פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה – מבחן דרכים

פולקסווגן קאדי החדשה זוכה לגרסת בסיס חדשה המצוידת במנוע 1,000 סמ"'ק וגיר ידני האמורים לשנע 1.5 טון ועוד לפני העמסה. הם השתגעו? ממש לא, וזה אפילו עובד טוב.

ששי כהן 08 ביול, 2016
פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה

מהפכת מנועי הטורבו הקטנים המתרחבת בעולם הרכב, היא תוצאה של שילוב בין הרצון להציע דגמים חסכוניים בדלק מצד אחד, ועמידה בדרישות זיהום האוויר המחמירות בהתמדה מצד שני. אם לפני כמה שנים בודדות התרגשנו כשסקודה ציידה את האוקטביה במנוע טורבו 1.2 ליטר יעיל וחסכוני כמעט מכל המתחרות המצוידות במנועי 1.6 ו-1.8 ליטר, ולאחרונה החלו יותר ויותר מכוניות מנהלים ויוקרה להסתפק במנועי 1.4 ו-1.6 ליטר המחליפים מנועים גדולים יותר, הגיע הזמן שגם השוק המסחרי יעבור את מהפכת מנועי הטורבו הקטנים והיעילים.

פולקסווגן קאדי החדשה שנחתה כאן לאחרונה, עושה צעד נוסף בתחום ומציעה לראשונה גרסת בסיס חדשה לטנדרון הקומפקטי המצוידת במנוע 1,000 סמ"ק, 3 צילינדרים, האמור לשנע משקל עצמי של 1.5 טון, לפני העמסת ציוד ונוסעים. מדובר בגרסה חדשה ומוזלת של היבואן שאמורה לתת פייט למתחרים הצרפתים מבית סיטרואן ורנו מבחינת המחיר ויחד עם זאת להיות יעילה וחסכונית כנדרש.
פולקסווגן קאדי החדשה פולקסווגן קאדי החדשה
לצד עיצוב מוכר שעבר מתיחת פנים וכולל מעתה חזית המעוצבת בסגנון דגמי פולקסווגן מהדור החדש, עם 4.41 מטר אורך ו-1.82 מטר גובה, היא ארוכה וגבוהה מעט מהמקובל, כאשר עם 1.79 מטר ברוחב ובסיס גלגלים של 268 ס"מ היא מעניקה כמה ס"מ בודדים פחות מהממוצע בקטגוריה. לצד אלה, נפח תא המטען החשוב כאן במיוחד ללקוחות, נדיב כאן במיוחד עם 918 ליטר ( 675 ליטר בברלינגו ו-660 ליטר בקנגו ), הצומחים עד 3,020 ליטר מרשימים בקיפול המושבים האחוריים. הדגם משווק בארץ ברמת הגימור הבסיסית עם דלת צד אחת ודלת אחורית שלמה, כאשר רכב המבחן שודרג גם בצמד דלתות אחוריות בתא המטען. כושר ההעמסה של הרכב עומד על 684 ק"ג.פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה
בתוך הקבינה רושמת הקאדי החדשה סביבת נהג מודרנית ואפילו נעימה לשהייה ביחס לטנדרון, עם לוח שעונים ודשבורד המזכירים מכונית נוסעים של החברה. יחד עם זאת, כצפוי מרכב מסחרי האמור לספק עמידות, הפלסטיקים קשיחים למגע, האבזור הבסיסי דל ולא תמצאו כאן פינוקים כלשהם, למעט מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, שבאופן מוזר איננה כוללת דיבורית ואפילו מחשב דרך… מצד שני, כרכב המיועד לעבודה, הוא מצויד בשלל תאי אחסון שימושיים, תא כפפות מקורר, שלל מחזיקי כוסות ותא אחסון אחד גדול במיוחד הממוקם מעל לשמשה הקדמית בדומה למתחרים.פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה - סביבת הנהג נעימה ומזכירה רכב פרטי, אך האבזור דל בדגם הבסיסי פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה – סביבת הנהג נעימה ומזכירה רכב פרטי, אך האבזור דל בדגם הבסיסי
בשל מחירי הרכבים הגבוהים בארץ, משמשים הרכבים המסחריים לרוב גם כרכב המשפחתי מחוץ לשעות העבודה. כאן מציעה הקאדי ספסל אחורי מרווח כמיטב המסורת של הטנדרונים, לצד שמשות צד גדולות שמכניסות הרבה אור מצד אחד, אך גם הרבה חום מצד שני, אך מגובות בפתחי מיזוג אחוריים להנאתם של היושבים מאחור, העוזרים לצינון חלל הרכב. דלת צד נוספת מוצעת בתוספת תשלום. מעבר לכך, מדובר גם ברכב בטיחותי למדי שזכה בארבעה כוכבים במבחן הריסוק, נתון הנחשב לגבוה עבור טנדרון, כאשר בתפריט הבטיחותי תמצאו כסטנדרט 4 כריות אוויר, לעומת 2 בלבד אצל המתחרות.
גרסת קראוון לעניים???
