פולקסווגן פאסאט 2015 – מבחן דרכים

פולקסווגן פאסאט 2015 מציעה עיצוב אלגנטי המשדר יוקרה, אבזור עשיר כסטנדרט ויחידות כח חזקות וחסכוניות בדלק. גם המחיר נמוך מבעבר. אז מה חסר לה להצליח?

ששי כהן 15 במאי, 2015

מכונית השנה 2015
פולקסווגן פאסאט היא המכונית החשובה ביותר עבור היצרן בעולם ( כן כן: יותר מהגולף ) והיתה אשתקד לדגם הנמכר ביותר של היצרן בעולם, עם קצת יותר מ-1 מיליון מכוניות שעלו לכביש ב-2014. מאז 1973 בה הוצגה לראשונה הפאסאט, נמכרו ברחבי העולם כ- 22 מיליון עותקים. החודש נחת בארץ הדור ה-8 של הפאסאט שמבטיח לעשות הכל טוב יותר ולזכותו כבר כתר בדמות " מכונית השנה 2015 " באירופה. אז יצאנו לבדוק מה יש לו לחדש בקטגוריית מכוניות המנהלים שסובלת מירידה בביקוש בשנים האחרונות עקב מעבר חד לשוק רכבי הפנאי, אך יחד עם זאת, עדיין נמכרים בה מספרים נאים.


פולקסווגן פאסאט 2015- אלגנטית ומשדרת יוקרה

פולקסווגן פאסאט 2015- אלגנטית ומשדרת יוקרה


הופעה מכובדת
פולקסווגן פאסאט 2015 היא בראש ובראשונה מכונית מאוד מרשימה למראה. מצד אחד, לא מדובר במכונית שעוצרת את התנועה, אך מצד שני, מדובר בהחלט במכונית גדולה, אלגנטית ומרשימה שמעניקה לנוהג בה מספיק כבוד והערכה על הכביש. דגם המבחן שצויד במנוע ה-1.8 ליטר וברמת הגימור 'פרימיום' המהודרת במיוחד, מציע לצד העיצוב המרשים גם חישוקי "17 ספורטיביים יפהפיים, גג זכוכית פנורמי ותאורת LED מלאה קדמית התורמים להופעה ספורטיבית יותר ומפתה מאוד. בנוסף, הדגם החדש נבנה על בסיס פלטפורמת ה- MQB החדשה של הקונצרן, המקנה לפאסאט תא נוסעים מרווח משמעותית הודות לבסיס גלגלים שצמח ב-79 מ"מ ל- 279 ס"מ ותא מטען ענק בנפח של 586 ליטר ( 21+ ליטר לעומת הדור היוצא ). מעבר לכך, מדובר במכונית גדולה עם 4.77 מטר באורך ו- 1.83 מטר רוחב ויחד עם זאת, משקל הרכב צנח ב-61 ק"ג בדור החדש ל- 1,385 ק"ג. פולקסווגן פאסאט 2015
תא נוסעים מרווח ועשיר באבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים בעיצוב חדש לחלוטין ומאוד מתקדם. מעבר למרווח הפנים המשופר והנדיב, עיצוב סביבת הנהג מודרני ונעים מאוד לעין, עם פתחי מיזוג שרצים כביכול לרוחב רוב לוח השעונים, בסגנון רטרו של מכוניות מהעבר ( סובארו מתחילת שנות ה-80 לדוגמא… ), אך נראה מצוין במציאות ואפילו די מקורי. רכב המבחן שצויד ברמת הגימור הגבוהה ' פרימיום ', עמוס כל טוב מתוך מטרה להתחרות בדגמי יוקרה משפחתיים כמו לקסוס IS300h, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60 ואחרים ומציע : מושבי עור, מושבים קדמיים חשמליים, כאשר לזכות הנהג עומדת גם מערכת מסאז' לגב התחתון שמהווה יותר גימיק מאשר יעילות. עוד בתפריט: בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורי אקלים ( כולל ליושבים מאחור ), מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, גג זכוכית נפתח חשמלי, תאורה ראשית עם טכנולוגיית לד, חישוקי "17 קלים, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, זכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, חיישן לפתיחת תא המטען בעזרת נפנוף הרגל, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע צבעוני 8.0 אינץ', הכוללת גם חיישן קרבה וממשק BT מתקדם, מערכת ה- Area View המציעה 4 מצלמות היקפיות עם עדשות רחבות של 180 מעלות המאפשרות צפייה ברכב מכל הכיוונים, כולל מצב " מבט ציפור " המאפשר לכם לבצע חנייה מושלמת. מעבר לכך, איכות החומרים גבוהה מאוד, המושבים נוחים מאוד ואף קיבלו את פרס איגוד עמוד השדרה ורק הנדסת האנוש מפשלת מעט עם עומס מתגים בגלגל ההגה שמסרבלים לעיתים את תפעול המערכות כמו מחשב הדרך לדוגמא. תלונה נוספת אנו רושמים גם בסעיף מערכות הבטיחות, בו מאכזבת הפאסאט עם מיעוט מערכות בטיחות מתקדמות בדגמים שמוצעים בארץ, בשעה שמערכות בטיחות כאלו ( בלימה אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב, מערכת התראה על אי שמירת מרחק וכו' ) זמינים בקטגוריות נמוכות בהרבה, אפילו בפולקסווגן. פולקסווגן פאסאט 2015
מנוע, ביצועים
פולקסווגן פאסאט החדשה משווקת בארץ בדגמי 1.4 ליטר 150 כ"ס ו-1.8 ליטר 180 כ"ס, שניהם עם תיבת הילוכים DSG אוטומטית עם 7 הילוכים. אנחנו קיבלנו את הדגם החזק והמאובזר יותר למבחן. על הכביש, מדובר במכונית בעלת אופי מובהק לשיוטים ארוכי טווח ונינוחים מאוד. הפאסאט צוברת מהירות בצורה חלקה ותרבותית, ומשייטת ברוגע על הכביש המהיר ובשקט מופתי. תיבת ההילוכים בגרסתה הנוכחית, חלקה ונעימה ומעבירה הילוכים בזריזות ומסייעת לביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות זריזות ומהירות מרבית של 232 קמ"ש, לפי נתוני היצרן. בפועל, מדובר במכונית זריזה מאוד ואף מהנה, עם שפע של מומנט שעומד לרשות הנהג כבר מסל"ד נמוך ומאפשר ביצועים טובים לצד בטיחות אקטיבית גבוהה עם יכולת לבצע עקיפות זריזות ובטוחות בכביש המהיר. פולקסווגן פאסאט 2015
צריכת דלק מרשימה לטובה
לצד הביצועים הנאים, מדובר גם במכונית חסכונית מאוד וידידותית לסביבה, הודות ליחידת הכח החסכונית, הנעזרת במערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה ומערכת השבת אנרגית הבלימה בהן מצוידת המכונית. בסיכום ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של הפאסאט החדשה על 12.8 ק"מ לליטר בממוצע, נתון הנחשב למצוין עבור רכב מנהלים מגודל. חובבי הסביבה יופתעו לגלות גם פליטת CO2 של 129 גרם לק"מ בממוצע, הנמוך כנראה ממרבית מכוניות הסופר-מיני בארץ. ומסייע בין השאר להעניק למכונית דרגת זיהום 6 מרשימה לרכב מהקטגוריה הנ"ל.
פולקסווגן פאסאט 2015- תא מטען ענק ודלת חשמלית +פתיחה אוטומטית בהנפת רגל מתחת לפגוש.

