פיג'ו 2008 ידני מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מכוונת היישר לקטגוריית הג'יפונים הלוהטת ואף זעזעה את השוק עם גרסה ידנית במחיר של 100 אלף שקל שסחף את המתחרות להוזיל את דגמיהן וליישר קו. מה יש לה להציע חוץ מתג מחיר אטרקטיבי? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 20 באפר, 2014

מועדון המאה אלף שקל
הסיפור הזה כבר סופר ונטחן אין ספור פעמים, אך כנראה שאי אפשר להימנע ממנו שוב: סיפור ההצלחה המסחרי של ניסאן ג'וק והמצאתו מחדש של סגמנט הג'יפונים העירוניים, שלחה את המתחרים להציג במהרה דגמים מתחרים, מתוך ניסיון לנגוס נתח משמעותי מהעוגה המתוקה והריווחית הזאת שנקראת שוק הג'יפונים. פיג'ו 2008, הנציגה של היצרן הצרפתי, הגיעה חיש לשוק ונחתה בארץ עם תג מחיר התחלתי של 100 אלף שקל בלבד לדגם הידני,מחיר שהצליח להלחיץ את המתחרים וגרם למלחמת מחירים כאשר ניסאן השיקה גרסה מוזלת של הג'וק הידני ב- 100 אלף שקל, וסוזוקי מצידה יצאה במבצע ארוך טווח של הקרוסאובר הידני שהוזל ב-10,000 ש"ח ויישר קו עם מחיר התחלתי של 100 אלף שקל. מה יש ל- 2008 להציע מעבר למחיר אטרקטיבי? יצאנו לבדוק.

פיג'ו 2008 ידני ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני ( wheel )


מקום טוב באמצע
פיג'ו 2008 נחשף לפני קצת יותר משנה ועשה עלייה לארץ בסוף 2013. הדגם אשר פותח על בסיס מכונית הסופר מיני פיג'ו 208, מתהדר בעיצוב של ג'יפון, אך לא פורץ דרך או מסובב ראשים כמו במקרה של ניסאן ג'וק או רנו קפצ'ור, ומצד שני גם לא שקוף וחסר פוזה כמו במקרה של סוזוקי קרוסאובר. בעוד שה- 208 מתהדרת בעיצוב צעיר ומפתה למדי, במקרה של ה- 2008 המבוססת עליה, העיצוב הוא אירופאי טיפוסי, כלומר שמרני למדי, אך ניכר כי הושקע בו לא מעט מחשבה כשמתבוננים בפרטים הקטנים. דווקא כששרת אצלנו בימי המבחן, עורר הרכב סקרנות והתעניינות בקרב עוברי אורח במספר מקומות שהגענו אליהם. ייתכן גם שהגורם שסייע להתעניינות הוא שלל מדבקות הצד בצבע הכתום בהם צויד רכב המבחן ( במחיר של 1,400 ש"ח ) שסייעו למראה צעיר ומיוחד יותר. עם 4.16 מטר באורך המכונית, 1.74 מטר ברוחב, 1.56 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 254 ס"מ, מציעה ה-2008 מידות הדומות לניסאן ג'וק, אך בסעיף השימושיות, מנצחת הפיג'ו בזכות תא מטען גדול משמעותית בנפח 350 ליטר, הגדול בקרוב ל-50% מנפחו של תא המטען של הג'וק. בחיי היום יום, זה אומר שמעבר לאכלוס עגלת תינוק ממוצעת, ישאר לכם גם מקום לכמה שקיות בקניות בסופר.
פיג'ו 2008 ידני - תא נוסעים נעים לשהייה ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני – תא נוסעים נעים לשהייה ( wheel )


תא נוסעים ואבזור
למרות היותה מבוססת על מכונית קטנה, המרווח מלפנים טוב מאוד וגם גבוהים לא ירגישו אי נוחות ויצליחו להשיג תנוחת נהיגה טובה. מאחור, מצליחה ה-2008 לספק מקום מרווח יחסית לשני מבוגרים או שלושה ילדים קטנים וגם מושב תינוק אוכלס בקלות מאחורי מושב הנהג, תוך כדי השארת מספיק מקום לנהג מלפנים. סביבת הנהג בדומה ל- 208 נאה ומודרנית ומספקת מקום נעים למדי לנהג ולנוסע שלצידו, אך יש לציין שרכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר ' Active ' שאמנם דורשת תוספת של 6,000 ש"ח, אולם מספקת בתמורה הרבה אבזור, ובהחלט לא היינו ממליצים לכם לנסות ולחסוך כאן, כי הגרסה הבסיסית ' Access ' ממש ערומה ומעניקה תחושה זולה מאוד בתא הנוסעים. האבזור כולל כסטנדרט : 6 כריות אוויר, מחשב דרך, רדיו דיסק, צמד חלונות חשמל, נעילה מרכזית וזהו פחות או יותר. בדגם המבחן ' Active ' המאובזר יותר, תמצאו בנוסף : 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע "7 גדול, דיבורית BT, יציאות USB ו- AUX, חישוקי גלגלים קלים "16, חלונות אחוריים מושחרים, תא כפפות מקורר, הגה בציפוי עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, פנסי ערפל קדמיים, שתי מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית ועוד שלל עדכונים קומסטיים חיצוניים ופנימיים המקנים לרכב מראה יוקרתי יותר. שווה 6,000 ש"ח תוספת? היינו אומרים שאסור לוותר על זה. ציון לשבח נרשם הפעם בסעיף הנדסת האנוש עם מעבר למתגי שליטה על מערכת השמע להגה במקום הידית המרגיזה הממוקמת מאחורי ההגה ומאפיינת דגמים רבים של היצרן. תלונות גם מצאנו : עצרנו לתדלק, קנינו קפה וגילינו שאין מחזיקי כוסות. מרגיז.
פיג'ו 2008 ידני- מרווחת יחסית בתא הנוסעים ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני- מרווחת יחסית בתא הנוסעים ( wheel )


