פיג'ו 208 1.2 ליטר רובוטית – מבחן דרכים

פיג'ו 208 זוכה לגרסה אוטומטית רובוטית זולה וחסכונית משמעותית מגרסת ה- 1.6 ליטר, המבטיחה סופר מיני מרווחת וחסכונית במחיר אטרקטיבי. רק למה האבזור כ"כ קמצני?

ששי כהן 23 בינו, 2014

שנה וחצי לאחר שנחתה בארץ פיג'ו 208 בדגמי 1.2 ליטר ידני ו- 1.6 ליטר אוט', מתרחבת משפחת ה-208 עם גרסת 1.2 ליטר רובוטית המציעה מהדורה מוזלת וחסכונית ב- 10,000 ש"ח לדגם ה- 1.6 ליטר האוטומטי. עם הדגם החדש מצטרפת לובינסקי היבואנית לשלל יבואני רכב המביאים לארץ גרסאות זולות וחסכוניות יותר בדלק, שעושות אולי הכל קצת פחות טוב, אך חוסכות באופן משמעותי דלק יקר ואף משאירות עודף לא מבוטל בחשבון הבנק של הלקוחות. אז האם בתמורה למחיר מוזל משמעותית ולצריכת דלק טובה יותר שווה לרכוש את ה- 208 עם גיר רובוטי בעל מצמד בודד? יצאנו לבדוק.


פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )

פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )


הופעה ואבזור
בכל הנוגע למראה החיצוני, מציעה ה- 208 הרובוטית את אותו עיצוב נאה ומודרני של ה- 208 המוכרת, אך בשל רמת הגימור הבסיסית " ACCESS " כוללת ידיות פתיחת דלתות ומראות שאינן בצבע הרכב. כניסה לתא הנוסעים, חושפת עיצוב נאה ומרווח סביר לארבעה נוסעים מבוגרים, או לזוג + 3 ילדים קטנים. יחד עם זאת, קשה שלא לחוש אכזבה מסוימת מאבזור הרכב הבסיסי אשר כולל צמד חלונות חשמל, נעילה מרכזית, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, 6 כריות אוויר וזהו בעצם. בשלב הזה לא מוצעת גרסה מאובזרת יותר ונראה שתוספת מערכת המולטימדיה המקורית של ה- 208 יכלה לעשות נפלאות בתחושה הכללית של הנהג והנוסעים. יחד עם זאת, איכות הגימור וההרכבה מרשימים לטובה וגם את ההגה הקטן והספורטיבי משהו מאוד אהבנו ( אך למה אין ציפוי עור ???). תא המטען מספק נפח נדיב ביחס לקטגוריה עם 311 ליטרים המספיקים להעמיס עגלת תינוק בקלות ועוד כמה דברים.
פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )

פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )


על הכביש
ה- 208 הרובוטית ( אלקטרונית בשפת פיג'ו ), מצוידת באותו מנוע בנזין מוכר 3 צילינדרים מהדגם הידני, בנפח 1.2 ליטר המפיק 82 כ"ס ומומנט מרבי של 12 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית בעלת 5 הילוכים ומצמד אחד מהסוג שלא עשה לנו הרבה חשק בדגמים רובוטים אחרים שנהגנו בעבר. ואכן, באופן מפתיע, מספקת תיבת ההילוכים אופי נינוח למדי והרבה פחות קופצני ממה שציפינו. אם תרצו, כל עוד ולא מדובר בנהגים אגרסיבים הנוהגים לסחוט את דוושת התאוצה, מדובר ברכב נעים מאוד לנהיגה, הכולל החלפות הילוכים עדינות וכמעט לא מורגשות, למעט מעט רעשים מכאנים שנשמעים לעיתים. הביצועים בכל אופן, לא מלהיבים עם תאוצה ל- 100 קמ"ש הנמשכת כ- 14.8 שניות ובהשוואה לדגם האוטומטי 1.6 ליטר מדובר בתוספת משמעותית של קרוב ל-5 שניות. מצד שני, היא בהחלט לא עגלתית וגם בטיול משפחתי בסוף השבוע, היא הרגישה זריזה ממה שמספרים הנתונים הרשמיים על הנייר. נקודה נוספת לזכותה, רושמת ה- 208 בסעיף ההגה המתקשר המאפשר במידה מסוימת נהיגה אפילו מהנה, עם קשר ברור לנעשה על הכביש, שיחד עם אחיזת כביש גבוהה, מתקבלת מכונית שפונה במידה מסוימת לנהג חובב הנהיגה.
גבעת הכלניות בשבוע שעבר. עליה לרגל לקברו של אריק שרון ז"ל  ( wheel )

