פורד פוקוס סטיישן 2012 – מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב מודרני , יחידת כח חזקה וחסכונית ואבזור עשיר , מציעה פורד פוקוס החדשה תמורה גבוהה לכסף. פורד ישראל נמצאת בתקופה טובה . מתחילת השנה זינקה פורד למקום השני והמכובד בטבלת מסירות הרכב בישראל ולא פחות מ- 4,155 מדגמי פורד , עלו לכביש בחודשיים הראשונים של השנה , לעומת 1,826 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד…

ששי כהן 17 במרץ, 2012
פורד פוקוס סטיישן

מצוידת בעיצוב מודרני , יחידת כח חזקה וחסכונית ואבזור עשיר , מציעה פורד פוקוס החדשה תמורה גבוהה לכסף.
פורד ישראל נמצאת בתקופה טובה . מתחילת השנה זינקה פורד למקום השני והמכובד בטבלת מסירות הרכב בישראל ולא פחות מ- 4,155 מדגמי פורד , עלו לכביש בחודשיים הראשונים של השנה , לעומת 1,826 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד . לעליה בשיעור חד של 128% במכירות , אחראית בעיקר פורד פוקוס החדשה שנחתה בקיץ האחרון בארץ והצליחה להחזיר ל 'דלק מוטורס ' היבואנית , את הצבע הורוד ללחיים , בשעה שהאחות החורגת ' מאזדה ' סובלת מירידה מתמשכת במכירות . אז מה יש בפוקוס החדשה שהפך אותה למכונית הנמכרת ביותר בישראל ב 2012 ? יצאנו לבדוק.

פורד פוקוס סטיישן

פורד פוקוס סטיישן

הדור השלישי של הפוקוס , נחת בישראל מצויד בעיצוב מודרני ונעים לעין , המציע שינוי מרענן וחיובי לעומת הדור הקודם . אמנם אין כאן את אותה מקוריות של הפוקוס דור 1 וגם כאן נרשמה שמרנות זהירה בעיצוב , אולם בהחלט נעשה כאן ניסיון ליצור משהו קצת מעניין . הדגם החדש משווק בארץ ב 3 גרסאות מרכב , שלושה סוגי מנועים, גירים ידנייים ואוטומטים ושלוש רמות גימור . – מכובד ביותר ובמיוחד כשמדובר ביבואן אשר התמחה עד כה ביבוא של מבחר דגמים מצומצם למדי .
תא נוסעים, אבזור
דווקא בתא הנוסעים קיבלה מחלקת העיצוב חופש, ויצרה תא נוסעים מקורי ונעים לשהיה , עם עיצוב ספורטיבי המיישר קו עם השפה העיצובית החדשה של פורד . איכות החומרים גבוהה למדי עם משטחי פלסטיק רכים ונעימים למגע וגם איכות ההרכבה עושה רושם לטובה . המושבים נוחים ותומכים ורק מבנה קונסולת המכשירים האמצעית ,בולט ופוגע במרווח לנוסעים מלפנים . מאחור יוכלו שלושה נוסעים מבוגרים לשבת בנוחות יחסית ורק המרווח לרגליהם מעט מצומצם . גרסת הסטיישן אותה לקחנו ( והחביבה עלינו מכולן ) , נהנית גם משימושיות עדיפה עם תא מטען בנפח 476 ליטר אשר צומחים עד 1,502 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים . נקודת תורפה קטנה נרשמת עם מחסור בתאי אחסון שימושיים לצד תא כפפות צנוע בנפחו .
הפתעה נעימה בפוקוס החדשה הוא האבזור העשיר שמסופק כבר ברמת הגימור הבסיסית ' טרנד ' החביבה על ציי הרכב . כאן תוכלו למצוא כסטנדרט : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור ל USB ו AUX ו -6 רמקולים . בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , דיבורית בלוט'וס מקורית נשלטת גם מההגה , מחשב דרך , הגה מצופה עור , שמשות מושחרות בדגם הסטיישן ,פנסי ערפל ,חיישני אורות ומרימי חלונות בשלט המקורי . רמת הגימור האמצעית " SPORT " כוללת בנוסף : בקרת שיוט , חישוקים קלים ,מערכת של SONY ומחשב דרך מתקדם יותר . רמת הגימור הבכירה " TITANIUM " כוללת בנוסף : תאורת פנים עשירה יותר , גג שמש חשמלי , מראות מתקפלות חשמלית ועוד .
פורד פוקוס סטיישן

פורד פוקוס סטיישן

גיר רובוטי מתקדם
פורד מציעה את הפוקוס החדשה עם שלושה מנועי בנזין בהספקים של 125-180 כ"ס . אנחנו לקחנו את גרסת הסטיישן הבסיסית המצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 125 כ"ס ב 6,300 סל"ד , המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים לטובת ביצועים טובים יותר ותצרוכת דלק נמוכה .
למרות היעדר השימוש במגדש טורבו , מזנקת הפוקוס בנחישות מהמקום ומציעה תגובה טובה לדוושת התאוצה . שילוב הגיר והמנוע מצוין ובכל תנאי הדרך לא נרשמו נקודות תורפה בתפעול יחידת הכח. נדמה שבפורד לקחו ברצינות את בעיית הביצועים של הדור הקודם ופתרו אותה בעזרת יחידת כח מודרנית ,אשר מספקת אפילו הנאה מנהיגה . אמנם עוצמה ומחץ לא תמצאו בגרסת ה 1.6 ליטר , אולם ההתרשמות הראשונית מלמדת כי אין ליחידה הזו במה להתבייש מול מתחרות מודרניות מקבילות . הנתונים הרשמיים מדווחים על תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 11.9 שניות ומהירות מרבית של 193 קמ"ש המהווים שיפור של ממש מול הדור היוצא , אולם מי שמעדיף יכולת דינאמית טובה משמעותית , טוב יעשה אם יבחר בגרסת ה 2.0 ליטר 170 כ"ס אשר מוצעת בתמורה לתוספת מחיר זניחה של 6,000 ש"ח .
בכיול מתלי הפוקוס החדשה , נעשה ניסיון מוצלח בשילוב בין נוחות נסיעה גבוהה לבין תחושה נוקשה לטובת ניהוג ספורטיבי יותר . בכל שלב במבחן , סיפקה המכונית תא נוסעים שקט למדי עם בידוד מוצלח מרעשים . תצרוכת הדלק לאורך ימי המבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע , אך עם הרבה נסיעות עירוניות . פליטת המזהמים של הרכב נמוכה יחסית עם דרגת זיהום 4 לדגם הסדאן ו- 5 לסטיישן .
פורד פוקוס סטיישן

פורד פוקוס סטיישן


בסיכומו של מבחן , מתגלית פורד פוקוס החדשה כמכונית משפחתית מודרנית המשתלבת בין המשפחתיות הטובות ביותר בארץ . הפוקוס החדשה לוקחת את מעלותיו של הדגם הקודם ( נוחות , איכות , הנאה מנהיגה ) ומתבלת אותם גם ביחידת כח מודרנית ,חזקה וחסכונית מבעבר , המציעה כבונוס אבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית . עם תג מחיר החל מ 108,000 ש"ח לדגם ידני , 123,000 ש"ח לדגם 1.6 אוט' לגרסאות סדאן וסטיישן ובמחיר של 129,000 ש"ח לדגם 2.0 ליטר 170 כ"ס , מדובר בשורה התחתונה בתמורה גבוהה לכסף .

 

 

עוד ממבחני דרכים