פיג'ו 2008 פרמיום במבחן דרכים

בעידן בו נוחתים בזה אחר זה שלל ג'יפונים קטנים במחירים של 132-150 אלף שקל, נחת גם פיג'ו 2008 פרמיום עם מנוע טורבו ואבזור עשיר במחיר נמוך משמעותית. מה יש לו להציע מעבר?

ששי כהן 14 באפר, 2017
פיג'ו 2008 פרמיום

קטגורית רכבי הפנאי הקטנים אמנם רחוקה מלהציע את נתוני המכירות המרשימים של קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים (כמו טוסון, ספורטאז' ועוד), אך עדיין זוכה לגידול מתמיד בביקוש. דגמים וותיקים שהיו בעבר להיטי מכירות כמו ניסאן ג'וק וסקודה יטי, סובלים כיום מירידה חדה בביקוש עקב גילם המתקדם, וחלק לא מבוטל מהג'יפונים הקטנים שנחתו כאן לאחרונה, מציגים תגי מחיר התחלתיים המקבילים לג'יפונים בגודל משפחתי ובכך מאבדים את יתרון הפער במחיר. כך למשל הונדה HR-V שמוצעת מ-138,900 שקל, טויוטה C-HR שמוצעת מ-142,900 שקל ומאזדה CX-3 שמוצעת מ-134,000 שקל. לצידם, החל לאחרונה גם שיווק פיג'ו 2008 המחודשת בגרסת פרמיום מהודרת, שמוצעת במחיר השקה שהפך לאטרקטיבי בסגמנט של 119,900 שקל. יצאנו להתרשם.
פיג'ו 2008 פרמיום
מתבגרת אך נאה
פיג'ו 2008 הוא רכב פנאי קטן המבוסס על ה-208 ושורשיו נעוצים כבר יותר מ-4 שנים לאחור. יחד עם זאת, בשנה החולפת הוא עבר מתיחת פנים מקיפה ששיפרה משמעותית את הופעתו החיצונית, וחשוב לא פחות מכך גם את יכולותיו הדינמיות עם אימוץ מנוע טורבו מתקדם וגיר אוטומטי חדש מתוצרת יפנית, כשאלו מגובים באבזור עשיר ובתג מחיר תחרותי בסגמנט. גרסת הפרמיום החדשה שנחתה כאן לאחרונה, משפרת עוד יותר את המראה החיצוני עם חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' בעיצוב ספורטיבי, חיפויי פלסטיק מודגשים לגלגלים וגימור כרום יוקרתי כולל למראות הצד, והתוצאה בהחלט נאה גם אם לא סוחטת מבטים בסגנון ה-C-HR של טויוטה.
פיג'ו 2008 פרמיום מול ה-208 עליה היא מבוססת פיג'ו 2008 פרמיום מול ה-208 עליה היא מבוססת
מרווחת?
כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם (וגם של ה-208) וגם היום יותר מארבע שנים לאחר שנחשף, עדיין נראה עדכני ונאה. ההגה קטן,  ספורטיבי ונעים לאחיזה, המושבים רכים ונוחים והמרווח לא רע בסה"כ לארבעה מבוגרים, או 3 ילדים מאחור (ללא כסאות בטיחות), למרות ממדים שפחות טובים מהממוצע כיום בסגמנט עם 4.16 מטר באורך, 1.74 מטר רוחב, 1.56 מטר גובה ובסיס גלגלים של 254 ס"מ. נפח תא המטען דווקא נדיב וגדול מהממוצע בקטגוריה ועומד על 350 ליטר הצומחים עד 1,194 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים ומאפשרים חלל הטענה מרשים בשעת הצורך.
תא מטען בנפח 350 ליטר גדול מהממוצע בקטגוריה תא מטען בנפח 350 ליטר גדול מהממוצע בקטגוריה
מפנקת ובטיחותית
לצד אלה, אבזור גרסת הפרמיום עשיר וכולל בנוסף למה שצוין עד כה גם גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7 שעובדת נפלא ומאוד ידידותית למשתמש, ציפוי עור להגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, שמשות אחוריות מושחרות ומערכת Grip Control – מערכת בקרת אחיזה לנסיעה בשלג, חול ובוץ, המהווה תחליף צנוע להנעה כפולה.  האבזור הבטיחותי קצת פחות מרשים ביחס למקובל כיום ומסתפק ב-6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי המפצה על היעדר מערכת בטיחות מתקדמות מקוריות. יחד עם זאת, מדובר במכונית בטיחותית מאוד עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר היטב תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר היטב
