פולקסווגן שירוקו 2015- מבחן דרכים

פולקסווגן שירוקו זכתה למתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב קלים ומנוע מעודכן וידידותי יותר לסביבה. יצאנו לבדוק מה נשתנה.

ששי כהן 16 בספט, 2015
פולקסווגן שירוקו 2015

7 שנים לאחר שחזרה לחיים פולקסווגן שירוקו, מכונית הספורט קופה של החברה המבוססת על הגולף המשפחתית, נחתה בארץ בחודשים האחרונים השירוקו המחודשת שעברה מתיחת פנים אשתקד והגיעה לארץ באיחור ניכר משכננו באירופה. השירוקו שהיתה בשנים האחרונות לאחת ממכוניות הספורט הפופולריות בארץ, נחלשה מאוד בשנה האחרונה ומכירותיה ירדו. האם בהשקת הדגם המחודש הצליחו בפולקסווגן להזריק רעננות לרכב ולשפר את יכולותיו מול המתחרים החדשים? יצאנו לבדוק.



בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת השירוקו על המראה המקורי שהוצג כבר בשנת 2008 ומתעדכנת בעיקר בחזית הרכב שזכתה ליחידות תאורה משולבות פנסי LED, גריל קדמי חדש הכולל פס כרום שנמתח לרוחבו ופגוש קדמי מעט ספורטיבי יותר. בחלקה האחורי, נהנית המכונית מיחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED ומתג פתיחת תא המטען המשולב בסמל המכונית. בסה"כ מדובר בשינויי עיצוב קלים שרק חדי עין יבחינו בהם, אולם השירוקו היתה ונותרה אחת ממכוניות הספורט היפות שנעות כאן, ולמרות שהיא כבר לא מסובבת ראשים כמו כשהגיע לראשונה לפני מספר שנים, היא עדיין מודרנית ומפתה, וזה בהחלט סימן לעיצוב מוצלח שלא ממהר להתיישן.

פולקסווגן שירוקו 2015- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית

פולקסווגן שירוקו 2015- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית


תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים, חושפת את אותה סביבת נהג ונוסעים מוכרת מהדור היוצא, וגם כאן השינויים אינם גדולים. ההגה הספורטיבי זכה לעיצוב חדש, מערכת המולטימדיה שודרגה, נוספו 3 שעונים ( מד טורבו, לחץ שמן ושעון עצר ) לחידוד האווירה, מסך המולטימדיה גדל ונרשמים פה ושם כמה עדכונים קוסמטיים. יחד עם זאת, בניגוד למראה החיצוני, תא הנוסעים דומה מדי למשפחתיות אחרות של היצרן וחסר לו איזה טאץ' ספורטיבי. אמנם המושבים בעלי עיצוב ספורטיבי, הדוושות מחוררות ומבנה הקופה עם הגג הנמוך משדרים בהחלט אופי ספורטיבי, אולם חסר משהו קצת ייחודי, שיתרום לאווירה. האבזור הסטנדרטי סביר וכולל: הגה, ידית הילוכים ובלם יד עם ציפוי עור, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים לגובה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית מדגם RCD510 תומכת בקבצי MP3 וכרטיס SD עם מסך מגע ומחליף דיסקים מובנה, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר וחישוקי גלגלים "17 קלים, אך מרגיז שבמחיר בסיסי של 180 אלף שקל, אין דיבורית BT, מראות מתקפלות חשמלית ועוד פרטי אבזור שהפכו להיות סטנדרטים ברכבים זולים בהרבה ודורשים כאן חבילות אבזור ייחודיות שעולות לא מעט כסף.
פולקסווגן שירוקו 2015- הגה ותוספת 3 שעונים בדגם המחודש, אולם האבזור הבסיסי מעט דל

פולקסווגן שירוקו 2015- הגה ותוספת 3 שעונים בדגם המחודש, אולם האבזור הבסיסי מעט דל


על הכביש
על הכביש, מדובר במכונית מהנה למדי לנהיגה: מנוע הטורבו ה- 1.4 ליטר המחודש, שזכה לתאימות לדרישות זהום האוויר Euro 6, מפיק 160 כ"ס ומומנט מכובד של 24.5 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,500 סל"ד ( זהה לדגם היוצא ), ומספק תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות, מהירות מרבית של 218 קמ"ש לפי נתוני היצרן, ופעולה חלקה ורהוטה של גיר ה- DSG כפול המצמדים ובעל 7 ההילוכים, שמספק בגרסתו העדכנית פעולה חלקה ומשובחת וכמעט ללא היסוסים ורעידות קלות בנסיעה איטית במיוחד שאיפיינו את הדור הקודם. מעבר למצב נהיגה S הספורטיבי, משנה את אופי המנוע ותגובת הגיר ומשפר דרמטית את איכות הנהיגה הספורטיבית שמלווה אף בצליל נחמד לאוזן. השירוקו היתה ונותרה מכונית חזקה וספורטיבית ולמרות שנתוני הביצועים הרשמיים אינם רחוקים משמעותית ממשפחתיות טורבו מהדור החדש, האופן בו צוברת המכונית מהירות, אחיזת הכביש הגבוהה וההגה החד עושים את ההבדל.
פולקסווגן שירוקו 2015

פולקסווגן שירוקו 2015


נוחות, צריכת דלק
מעבר לכך, מדובר גם במכונית שעדיין נעימה לנהיגה גם בדרישות הרגילות של חיי היום יום, ולמרות מתלים המכויילים על הצד הקשיח יותר, היא יחסית נוחה לנסיעה ואינה ממהרת להתרסק על כל בור ומהמורה שצצים בדרך. בנוסף, היא גם שימושית למדי, מסוגלת לאכלס גם צמד מבוגרים מאחור ( לא גדולים מדי ) ונהנית אף מתא מטען בנפח 312 ליטר. את ימי המבחן שלנו היא סיימה עם תצרוכת דלק של 9 ק"מ לליטר בממוצע, רחוקה אמנם מהגולף החסכונית עליה היא מבוססת, אולם סביר בהחלט ואף חסכוני ביחס לאופי המבחן והתנאים המעט מאומצים.
פולקסווגן שירוקו 2015- 9 ק"מ לליטר במבחן בתנאים מאומצים יחסית

פולקסווגן שירוקו 2015- 9 ק"מ לליטר במבחן בתנאים מאומצים יחסית


לסיכום
פולקסווגן שירוקו המחודשת היתה ונותרה מכונית ספורט מהנה לנהיגה ומפתה למראה, ופחות או יותר בזה מעוניינים רוב הלקוחות הפוטנציאלים שלה. במחיר התחלתי של 179,900 ש"ח, היא אמנם זולה בכמה אלפי שקלים מבעבר, אך בהתאם לאסטרטגיית המחיר החדשה של פולקסווגן שכללה הפחתת מחירים גבוהה בחלק מהדגמים ( פולקסווגן גולף, פולקסווגן חיפושית, פולקסווגן פאסאט ) ושיפור האבזור הבסיסי, נראה שהשירוקו קצת נשארה בחוץ. במחיר הנוכחי היא לכל הפחות היתה זקוקה לשדרוג משמעותי של האבזור הבסיסי. אם תוכלו לקבל חלק מהאבזור האופציונלי במתנה, תשתפר משמעותית התמורה לכסף.