פולקסווגן פאסאט 2015- תא מטען ענק ודלת חשמלית +פתיחה אוטומטית בהנפת רגל מתחת לפגוש.


שווה את הכסף?
הודות לשער היורו שצנח בחצי שנה האחרונה, פולקסווגן פאסאט החדשה גם זולה מקודמתה ומחירה מתחיל ב- 179,900 ש"ח לגרסת ה- 1.4 ליטר, או תוספת של 10,000 ש"ח לגרסת ה- 1.8 ליטר, המהווים תמורה טובה מאוד לכסף. למעשה, גם גרסת הפרימיום הנבחנת כאן ועשירה כל טוב, ועונדת תג מחיר של 224,900 ש"ח, עדיין תחרותית מול המתחרות הישירות שלה ( BMW סדרה 3, לקסוס IS300 ). באופן אישי, אני הייתי בוחר דווקא ברסת ה- 1.4 ליטר הבסיסית בהיצע, המאובזרת גם היא בנדיבות, חסכונית עוד יותר ועדיין מספיק חזקה עבור מרבית הלקוחות. בשורה התחתונה, מדובר במכונית מנהלים מצוינת שעושה הכל מצוין, וללא חסרונות מהותיים, רק שנותרה לה בעיה אחת והיא לא פשוטה, והיא לשכנע את מרבית הלקוחות הפוטנציאליים לוותר על העדפתם הכמעט עיוורת לרכוש/ לקבל מהעבודה רכב פנאי ולהסתפק במכונית מנהלים סדאן שקצת פחות נוצצת כיום עבורם ולא משנה שככל הנראה היא תהיה טובה ומפנקת יותר.