוב המתחרים בסגמנט. לצד אלו, הוא עובד נפלא בשיתוף תיבת ההילוכים כפולת המצמדים, שעושה כאן עבודה מצוינת עם תפעול חלק ומהיר. בסעיף התנהגות הכביש, מציג הטיגואן אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה, לא מעט הודות לשלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו נעילת דיפרנציאל אלקטרונית שמסייעות לאחיזת הכביש.
פולקסווגן טיגואן 2015

פולקסווגן טיגואן 2015


נוחות, צריכת דלק
בסעיף הנוחות, כיול המתלים נעשה ברכות מסוימת, ובשלל סוגי הכבישים בהם נהגנו, ספגו המתלים באופן נאה את שיבושי הכביש השונים והציעו נוחות נסיעה טובה יחסית למקובל בסגמנט, לצד נסיעה שקטה ובידוד מוצלח מרעשי חוץ ומנוע. במהלך סוף השבוע אותו בילינו בחברת הטיגואן, עמשה צריכת הדלק על 12.3 ק"מ לליטר בממוצע, עם מאות ק"מ שצברנו עם הרכב בתנאי נהיגה שונים, אך חלקם הגדול בנהיגה בין עירונית. למרות צריכת הדלק המרשימה לטובה, דווקא בסעיף זיהום האוויר מציע הטיגואן דרגת זיהום לא מרשימה של 14. בדגמי פולקסווגן אנו רגילים לדרגות זיהום טובות משמעותית… אולי זה הדגם היחיד שלא צויד במערכת המרמה את נתוני הפליטה???
פולקסווגן טיגואן 2015 - חסכוני בדלק עם 12.3 ק"מ לליטר בממוצע

פולקסווגן טיגואן 2015 – חסכוני בדלק עם 12.3 ק"מ לליטר בממוצע


ישנה אבל מודרנית
באופן מפתיע משהו, למרות שמדובר בדגם וותיק למדי שחוגג כבר 9 שנים, מתיחות הפנים שנעשו לרכב במהלך השנים הצליחו לשמור את פולקווגן טיגואן רלוונטי גם היום מול המתחרים, עם יחידת כח חזקה, מודרנית וחסכונית, אבזור נדיב, ועכשיו גם עם תג מחיר אטרקטיבי מתמיד שמתחיל ב- 168,400 ש"ח ורחוק מאוד מתגי המחיר של הדגם בשנים שעברו שנעו סביב ב- 200 אלף ש"ח ומעלה. אך יחד עם זאת, עיצוב הרכב החיצוני כבר מיושן יחסית ( ובוודאי כשאנו יודעים כיצד נראה הדגם החדש שיגיע בשנה הבאה ) וגם עיצוב הפנים כבר די התבגר. האם שווה לחכות לדגם החדש ? לא בטוח. מצד אחד, יש סיכוי שהוא יתייקר משמעותית. מצד שני, דגמים חדשים שנחתו כאן לאחרונה, הפגינו ירידה חדה במחיר. בשורה התחתונה : בגלל שהדור החדש נמצא מעבר לפינה, רכישה שלו מומלצת רק בשילוב מבצע שיוזיל אותו עוד יותר.