באולם התצוגה המרכזי של פולקסווגן במגדל צ'מפיון בבני ברק שוכנת אגב גם גרסת טיולים מרהיבה של הקאדי העונה לשם "Beach ", המצוידת במיטה זוגית ואוהל מובנה המתקפל לתא המטען, הפונה ללקוחות האוהבים את החופש ומעדיפים לטייל בטבע ולישון היכן שרק יחפצו. מדובר אמנם בסוג של " קראוון לענייים ", אך יחד עם זאת בחבילה מגניבה לחלוטין שזוגות רבים היו מוכנים לאמץ אותה מדי פעם. מחיר חבילת ה-Beach יעלה לכם 21,368 ש"ח נוספים.
גרסת ה- Beach הכוללת אוהל מובנה, מיטה זוגית ועוד בתוספת של 21,368 ש"ח גרסת ה- Beach הכוללת אוהל מובנה, מיטה זוגית ועוד בתוספת של 21,368 ש"ח
הבוקר בא ולעבודה !
כרכב עבודה המיועד בעיקר לעצמאים וטכנאים שונים, יצאנו עם הקאדי לדרך. מהיכרותינו עם מנועי ה-1.0 ליטר טורבו של פולקסווגן, באנו עם ציפיות גבוהות וללא חשש מביצועים עצלים בשל נפח המנוע הקטן. על הכביש, מציע מנוע ה-3 צילינדרים המפיק 102 כ"ס ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ, אופי זריז וקליל בתנועה עירונית, כאשר גם בכביש המהיר אין לרכב בעיה להאיץ בקלילות למהירויות החוקיות גם כשהוא מועמס. מדובר גם ברכב שקט יחסית ונוח למדי ברוב תנאי הכביש, ותפעול תיבת ההילוכים הידנית חלק כחמאה. למרות השימוש במנוע ה-3 צילינדרים שידוע באופיו כמספק רעידות קלות בזמן עמידה, במקרה של הקאדי לא נרשמו כלל רעידות.פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה - תא מטען בנפח 918 ליטר -הנדיב בקטגוריה פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה – תא מטען בנפח 918 ליטר -הנדיב בקטגוריה
בצד המסחרי, כשהגענו לבצע הובלת מזגן, המחסנאי שהוציא את המזגן לרכב, ביקש לפתוח גם את דלת הצד כדי להעמיס יחידה אחת על הספסל האחורי כי " אין סיכוי שיכנס מאחור הכל "… בפועל, הודות למשטח ההעמסה הנדיב ( 918 ליטר כאמור ), הועמס המזגן על שני חלקיו בקלילות בתא המטען ואף נשאר מספיק מקום להרבה ציוד נוסף. יחד עם זאת, אם עבודתכם דורשת העמסות של ציוד בעל משקל רב על בסיס קבוע, היינו דווקא ממליצים לכם לרכוש את אחת הגרסאות החזקות יותר של הקאדי  (1.4 ליטר בנזין טורבו, או 2.0 ליטר טורבו-דיזל ). זה לא שהיתה בעיה לרכב לסחוב, אך נראה שגרסת המנוע הקטן מתאימה יותר לטכנאים הזקוקים לשטח אחסון גדול, אך ללא משקל חריג.
חסכונית בדלק
היתרון הגדול של המנוע צנוע הנפח הוא במבפגש בתחנת הדלק. במהלך שלושת ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של הדגם על 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה מגוונת שכללה שלל נסיעות עירוניות, גיחות בין עירוניות ואפילו הובלה. לצד המנוע הקומקפטי תמצאו כאן גם מערכת Start&Stop המכבה את הרכב בעמידה ומסייעת לחיסכון בדלק. מעבר לכך, מדובר גם ברכב ידידותי יחסית לסביבה עם דרגת זיהום 5.פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה - 12.5 ק"מ לליטר בממוצע פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה – 12.5 ק"מ לליטר בממוצע
שווה את הכסף?
מחיר פולקסווגן קאדי 1.0 ליטר החדשה עומד על 129,900 ש"ח ונמוך ב-8,000 ש"ח מגרסאותיהם הבסיסיות של הברלינגו והקנגו, אך גבוה ב-13,000 ש"ח מהדובלו הבסיסית של פיאט. מצד שני, מדובר כאן בפולקסווגן שנחשבת באופן מסורתי ליקרה יותר מהמתחרות, וגרסת הבסיס החדשה זולה בלא פחות מ-29,000 ש"ח מהגרסה הבאה של הקאדי ( 1.4 ליטר טורבו אוטומטית ). לזכותה: מנוע חזק, חסכוני וידידותי לסביבה, שטח הטענה הטוב בקטגוריה, ציון בטיחות גבוה והמון גרסאות להתאמה אישית של הרכב. בצד השלילה, אבזור הנוחות דל יחסית ושדרוג של כל מיני תוספות עלול להקפיץ משמעותית את מחירה. בשורה התחתונה: מדובר בטנדרון איכותי, בעל שטח העמסה מצוין, חסכוני לרכישה ונעים מאוד לנהיגה, שמיועד לדעתנו במקרה של המנוע הקטן יותר לטכנאים הזקוקים לשטח אחסון גדול ופחות לאלו שדורשים העמסת משקל רב.