פיג'ו 208 החדשה – מבחן דרכים

פיג'ו 208 החדשה זוכה סוף סוף למנוע הטורבו 1.2 ליטר, תיבה אוטומטית 6 הילוכים, אבזור עשיר כסטנדרט ותג מחיר שפחת בדגם המחודש. שווה את הכסף? בהחלט.

ששי כהן 07 באוג, 2015
פיג'ו 208 החדשה

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהגיחה לעולם פיג'ו 208, זוכה הדגם למתיחת פנים של אמצע החיים שמבטיח לטפל בנקודות התורפה של הדגם ולחזק את יכולותיו מול שלל המתחרות החדשות בקטגוריית הסופר-מיני החשובה. על הדרך, קברניטי היבואן בארץ טרחו לשם שינוי לצייד את הדגם כבר בתחילת דרכו במחיר תחרותי, במסגרת אסטרטגיית השיווק החדשה של לובינסקי. האם הפעם תצליח ה-208 להתברג ברשימת הסופר-מיני הנמכרות ביותר? יצאנו לבדוק ולהעריך את סיכוייה בשוק המקומי.



פיג'ו 208 החדשה - חזית מחודשת עם תאורת LED ועיטורי כרום

פיג'ו 208 החדשה – חזית מחודשת עם תאורת LED ועיטורי כרום


גדולה מהממוצע בסגמנט
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומרת ה-208 החדשה על העיצוב המקורי והמוצלח של הדגם, אך נהנית בכל זאת מעדכונים קלים עם חזית מחודשת לרכב עטורה כרום, יחידות תאורה מבוססות פנסי LED ליום והופעה נאה יותר. בחלקה האחורי נרשם שינוי קל יותר שעיקרו יחידות תאורה אחוריות בעיצוב מחודש. מעבר לכך, עם 3.97 מטר באורך, 1.74 מטר רוחב ( הכי טוב בקטגוריה ) ובסיס גלגלים של 254 ס"מ, ה-208 ממשיכה להיות אחת המרווחות ביותר בקטגוריה, לצד תא מטען בנפח 311 ליטר שנחשב לגדול בקטגוריה ומוסיף לשימושיות בחיי היום יום.
פיג'ו 208 החדשה - תא מטען בנפח 311 ליטר- הגדול בקטגוריה

פיג'ו 208 החדשה – תא מטען בנפח 311 ליטר- הגדול בקטגוריה


אבזור עשיר כסטנדרט
כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותה קבינה מוכרת מהדגם היוצא, שעדיין נראית טוב גם לאחר יותר מ-3 שנים מאז הוצג הדגם, אך יחד עם זאת מתחילה להראות סימני בגרות קלילים. בניגוד לעבר, משווקת הגרסה האוטומטית ברמת אבזור אחת בלבד, הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט עם 4 חלונות חשמל, מראות מתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7 נשלטת מההגה, דיבורית BT, יציאות USB ו-AUX, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות נשלטת מההגה, 6 כריות אוויר, חישוקי גלגלים קלים "15, תא כפפות מקורר, מערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עצור וסע, פנסי LED קדמיים לתאורת יום, פנסי ערפל, תאורת LED אחורית, שמשות אחוריות כהות ועוד. מה חסר לנו? ההגה הספורטיבי, הקטן והנאה למראה, עשוי פלסטיק ואינו נעים לאחיזה, ובהחלט היינו מצפים לראות כאן ציפוי עור. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים נעים מאוד לשהייה ואף שימושי למדי עם שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות, ותא כפפות ענק ומקורר שיכול לאכלס כנראה בקלות צמד בקבוקים 1.5 ליטר.
פיג'ו 208 החדשה - תא נוסעים מרווח, נאה ומאובזר, אך הגיל מתחיל להראות סימנים

פיג'ו 208 החדשה – תא נוסעים מרווח, נאה ומאובזר, אך הגיל מתחיל להראות סימנים


עוברת לטורבו ולגיר יפני
את השינוי הגדול ביותר ב-208 המחודשת, תמצאו דווקא מתחת למכסה המנוע, עם זניחת מנוע ה- 1.6 ליטר ותיבת ה- AL4 המיושנת של הדור הקודם, וציודו של הדגם ביחידת כח חדשה, חזקה ומודרנית הכוללת מנוע טורבו 1.2 ליטר, 3 צילינדרים ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת Aisin היפנית שמבטיחה אמינות גבוהה לצד שדרוג איכות הנסיעה והביצועים. במקרה של ה- 208, מפיק מנוע הטורבו הקומפקטי 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות ומהירות מירבית של 194 קמ"ש. על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד, המזנקת בקלילות מהמקום ומאיצה בהחלטיות עם שפע של כח זמין ושיתוף פעולה משביע רצון של הגיר האוטומטי שמספק העברות הילוכים חלקות.
פיג'ו 208 החדשה -חישוקים קלים, שמשות אחוריות כהות ותאורת LED כסטנדרט בדגם האוטומטי

פיג'ו 208 החדשה -חישוקים קלים, שמשות אחוריות כהות ותאורת LED כסטנדרט בדגם האוטומטי


מהנה לנהיגה
זמינות הכח המצוינת מאפשרת גם תנועה מהירה בכביש המהיר, עם עקיפות זריזות במקרה הצורך, המספקים ל-208 סוף סוף הנאה מנהיגה, לא מעט עקב שילוב מוצלח של שלדה טובה והגה קטן וספורטיבי יחסית באופיו. מעבר לכך, אחיזת הכביש גבוהה ונוחות הנסיעה טובה, ואפילו כמעט ולא מרגישים בנהיגה איטית או בעצירה את הרעידות המתלוות בד"כ למנועי 3 צילינדרים. את ימי המבחן סיימה ה-208 עם תצרוכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע, שאמנם רחוקים למדי מהבטחת היצרן ל-20 ק"מ לליטר, אולם בהתחשב בכך שאת מרבית הנסיעות היא העבירה בתנועה עירונית בזבזנית, סביר להניח שצריכת דלק של 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ונינוחה היא משהו שבהחלט ניתן להגיע אליו. מעבר לכך, מדובר גם במכונית בטיחותית שזכתה בחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
פיג'ו 208 החדשה - תאורת LED גם מאחור

פיג'ו 208 החדשה – תאורת LED גם מאחור


מהטובות שבמכוניות הסופר-מיני
פיג'ו 208 החדשה זכתה במסגרת מתיחת הפנים המקיפה ליחידת כח חזקה וחסכונית שפתרה למעשה את נקודת התורפה העיקרית של הדגם היוצא. עם יחידת הכח החדשה, מבטיחה ה- 208 המחודשת מכונית סופר-מיני שובבה ומהנה לנהיגה, ויחד עם זאת נוחה, חסכונית ומאובזרת למדי. כשמצמידים לחבילה את תג המחיר של 96,900 ש"ח בו מוצעת המכונית כיום, מדובר גם באחת המכוניות הזולות ביותר בסגמנט, ( בהתחשב גם ברמת האבזור הגבוהה ), ואחריות של 5 שנים שמוענקת לדגם, אמורה גם להעניק לכם שקט נפשי מסוים. כל שנותר לכם לעשות הוא לתת הזדמנות לדגם, שלדעתנו מציע כיום את אחת העסקאות הטובות ביותר בסגמנט הסופר-מיני הצפוף והתחרותי.