על הכביש
את אחד היתרונות המוחצים של ה-2008 תמצאו דווקא מתחת למכסה המנוע, שם בניגוד למרבית המתחרים בקטגוריה, שוכן מנוע טורבו 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, בעל הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט נדיב (לקטגוריה) של 20.9 קג"מ המתקבל כבר מ-1,500 סל"ד. למנוע משודכת מאז מתיחת הפנים בקיץ שעבר גם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים, מתוצרת חברת AISIN היפנית, המשתפת פעולה עם המנוע בצורה משביעת רצון ונחשבת לאמינה מאוד. עם 10.3 שניות ל-100 קמ"ש, ה-2008 נחשבת גם לאחת הזריזות בקטגוריה, אחיזת הכביש שלה גבוהה ובחיי היום יום היא תהיה לרוב מאוד זריזה גם תחת אכלוס של 5 נוסעים. בסעיף הנוחות מציעה המכונית נסיעה רכה יחסית ושיכוך מהמורות מוצלח של מערכת המתלים, אך יחד עם זאת בידוד תא הנוסעים מרעשי מנוע לא תמיד מוצלח תחת עומס ובעת עמידה מורגשות גם רעידות קלילות הנובעות מאיזון לא ממש מוצלח של מנוע ה-3 צילינדרים. לצד אלה, מדובר במנוע מאוד ידידותי לסביבה, עם פליטת מזהמים נמוכה ודרגת זיהום אוויר 4.
פיג'ו 2008 פרמיום פיג'ו 2008 פרמיום
שטח? צריכת דלק
כמו כל המתחרות בקטגוריה, למרות הופעה ותיוג כג'יפון, גם ה-2008 לא באמת פותחה לנסיעות שטח. יחד עם זאת,  עם מרווח גחון של 16.5 ס"מ ומערכת בקרת האחיזה בשטח "Grip Control", המסייעת לגלגלים לתקשר עם השטח ולשפר את האחיזה, את שבילי קק"ל היא תעשה די בקלילות ובידיים נכונות, וקצת ניסיון ומחשבה תחילה, תוכל גם להציע יותר ולהפיק הנאה בזמן החופשי שלכם. כך למשל, בטיפוס עליה על דרך כורכר במצב נהיגה רגיל, הסתחררו הגלגלים הקדמיים וסרבו למשוך את הרכב קדימה, שינוי תכנית במערכת ה-Grip Control שיפר קלות את האחיזה ואפשר תנועה קדימה. יפה. על בוץ ושלג שמופיעים בתכניות הנהיגה היינו מוותרים.
מערכת Grip Control המשפרת קלות את האחיזה בשטח מערכת Grip Control המשפרת קלות את האחיזה בשטח
מעבר לכך, מדובר גם באחת המכוניות החסכוניות בקטגוריה הודות למנוע הטורבו הקטן והיעיל ומשקל קל של המכונית (1,140 ק"ג בלבד). אז אמנם את הצהרת היצרן ל-20.8 ק"מ לליטר לא מימשנו בפועל, אך גם 14 ק"מ לליטר בפועל שהציגה המכונית נחשבים לנתון יפה.
לסיכום
במחיר החל מ-114,900 שקל בו מוצע כיום פיג'ו 2008, או 124,900 שקל לדגם הפרמיום המצויד בכל טוב שנבחן כאן, מדובר בג'יפון תחרותי במחיר (בטח ובטח ביחס לכל המצטרפים האחרונים), שאמנם נחשב לוותיק למדי בקטגוריה, אך מאז מתיחת הפנים אשתקד, מציע הופעה חיצונית בהחלט נאה, ובמיוחד בגרסה הנבחנת כאן, המגובה ביחידת כח חזקה וחסכונית, בטיחות גבוהה, תא נוסעים מפנק, ולרוב עם נסיעה די נוחה. בהתחשב במבצעים כאלו או אחרים שעורך היבואן מעת לעת, ניתן אף לשפר את התמורה לכסף ובימים אלה הוא מוצע גם עם אופציה לטרייד-אין במחיר מחירון. בשורה התחתונה: אם חשבתם על ג'יפון חדש, קחו אותו לפחות למבחן.
בעד: יחידת כח חזקה וחסכונית, אבזור, מחיר נגד: מעט רועד בעמידה, היעדר מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות לסיכום: ג'יפון מוצלח במחיר תחרותי