פיאט טיפו החדשה – זולה, אבל גם בטוחה?

פיאט טיפו שמתהדרת בתואר "המשפחתית הזולה ביותר", מציגה תוצאות לא מרשימות במבחני הריסוק של Euro NCAP עם דירוג של 3 כוכבים בלבד לדגם המשווק בישראל.

ששי כהן 26 באוק, 2016
פיאט טיפו מבחן ריסוק

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם הבוקר תוצאות ריסוק חדשות שנערכו לפיאט טיפו החדשה, מהם עולה שהמשפחתית החדשה של פיאט שנהנת מהתואר "המשפחתית הזולה בישראל" , סובלת מבטיחות בינונית בלבד, הרחוקה מתוצאות מבחני הריסוק של מרבית המשפחתיות כיום בשוק. יחד עם זאת, הדגמים שנבחנו הינם בגרסת ההאצ'בק 5 דלתות שאיננה משווקת לעת עתה בארץ, אך הבטיחות צפויה להיות זהה כמעט לחלוטין.




במסגרת מבחני הריסוק, נבחנו 2 דגמים של הטיפו, הראשון עם מערכות הבטיחות שמגיעות כסטנדרט עם הדגם הבסיסי (הדגם המשווק בארץ), והשני עם דגם המאובזר בחבילת בטיחות מתקדמת. מתוצאות המבחנים מתגלה שהטיפו הבסיסית זכתה ל-3 כובכבי בטיחות בלבד, כאשר הדגם המצויד בחבילת הבטיחות הכוללת בין השאר התראה על סכנת התנגשות ובלימה אוטומטית, נהנה מארבעה כוכבי בטיחות. בחלוקת הניקוד זכו צמד הדגמים לציון של 80% בהגנה על מבוגרים ברכב, 60% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, כאשר ציון מערכות הבטיחות זוכה ל-25% בדגם הבסיסי ו-57% בדגם המאובזר במערכות הבטיחות המתקדמות.