גבעת הכלניות בשבוע שעבר. עליה לרגל לקברו של אריק שרון ז"ל ( wheel )


חסכונית בדלק ?
אבל את ה- 208 הרובוטית לא פיתחו כדי שתנסו לסחוט ממנה ביצועים. יחידת הכח הנ"ל מיועדת בראש ובראשונה להפיכת ה- 208 לרכישה זולה יחסית עבור אלו אשר אינם מוכנים לוותר על התיבה האוטומטית וכמובן עבור עלויות תפעול זולות. במהלך ימי המבחן עמדה צריכה הדלק של המכונית על לא פחות מ- 14.8 ק"מ לליטר בממוצע, נתון פנטסטי ביחס לגרסת ה- 1.6 ליטר האוטומטית. במהלך שיוט נינוח על הכביש המהיר לא תתקשו לראות על מחשב הדרך נתוני צריכה בפועל של יותר מ- 20 ק"מ לליטר. ללא ספק מדובר באחת מכוניות הסופר מיני החסכוניות ביותר שנהגנו עליהן בשנה האחרונה. גם בסעיף פליטת המזהמים רושמת ה- 208 הרובוטית נתונים נאים עם פליטת CO2 של 110 גרם לק"מ בלבד וציון ירוק 4.
פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )

פיג'ו 208 1.2 ליטר אוטומטית ( wheel )


ה- 208 האוטומטית הנבחרת?
בבחירת הגרסה האוטומטית המועדפת במשפחת ה- 208 יצאנו מעט מבולבלים: מצד אחד, בחירה בדגם ה- 1.6 ליטר מציעה יחידת כח חזקה וביצועיסטית משמעותית , המגובה בגיר אוטומטי פלנטרי בעל התנהגות עדיפה. מצד שני, ה- 208 הרובוטית חוסכת כ- 10,000 ש"ח ברכישה ( מול הגרסה האוטומטית ברמת הגימור המקבילה ) ומציעה תצרוכת דלק מצוינת וטובה משמעותית מהאחות היקרה. 2 הפרמטרים הנ"ל משחקים כיום תפקיד חשוב מאוד בבחירת רכב בישראל 2014 והגיר הרובוטי אף טוב משמעותית מהתדמית שמלווה אותו, כל עוד ואתם לא רודפים אחר ביצועים. אם היינו חושקים ב- 208 אוטומטית, ללא ספק היינו בוחרים בדגם ה- 1.2 ליטר הרובוטי, או לפחות עד שתוחלף תיבת ההילוכים האוטומטית הוותיקה של פיג'ו באחת חדשה ומתקדמת יותר. רק תשפרו את האבזור בבקשה. מחיר פיג'ו 208 1.2 ליטר רובוטית נקבע על 86,990 ש"ח תחרותיים, עימו נדמה שבפיג'ו הולכים לנסות ולדחוף אותה דווקא לציי הרכב.


פיג'ו 208 וברקע ביתו של אריק שרון ז"ל בחוות השקמים ( wheel )

פיג'ו 208 וברקע ביתו של אריק שרון ז"ל בחוות השקמים ( wheel )