פולקסווגן פולו GTI החדשה 2018 – מבחן דרכים

פולו GTI החדשה צומחת במידות, מאמצת את מנוע ה-2.0 ליטר של הגולף GTI במהדורה מצומצמת סוסים (ועדיין עם 200 כ"ס), מוותרת על גרסת ה-3 דלתות, והופכת להיות פרטנרית שימושית יותר מאי פעם, גם למשפחות.

ששי כהן 12 באוג, 2018

הולך נגד הרוח
כמעט 3 שנים מאז שבחנו את הדור החמישי של פולקסווגן פולו GTI (יש שיגידו דור 4.5), קיבלנו למבחן את הדור השישי והחדש של פולקסווגן פולו GTI, הסופר-מיני החמה של קבוצת פולקסווגן, ההופכת מדור לדור לגדולה, בטוחה, מאובזרת וגם כבדה יותר, ולאו דווקא ממש דווקא על חשבון הביצועים. בהמשך למגמה המקובלת כיום בתעשיית הרכב המצביעה על מעבר למנועי טורבו קטנים ויעילים. הפולו GTI החדשה ממשיכה ללכת נגד הזרם, ומאמצת מנוע 2.0 ליטר, המחליף את דגם ה-1.8 ליטר של הדור היוצא, שהחליף בעצמו את מנוע ה-1.4 ליטר של הדור לפניו… מדוע? ככל הנראה משיקולי אמינות, עמידות ורצון להציע מומנט נדיב יותר שמאפיין לרוב מנועים עתירי סמ"ק.


GTI המקורי
עבור מי שמגיעה מיצרן אשר המציא את המושג "GTI", שהפך לשם דבר בעולם המכוניות הספורטיביות, גם הפולו GTI ממשיכה לשמור על המסורת של הדורות הקודמים ומציעה את אותו מראה של מכונית סופר-מיני שגרתית, הכוללת נגיעות עיצוב ספורטיביות ומראה שמרני שבצבעים מסוימים (כמו הלבן של רכב המבחן), לא ימשכו יותר מדי מבטים מיותרים על הכביש ובחניונים שתעזבו אותה. יחד עם זאת, סימני ההיכר של הדגם: חישוקי "17 קלים, סט חצאיות צד, פגושים ספורטיביים, לוגו GTI ואחרים, ללא ספק ידאגו לבדל אותה מהפולו הרגילה של השכנה המבוגרת, שלראשונה, מוצע כעת הדגם בארץ גם עם הפס האדום שחוצה את המכונית לרוחב הגריל ומעטר גם את פנסי ה-LED הקדמיים. בשורה התחתונה: עיצוב ספורטיבי ומודרני, אך לא משהו שיבלוט במיוחד ליד האחות –סיאט איביזה FR.

הדור השישי ממשיך גם לצמוח במידות עם 4.06 מטר באורך המכונית (8+ ס"מ), 1.75 מטר רוחב (7+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 255 ס"מ (8+ ס"מ), אך מצמצם ס"מ וקצת בגובה לטובת שיפור התנהגות הכביש וצריכת הדלק. מצד אחד, היא מציעה מרכב הגדול יותר מהדורות הראשונים של הגולף GTI (האחות הגדולה), אך מצד שני, זאת עדיין מכונית סופר-מיני קומפקטית קלה לנהיגה ולתמרון באזורים אורבנים צפופים. לצד הממדים הגדולים משמעותית מבעבר בתא הנוסעים, מציעה ה-GTI צמיחה משמעותית בנפח תא המטען שעומד מעתה על 305 ליטרים נאים.

משובצת
בתוך תא הנוסעים, משדרגת הפולו GTI אתעיצוב הדגם הרגיל, עם ריפודי המושבים המשובצים (סימן ההיכר של ה-GTI בכל הדורות), מושבי ספורט קדמיים, דוושת ספורט עם ציפוי אלומיניום, וגלגל הגה ספורטיבי. רכב המבחן הגיע גם עם צביעה אדומה של חלקי פלסטיק בדשבורד, האמורים לתרום לאווירה יותר עליזה. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה הכוללת: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, בקרת אקלים כפולת אזורים, מצלמת רוורס, גג זכוכית פנוראמי, חלונות אחוריים מושחרים, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי "17 קלים, פנסי LED קדמיים ועוד. אבזור הבטיחות עולה כיתה עם 6 כריות אוויר, מערכת התרעה של שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעה על עייפות הנהג ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד 210 קמ"ש. אל אלו מצטרפת גם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.


מהנה
על הכביש מציעה הפולו GTI את כל שדרוש ממכונית הוט האץ' ספורטיבית אמיתית: כבר עם התנעת הרכב, נשמע צליל ספורטיבי גרגרני שבוקע מהמפלט הכפול, ולחיצה בריאה על דוושת הגז מזניקה את המכונית בהחלטיות עם תאוצה מרשימה של 6.7 שניות ל-100 קמ"ש. למרות שמדובר בנתון תאוצה הזהה לחלוטין לדור היוצא, את ההבדל תימצאו בעיקר במומנט הרכב, שטיפס עם המעבר למנוע 2.0 ליטר (במקום 1.8 ל') מ-25.4 קג"מ ל-32.6 קג"מ מכובדים, המתקבלים ב-1,500-4,350 סל"ד. הדור החדש מאמץ גם את תיבת ההילוכים האוטומטית DSG עם 6 הילוכים במקום 7 הילוכים בעבר, המוכרת יותר כעמידה ואמינה ובמיוחד במנועים המפיקים הספק גבוה. בכבישים מפותלים מפגינה המכונית אחיזת כביש גבוהה והגה שיחסית מתקשר, ומערכת ה- XDS תסייע לכם לשמור גם על מהירות גבוהה בזמן פניות ועם מינימום מצבים של תת היגוי. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה יחסית ממה שמקובל לצפות ממכוניות ספורטיביות, באופן שלא ירגיז את המשפחה בנסיעות שגרתיות. בנהיגה רגועה, תוכלו לצפות לצריכת דלק ממוצעת שתנוע סביב ה-12 ק"מ לליטר. נהיגת כאסח תגרור אתכם ללא כל בעיה מתחת ל-10 ק"מ לליטר.


לסיכום
במחיר של 164,900 שקל בו מוצעת פולקסווגן פולו GTI החדשה, לא מדובר בסכום הנמוך למכונית סופר-מיני, גם אם מדובר בדגם ספורטיבי. יחד עם זאת, הפולו GTI מציעה במידה מסוימת גם חלופה זולה לאחות הגדולה יותר (גולף GTI), עם חיסכון של בדיוק 50,000 שקל, ללא פגיעה משמעותית בסעיף הביצועים, ועם פגיעה סבירה במרווח לנוסעים. בניגוד לעבר, בה הוצעה לפולו תחרות ישירה מבית (עם האיביזה קופרה), עד שזו תתחדש, נהנית הפולו ממיעוט מתחרים (ובמיוחד כאלו המצוידים בגיר אוטומטי שהפך לפריט כמעט חובה בארץ) ומציעה המון הנאה ביחס למחיר סביר, ועם סמל של פולקווסגן בחזית שנתפס כאיכותי ויוקרתי ביחס למתחרות.
בעד: ספורטיבית מהנה, איכותית ובטיחותית נגד: מעט יקרה לסיכום: בייבי גולף GTI