פיאט 500 החדשה – מבחן דרכים

פיאט 500 החדשה זוכה לעדכוני עיצוב קלים מבחוץ, אך משמעותיים יותר בתא הנוסעים, וממשיכה להציע את אותה נוסחת קסם שגורמת לאנשים להתאהב במכונית המיני רטרו האגדית.

ששי כהן 24 בפבר, 2016
פיאט 500 החדשה

9 שנים לאחר שחזרה לחיים פיאט 500 החדשה, ואחרי יותר מ-1.5 מיליון לקוחות שרכשו בעולם את מכונית הרטרו היפהפיה, החליטו בפיאט שהגיע הזמן לרענן את מכונית המיני הפופולרית של החברה, ולהעביר אותה מתיחת פנים מקיפה שתחזק את יכולותיה מול המתחרות החדישות. אמנם במבט ראשון לעיצוב החיצוני, רק חדי עין או אנשים המכירים היטב את הדגם ישימו לב לשינויים, אולם בפיאט מתגאים בלא פחות מ-1,800 עדכונים שעבר הדגם המחודש. האם במבחן המציאות, מכונית אשר פותחה לפני כעשור ועיקר מכלוליה העיקריים נותר עדיין ללא שינוי משמעותי, מסוגלת להתחרות בטובות שבמכוניות המיני החדשות? יצאנו לבדוק.

