פולקסווגן פולו מבחן דרכים

מאחורי התדמית השמרנית , מסתתרת מכונית מפתיעה שאפילו תקסום לחובבי הנהיגה שבכם בגרסת ה TSI . עכשיו היא גם במבצע למהירי החלטה. איכות היא לא מילה גסה הקהל הישראלי הופך אנין משנה לשנה. מה שהספיק עבורם לפני עשור, פשוט לא עומד בקריטריונים של היום. הלקוח הישראלי בעידן האינטרנט הפך לחכם יותר ומתוחכם יותר ולא מוכן…

ששי כהן 20 במאי, 2011

מאחורי התדמית השמרנית , מסתתרת מכונית מפתיעה שאפילו תקסום לחובבי הנהיגה שבכם בגרסת ה TSI . עכשיו היא גם במבצע למהירי החלטה.

איכות היא לא מילה גסה
הקהל הישראלי הופך אנין משנה לשנה. מה שהספיק עבורם לפני עשור, פשוט לא עומד בקריטריונים של היום. הלקוח הישראלי בעידן האינטרנט הפך לחכם יותר ומתוחכם יותר ולא מוכן לקבל כמו בעבר כל רכב שידחפו לו חברות הליסינג . אחת המכוניות שאחראיות אגב להעלאת הדרישות מצד הלקוחות בשוק הסופרמיני , היא הפולו של פולקסווגן . מכונית סופרמיני נאה ומתוחכמת אשר מהווה אבן דרך לשאר היצרנים ומודל לחיקוי בעיקר בכל מה שקשור לאיכות .

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

בייבי גולף
הפולו " החדשה " כבר איננה חדשה בארץ ומשווקת כבר יותר משנה . הדור החדש ממשיך במסע התקרבותו לגולף המשפחתית ונראה כמו דגם מוקטן שלה . עם 3.97 מטר באורך , 1.68 מטר ברוחב , 1.46 בגובה ובסיס גלגלים של 247 ס"מ ,הפולו נראית גדולה, מכובדת ומרשימה ואפילו די מזכירה במידותיה את מידות הגולף המקורית שהוצגה ב 1974 ומזכירה לנו שוב שמה שנחשב למכונית משפחתית בעבר , היום מתאים יותר לסופרמיני.
בתא הנוסעים ממשיכה הפולו את הקו הבורגני ושוב נראית כמו גרסה מוקטנת של הגולף . אין זו רשימת אבזור ארוכה, אלא בעיקר מראה ותחושת פלסטיק איכותית אשר ככל הנראה תישאר ככה לאורך שנים ארוכות .  או. קיי, יש להודות שהעיצוב די חסר מעוף וקשה למצוא חידושים והמצאות , אבל האווירה הנעימה בהחלט קיימת . איכות ההרכבה מצויינת וכך גם איכות החומרים . רכב המבחן שכבר עבר מעל 30,000 ק"מ , רובם כנראה בתנאים לא בדיוק קלים , נראה ומרגיש כחדש . דגם ה TSI אותו בחנו , הינו הבכיר בין דגמי הפולו ( למעט ה GTI הספורטיבית שהצטרפה החודש ) וכולל לצד אבזור חשמלי מלא , מחשב דרך , הגה עם לחצני שליטה על מערכת השמע והדיבורית המקוריים , תאורת פנים עשירה וגלגל הגה , ידית הילוכים ובלם יד עם ציפוי עור. חבל רק שהתקנת מערכת המולטימדיה , ניטרלה את המתגים שעל ההגה .

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

באופן מעט תמוה וקצת מאכזב ,כולל האבזור הבטיחותי לצד שלל הבקרות רק 4 כריות אוויר כאשר הסטנדרט היום כבר עומד על 6 מינימום . די מאכזב לחברה שמזוהה מאוד עם בטיחות , אך לפחות  עם ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.
קטן  אבל חזק וחסכוני יותר
דגם ה TSI מצויד במנוע הקטן בהיצע הפולו בארץ וכולל מנוע טורבו בנפח של 1.2 ליטר המפיק 105 כ"ס . המנוע הקטן, מבטיח להיות חזק וגם מקיים עם 9.7 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש . אולי לא נשמע מרשים כל -כך , אבל צריך לזכור שזו אינה גרסה ספורטיבית, אלא סופרמיני . במציאות, הפולו הזו לא זקוקה להמון מאמץ כדי להתנהל בקצב מהיר יותר מהתנועה הממוצעת ולא נדרשת יותר מדי מחשבה תכנונית לפני ביצוע עקיפות. המנוע הזה חזק ואת העליות לירושלים , ביצענו עם 4 מבוגרים ברכב ( לא היה צפוף ) ללא כל מאמץ ובשקט מופתי .
את המחמאות אגב ליחידת הכח , צריך לייחס כמובן גם לגיר הרובוטי DSG כפול המצמדים עטור השבחים אשר פועל בהרמוניה מלאה עם המנוע ודואג להחלפות הילוכים מהירות וחלקות באופן די מרשים . למעשה למעט היסוס קל בזינוק , מאיצה המכונית בהחלטיות ובנחישות ואפילו די מספקת הנאה לנוהג בה . אחיזת הכביש גבוהה למדי וכל עוד לא תמשכו אותה למגבלות , היא די סלחנית ובטוחה.

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

בפולקסווגן מצהירים על תצרוכת דלק של 18.8 ק"מ לליטר . אנחנו השגנו 12.5 ק"מ לליטר אבל קשה לנו להאשים אותה . כשחלק ניכר מהדרך נעשה בטיפוס לירושלים עם 4 נוסעים, מזגן פועל ורגל די כבדה על דוושת הבנזין כדי ליהנות קצת מהדרך , תצרוכת הדלק נפגעת משמעותית . אין ספק שנהיגה נורמאלית ועדינה יותר, יספקו תצרוכת דלק טובה משמעותית , שאחת ההוכחות לכך היא פליטת ה CO2 הנמוכה שועמדת על 124 גרם לק"מ בממוצע ודרגת זיהום 3.

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

פולקסווגן פולו TSI- מבחן דרכים

הפולו החדשה בגרסת ה TSI היא אחת ממכוניות הסופרמיני היקרות בישראל ומשתייכת לסגמנט שקצת עברה טלטלה בחודשים האחרונים עקב מעבר מסויים למכוניות מיני אופנתיות זולות משמעותית. למרות זאת היא מבוקשת מאוד הודות למראה המכובד , לאיכות הגבוהה , ליחידת הכח המעולה שמציעה ביצועים טובים לצד תצרוכת דלק מצוינת וכמובן לייחוס המשפחתי הבורגני . בימים אלה , במסגרת מבצע Unbelievable May , מוצעים כל דגמי הפולו במחירים מיוחדים הכוללים הנחות של אלפי שקלים ממחיר המחירון ומאפשרים רכישת פולו במחיר החל מ 83,990 ש"ח לדגם ה 1.4 ידני ועד 111,000 לדגם ה TSI שנבחן כאן ההופכים את הפולו לעסקה טובה יותר עם תמורה נאותה לכסף.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים