פיג'ו דג'נגו מבחן דרכים

פיג'ו דג'נגו, קטנוע הרטרו הנוסטלגי, מוצע כעת במחיר אטרקטיבי של 14,900 ש"ח בלבד, ההופך אותו לקטנוע שמושך הכי הרבה תשומת לב ברחוב ביחס למחיר. מה יש לו להציע מעבר? יצאנו לבדוק

ששי כהן 07 במרץ, 2016
פיג'ו דג'נגו

מספר חודשים לאחר שנחת בארץ ודי בשקט פיג'ו דג'נגו ( Django ), קטנוע הרטרו בעל העיצוב הנוסטלגי המזכיר את הלמברטה מהעבר, חותכת ד.ל.ב מוטוספורט היבואנית את מחיר הדגם מ-18,740 ש"ח ומציעה אותו לזמן מוגבל במחיר של 14,900 ש"ח בלבד, ההופך אותו לאחד מקטנועי ה- 125 סמ"ק האטרקטיביים ביותר כרגע בשוק, וזול משמעותית מהמתחרים בקטגוריית הרטרו, שמחירם נע סביב ה- 20,000 שקל. למען ההגינות, נוסיף שמדובר במחיר שהוזל עקב רישום היד הראשונה ע"ש היבואן, אולם ללא ספק מדובר פה בעסקה מעניינת.