יחידת כח
פיג'ו 2008 ידנית משווקת בארץ בדגמי 1.6 ליטר וגיר אוטומטי ובדגם 1.2 ליטר וגיר ידני שנבחן כאן. ה- 2008 הידנית מצוידת במנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים פשוט ונטול טורבו, בעל הספק צנוע של 82 כ"ס המתקבלים ב-5,750 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים, גם היא פשוטה למדי וללא אפשרות של סיוע בזינוק בעליה. למרות ההספק הצנוע ובזכות משקל כולל נמוך ביחס למתחרות העומד על 1,045 ק"ג בלבד, מצליחה ה- 2008 לספק ביצועים סבירים למדי, כאשר עיקר הכח מגיע בסל"ד גבוה יחסית. יחד עם זאת, אין ספק שלרוב הלקוחות הפוטנציאליים, הביצועים עצמם בהחלט מספקים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 13.5 שניות ומהירות מרבית רשמית של 169 קמ"ש. ההתאמה בין המנוע לגיר טובה למדי, אולם תפעול התיבה הידנית אינו ממש חלק ומדויק. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי שיודעת לטפל היטב ברוב סוגי האספלט בארץ, ואף עושה זאת עם בידוד רעשים מוצלח למדי למרות השימוש במנוע 3 צילינדרים צנום נפח. את ההפתעה רושמת ה-2008 בכביש המפותל עם שלדה מצוינת והגה די מדוייק, שלמרות התגבור החשמלי, מצליח לספק מידע על הנעשה על הכביש ומסייע לשליטה טובה ובטוחה ברכב. אם תוסיפו לכך גם את הבלמים הטובים, מתקבלת כאן חבילה המפתה את הנהג להוריד את הנוסעים באיזה אתר פיקניקים ולצאת למסע הנאה לאורך הדרך ההררית. כמובן שלא היינו מתנגדים לקצת יותר כח, או לפחות למנוע ה- 1.6 ליטר שמשווק בחו"ל בשידוך גם לגרסה ידנית, ואף כמה יחידות שלו טפטפו בשקט גם לארץ, אולם גם במקרה הזה מדובר ברכב המספק הנאה לחובבי הנהיגה. ומה עם השטח? בכל זאת מדובר בג'יפון. בירידה קלה לצרוך צילומים לשבילי השדות המקיפים את העיר רחובות, לא ניסינו לאתגר את הרכב, משום שמרווח הגחון שלו עומד על 15 ס"מ בלבד, וגם נסיעת שבילים עלולה להסתיים בנזק, אך אם תתעקשו לבצע נסיעת שבילים קלילה בסמוך לפיקניק המשפחתי, המכונית לא תאכזב.
פיג'ו 2008 ידני - לא יותר משבילים קלילים בשטח ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני – לא יותר משבילים קלילים בשטח ( wheel )


את היתרון האמיתי של ציוד רכב במנוע צנוע נפח, סיפקה ה- 2008 בסעיף צריכת הדלק. במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של ה- 2008 על 14.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת עם מספר נוסעים ברכב. עם הנתונים הנ"ל אמנם מתרחקת המכונית מביצועי היצרן המצביעים על 20 ק"מ לליטר בממוצע, אולם עדיין נחשבת לחסכונית למדי. מעבר לכך מדובר גם במכונית בטיחותית עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ואף ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 4.
פיג'ו 2008 ידני - חסכונית בדלק ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני – חסכונית בדלק ( wheel )


הקלף החזק ביותר של פיג'ו 2008 הידנית הוא תג המחיר האטרקטיבי ( החל מ- 100 אלף שקל ) המאפשר לכם כניסה לעולם הג'יפונים במחיר השווה למכונית סופר-מיני אוטומטית. לצידו של המחיר האטרקטיבי, מציעה ה-2008 יחידת כח חסכונית בדלק, הנאה לחובב ההגה למרות המנוע צנוע הנפח וההספק, ותא נוסעים מאובזר למדי ונעים לשהייה בדגם האקטיב הדורש תוספת לא גבוהה של 6,000 ש"ח. הצד השלילי מגיע בדמות עיצוב שמרני מדי, ואבזור מעט מעליב בגרסה הבסיסית. בשורה התחתונה : מדובר במתחרה ראויה בשוק הג'יפונים שמספקת בגרסת האקטיב ( 106 אלף שקל ) ג'יפון חסכוני ומהנה לנהיגה עם תמורה טובה לכסף.


פיג'ו 2008 ידני - תא מטען גדול מהממוצע לקטגוריה ( wheel )

פיג'ו 2008 ידני – תא מטען גדול מהממוצע לקטגוריה ( wheel )