פיאט 500 החדשה- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית פיאט 500 החדשה- עיקר השינויים בעיצוב מתרכז בחזית
עיצוב משובח
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת ה-500 החדשה כמעט לגמרי על המראה המקורי של הדגם ומסתפקת בעדכונים קלים יחסית המתרכזים בעיקר בחזית עם עיצוב מחודש לפגושים, תוספת של פנסי ערפל מבוססי LED, ושינוי קל ליחידות התאורה הראשיות. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי הוחלפו יחידות התאורה בחדשות ונרשמו עדכונים קוסמטים קלים נוספים. בסה"כ שמרה פיאט על העיצוב החיצוני המוצלח עטור הפרסים ונצמדה לכלל הידוע של מה שעובד טוב לא נוגעים בו. במבחן המציאות, הפתיע רכב המבחן שצויד בצביעה דו גוונית וסט מדבקות קומיקס ברמת התגובה של הרחוב, עם שלל חיוכים ומבטים שהופנו לרכב, כאילו היה מדובר בדגם חדש לחלוטין. ישנן הרבה מכוניות שזוכות לעיצוב מסובב ראשים, אך לאחר שנתיים העיצוב מתיישן. במקרה של ה-500, נראה שעיצובה רק משתבח עם השנים.
פיאט 500 החדשה - מושכת מבטים ברחוב בצביעה הדו-גוונית ומדבקות הקומיקס פיאט 500 החדשה – מושכת מבטים ברחוב בצביעה הדו-גוונית ומדבקות הקומיקס
תא נוסעים
את השינוי העיקרי יותר שבוצע בדגם המחודש, תוכלו לפגוש בתא הנוסעים. אמנם גם במקרה הזה, קווי העיצוב העיקריים נותרו זהים, אולם כצעד מתבקש, עוצבה מחדש קונסולת המכשירים המרכזית, שכוללת פתחי מיזוג חדשים ותוספת חשובה של מערכת מולטימדיה מקורית מסוג Uconnect שמגיעה כסטנדרט מרמת הגימור האמצעית Pop Star וכוללת מסך מגע "5, דיבורית BT ומצלמת רוורס, אך יש לציין שאיכות המצלמה לא מהטובות שניתקלנו בה. מעבר לכך, המושבים זכו לריפוד חדש, ההגה עוצב מחדש ונרשמו שלל עדכונים קוסמטיים בתא הנוסעים, המציע מצידו את אותה אווירה נעימה ועליזה של הדגם היוצא. אבזור הרכב כולל כסטנדרט: תאורת יום קדמית מסוג LED, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, חיבורי AUX ו- USB ו-6 רמקולים, והאבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעליה ולמכונית 5 כוכבים במבחן הריסוק. רכב המבחן שהיה ברמת הגימור האמצעית, צויד בנוסף במערכת המולטימדיה, ציפוי עור להגה, חישוקי גלגלים קלים "15, גימור ניקל וכרום מבחוץ, כיוון גובה מושב נהג ועוד.
פיאט 500 החדשה - עדכונים מתבקשים בסביבת הנהג פיאט 500 החדשה – עדכונים מתבקשים בסביבת הנהג
על הכביש
לאחר שבדגם היוצא הציעה פיאט מספר סוגי מנועים לבחירה לאורך השנים כולל אפילו מנוע טורבו זעיר נפח, ה-500 החדשה משווקת בשלב הנוכחי רק עם מנוע ה- 1.2 ליטר המפיק 69 כ"ס ומומנט מרבי של 10.4 קג"מ המתקבל ב-3,000 סל"ד, שמוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית עם מצמד בודד. למרות השימוש ביחידת הכח הוותיקה של היצרן, מדובר במנוע מעודכן שעיקר השדרוג שלו נוגע לדרישות זיהום האוויר EURO 6, וכולל צמצום פליטת המזהמים ושיפור בציון הירוק מ-4 ל-3.
פיאט 500 החדשה - מנוע וותיק עם 69 כ"ס בלבד פיאט 500 החדשה – מנוע וותיק עם 69 כ"ס בלבד
על הכביש, הודות למשקלו הקל של הרכב ( 900 ק"ג ), מדובר ביחידת כח שאינה מתקשה להציע תנועה עירונית זריזה, עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12.9 שניות וללא שום מחסור של כח בתנועה עירונית מקובלת. את המחסור בסוסים מתחת למכסה המנוע תגלו בנסיעות בין עירוניות באיזור הררי, שם אמנם לא תהיה בעיה לנסוע בקצב המהירות המקובל, אך עקיפות זריזות יוצאות בהחלט מהתפריט. מעבר לכך, הגיר הרובוטי בגרסתו הנוכחית, מציע אופי פעולה נעים, עם החלפות הילוכים רכות יחסית וללא הנדנודים המוכרים מחלק מהתיבות הרובוטיות המצוידות במצמד בודד. יחד עם זאת, נהגים שינסו לסחוט ביצועים בכח מהרכב, יתקלו בהחלפות הילוכים מעט יותר ברוטליות. בקיצור, אוהבים את המראה של ה-500 ורוצים ביצועים ספורטיבים? קנו אבארט 500, כי ה-500 הנוכחית לא בנויה לאנשים ממהרים. בכל מקרה, היינו שמחים לראות כאן בהמשך מנוע קצת יותר חזק.
פיאט 500 החדשה - למי קראת חמודה? פיאט 500 החדשה – למי קראת חמודה?
נוחות, צריכת דלק
מעבר לכך, נרשם שיפור מורגש בדגם המחודש בסעיף הנוחות, עם מתלים מעט רכים מבעבר המספקים נוחות נסיעה משופרת, לצד בידוד טוב יותר מרעשי המנוע המסייע לנסיעה שקטה ונעימה. כצפוי ממכונית מיני, המרווח לנוסעים מלפנים נאה, אך מאחור מתאים בעיקר לשני ילדים קטנים. נפח תא המטען שעומד על 185 ליטר, ממוצע למקובל בקבוצה ולא יתקשה לספק את הדרישות של הנוהג הממוצע בה ( רווק או בעיקר רווקה ), אך גם זוג יסתדר איתו ללא כל בעיה. במהלך סוף השבוע בו שהתה אצלנו המכונית, עמדה צריכת הדלק שלה על כ-15 ק"מ לליטר בתנאים מעט מאומצים ורחוקים מהצהרת היצרן שעומדת על 20.8 ק"מ לליטר בממוצע. בתנאים רגילים ניתן לשפר את התוצאה מעט.

פיאט 500 החדשה - תא מטען מספק לזוג צעיר

פיאט 500 החדשה – תא מטען מספק לזוג צעיר


מלאה קסם
בשורה התחתונה, פיאט 500 החדשה ממשיכה להציע את אותה נוסחת קסם שגרמה לאנשים להתאהב בה בכל העולם ( פיאט חזרה בזכותה לארה"ב לאחר היעדרות של 27 שנים ), ויותר מ-40 פרסים שהוענקו לדגם ברחבי העולם מאז חזר לשוק ב-2007, מצדיקים בהחלט את יכולותיו. בפיתוח הדגם המחודש פיאט לא ניסתה לעשות מהפכות והסתפקה בשלל עדכונים שרובם נסתרים מהעין, אך בסופו של דבר ה-500 החדשה היתה ונותרה מכונית מיני סטייליסטית, מעוצבת, בטוחה, חסכונית ונעימה לנהיגה, כאשר בסעיף החובה הביצועים מעט חלשים ( אך דומים לממוצע בקטגוריה ) ומחירה הבסיסי גבוה יחסית ומתחיל ב- 81,900 ש"ח לדגם הידני ו- 91,900 ש"ח לדגם האוטומטי, לפני מבצעים.