פיג'ו דג'נגו - עיצוב רטרו משובח ומסובב ראשים פיג'ו דג'נגו – עיצוב רטרו משובח ומסובב ראשים
פיג'ו דג'נגו משך תשומת לב בכל מקום בו רכבנו עליו. יאמר לזכותם של מעצבי פיג'ו, שעיצוב הדגם פשוט יפהפה והצביעה הכחולה של רכב המבחן ומדבקות הספורט '46' שקישטו אותו משכו המון מבטים על הכביש ושלל שאלות מצד העוברים ושבים. עיצוב הרטרו המפתה של הדגם, נראה מצוין הן בתמונות והן במציאות והייתי אף מסתכן ואומר שהוא יותר יפה מהווספה LX שמציעה גם היא את גרסת הרטרו של הווספה האגדית. מעבר לכך, מוצע הכלי בשלל אפשרויות התאמה אישית ואביזרים, המעניקים לכלי אופי ועיצוב אישי ייחודי.
פיג'ו דג'נגו - תאורת LED ייחודית מקיפה את הלוגו בחזית פיג'ו דג'נגו – תאורת LED ייחודית מקיפה את הלוגו בחזית
לצד המראה הנוסטלגי, בפיג'ו הצליחו לשלב בעיצוב גם סממנים מודרנים עם תאורת LED נאה המעטרת את לוגו היצרן מלפנים, תאורת LED אחורית ולוח שעונים שמצליח לשלב בתוך העיצוב הקלאסי גם מסך LCD. ישנם לא מעט קטנועים שמנסים בכח לאמץ את מראה הרטרו המבוקש, אך רק קומץ מהם מצליח. הדג'נגו הוא ללא ספק אחד מהם, ויאמר לזכותו שגם איכות החומרים וההרכבה גבוהים בהחלט.
פיג'ו דג'נגו - נח ומפנק ברכיבה עירונית פיג'ו דג'נגו – נח ומפנק ברכיבה עירונית
המושב השמנמן והכפול ( קיימת גם גרסת מושב יחיד ), מתגלה כמושב מרווח ונוח מאוד לישיבה, הן לרוכב והן לנוסע שמתלווה אליו, אך רוכבים נמוכים עשויים להרגיש מעט חוסר ביטחון עקב גובה מושב של 770 מ"מ. מעבר לכך, מדובר בקטנוע שימושי למדי עם דלת אחסון קדמית הכוללת תושבת לסמארטפון ושקע 12V לטעינה, תא מטען גדול יחסית מתחת למושב הנהג, המסוגל לאכלס קסדה שלמה ועוד קצת, ואף מאפשר גישה אליו כאשר הנוסע מאחור לא חייב לקום, עקב המושב המפוצל. מעבר לכך, רצפת הקטנוע שטוחה ומאפשרת הנחת מטען, ולסיום קיים גם וו לתליית שקיות.
פיג'ו דג'נגו - לוח שעונים המשלב מראה קלאסי ומודרני פיג'ו דג'נגו – לוח שעונים המשלב מראה קלאסי ומודרני- מתגי האיתות והצופר אינם נוחים לשימוש
לוח השעונים המשולב אנלוגי דיגיטלי, כולל שעון זמן, מד מרחק מתאפס ( Trip ),מד דלק, מד מהירות אנלוגי, מד טמפרטורה שיספק לכם מידע כמה חם היום ( או קר ) ושלל נורות התראה וכולל בנוסף גם מתג להפעלת משולש אזהרה. בסעיף החובה: הפעלת המאותתים והצופר אינה נוחה והיתה אמורה להיות יותר נגישה לתפעול היד השמאלית.
על הכביש, מציע פיג'ו דג'נגו קטנוע עירוני נעים ונוח מאוד לרכיבה, עם מתלים המרככים את תחלואות הכביש ומצליחים לגהץ מהמורות שונות באופן משביע רצון. מנוע ה- 125 סמ"ק מקורר האוויר מפיק אמנם רק 10.2 כ"ס, אך מציע תנועה עירונית זריזה, עם תגובה טובה למצערת הגז ורק מחוץ לעיר מורגש מעט חוסר בכח עם מהירות מרבית שנעה סביב ה- 95 קמ"ש. בקיצור, גיחות מדי פעם לערים שכנות באות בהחלט בחשבון, נסיעות לטווחים ארוכים יותר, קצת פחות מומלצות. מעבר לכך, למרות שמדובר בכלי שמנמן יחסית, כושר ההשתחלות שלו בפקקי תנועה בין טורי הרכבים מפתיע לטובה והכלי מציע כושר בלימה טוב, הודות לדיסק קדמי 200 מ"מ ומערכת בלימה משולבת (SBC) המופעלת בלחיצה על הבלם האחורי, ומשפרת את בטיחות הכלי. באופן אישי, הייתי מעדיף מן הסתם גם מערכת ABS.
פיג'ו דג'נגו פיג'ו דג'נגו
תלונה נוספת נרשמת במיקום המחרשה המחזיקה את לוחית הרישוי האחורית, שמגיעה קרוב למדי לרצפה. בכל ירידה ממדרכה ואפילו לא גבוהה במיוחד, זוכה לוחית הרישוי למכה מרגיזה וקטנוע המבחן נראה שסבל מהתופעה עם לוחית עקומה, שכנראה נתלשה שוב ושוב וכללה מספר קידוחים, לצד מכסה פנס לוחית שבור. בסעיף צריכת הדלק, במהלך ימי המבחן סיפק הכלי גם תצרוכת דלק טובה, עם 28 ק"מ לליטר שצרך הכלי, בנסיעות שרובן המוחץ התקיימו בתוך העיר.
פיג'ו דג'נגו - 27 ק"מ לליטר בממוצע פיג'ו דג'נגו – 27 ק"מ לליטר בממוצע
שווה את הכסף?
במחיר של 14,900 ש"ח על הכביש בו מוצע כעת פיג'ו דג'נגו ( ברישום יד ראשונה על היבואן ), מדובר בסוג של מציאה, שתחסוך לכם אלפי שקלים מול המתחרים ותציע לכם כנראה את הכי הרבה סטייל על הכביש בהכי פחות כסף. מעבר לכך, למרות שקטנועי פיג'ו די נעלמו מהנוף הישראלי בשנים האחרונות, עקב שיווק תמוה משהו של היבואן והעדפה בהתמקדות במותגים אחרים אותם הוא מייבא, מדובר בכלים שנמכרים היטב באירופה, הנהנים מתדמית טובה ואף בארץ משווקים עם אחריות לשנתיים שעשויה להוסיף לשקט הנפשי. בשורה התחתונה: אם חשקה נפשכם בקטנוע 125 סמ"ק עמוס בסטייל, נוח, חסכוני וכיפי לרכיבה, טוב תעשו אם תחשבו קצת מחוץ לקופסה ולפחות תקחו את הדג'נגו הזה למבחן.