פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים

פיג'ו 208 GTI חזקה, מהירה, בטיחותית, נוחה, איכותית ומאובזרת משמעותית מאותה 205GTI נוסטלגית שאת הצלחתה היא מעוניינת לשחזר. אך האם זה מספיק כדי להפוך אותה לטובה יותר?

ששי כהן 23 בספט, 2013

בשלהי שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90' שטפו את שוק הרכב המקומי שלל מכוניות ספורטיביות קטנות שהכניסו לא מעט פלפל בשוק הרכב הקטן יחסית והמנומנם של אותם ימים. ההיצע כלל שלל מכוניות המבוססות על דגמי סופרמיני ובראשם : פיאט אונו טורבו, רנו 5 GT טורבו, דיהטסו שרייד טורבו וכמובן פיג'ו 205 GTI אשר היתה למובילת השוק ולמכונית שהפכה לקלאסיקה מוטורית לא רק בארץ, אלא בכל העולם. ובעוד שגל גדול של נוסטלגיה וגעגועים למכוניות העבר פוקד את תעשיית הרכב בעולם בעשור וחצי האחרונים עם דגמי מיני, פיאט 500, חיפושית ואחרים המנסים לשחזר את התהילה, בפיג'ו לא מחזירים לעת עתה את אחד מלהיטי העבר לחיים מחודשים, אלא מבקשים להחזיר את אותה נשמה אבודה של ה- 205 GTI ז"ל, שכל אזכור שלה בקרב חובבי רכב גורם לגעגועים והתרפקות על העבר, והניסיון הנוכחי של פיג'ו לשחזר את ההילה, מגיע לידי ביטוח בפיג'ו 208 GTI החדשה שנחתה לאחרונה גם בארץ ומבטיחה להיות הכי קרוב לדבר האמיתי.


פיג'ו 208 GTI- בונים את העתיד כמו שגדלנו בעבר ... ( wheel )

פיג'ו 208 GTI- בונים את העתיד כמו שגדלנו בעבר … ( wheel )

מפתה
בכל הנוגע למראה החיצוני, ה- 208 GTI קרוצה מאותו החומר שמפתה חובבי רכב לפרוק עול. עיצוב המכונית אמנם אינו שונה מהותית מה- 208 המוכרת, אולם מרכב ה- 3 דלתות הקרבי, יחד עם חישוקי ה"17 הספורטיביים, גריל הרשת, עיטורי הכרום, תאורת ה- LED, הנגיעות בצבע האדום, יציאת המפלט הכפולה וכמובן לוגו ה- GTI מותירים מכונית יפהפיה, מושכת מבטים מהסביבה ומאוד מסקרנת.

פיג'ו 208 GTI- תא נוסעים ספורטיבי ומזמין ( wheel )

פיג'ו 208 GTI- תא נוסעים ספורטיבי ומזמין ( wheel )

תא נוסעים
כניסה לתא הנוסעים חושפת בבסיסה את אותו עיצוב מוכר של ה- 208 , המקבל כאן חיזוקים משמעותיים בדמות מושבי ספורט נוחים להפליא, לוח שעונים משודרג עם תוספת תאורה בצבע אדום שנעעימה מאוד למראה, דוושות אלומיניום ספורט מחוררות וגולת הכותרת : הגה ספורט קטן וסקסי שנראה ומרגיש מצויין. לצד אלה, אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל : מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול, דיבורית BT, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מחשב דרך, מראות חיצוניות מתקפלות חשמלית ומצופות כרום, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, 6 כריות אוויר ועוד. תלונות ? מערכת המולטימדיה אינה מלאה וחסר בה מצלמת רוורס ומערכת ניווט. גג נפתח שהינו כמעט פריט חובה במכוניות מהסוג הנ"ל, מוצע כתוספת בעלות 4,500 ש"ח.

פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

פיג'ו 208 GTI – ברוכה הבאה בצל סוכתנו ( wheel )

ברוכה הבאה בצל סוכתנו
בחרטומו של הרכב שוכן מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו המוכר ממכונית ה- RC Z של החברה, ומפיק כאן הספק מכובד של 200 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט מירבי מוכבד של 28 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,700 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים ומשקל הרכב על אף שהגבוה במשפחת ה- 208 בארץ עם 1,160 ק"ג, נמוך בהשוואה למתחרים ובהחלט מעורר חושים. יחד עם מידות קומפקטיות של 3.96 מטר באורך , 1.74 מטר ברוחב, בסיס גלגלים של 254 ס"מ וגובה של 1.46 מטר, מתקבלת כאן מכונית קטנה עם יחס משקל/הספק מכובד ביותר המעניק למכונית תאוצה דרמטית ל- 100 קמ"ש תוך 6.8 שניות בלבד לצד מהירות מרבית מוצהרת של 216 קמ"ש. לצד הביצועים החמים המגובים גם בצליל ערב לאוזן, אופיו של המנוע גמיש מאוד ומאפשר סחיבה מצוינת בכל הילוך עם צבירת מהירות בצורה חלקה. ההגה למרות התגבור החשמלי, מדויק מאוד ומעביר אינפורמציה חשובה מהכביש ומאפשר שליטה גבוהה ברכב שאינו ממהר לאבד אחיזה וחותר לנסיעה מהירה ומענגת בכבישים מפותלים.

פיג'ו 208 GTI - מושכת מבטים ומעריצים בכל מקום ( wheel )

פיג'ו 208 GTI – מושכת מבטים ומעריצים בכל מקום ( wheel )

נקודת זכות נוספת נרשמת באופי המנוע שלמרות הספקו הגבוה, מספק אופי רגוע, מרוסן ושאינו בועט את הנוסעים בברוטאליות. יהיו מי שלא יאהבו את זה ויחפשו חתול סורר, אבל מכיוון שרוכשי המכונית הזאת עתידים להשתמש בה בחיי היום יום כרכב מנהלתי, כיף לדעת שלמרות האופי הספורטיבי והמתלים הקשיחים, היא עדיין מכונית נוחה למדי, מרווחת יחסית וכוללת מושב אחורי המסוגל לאכלס גם צמד מבוגרים בשעת הצורך.

פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

צריכת דלק
מעבר לכך, הפתעה נוספת חיכתה לנו גם במפגש תחנת הדלק. עם 12.7 ק"מ לליטר בממוצע שעשתה המכונית בימי המבחן, מתגלה ה- 208 GTI כמכונית חסכונית מאוד ואף ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 4. למען ההגינות נוסיף שמרבית הק"מ התבצע בכבישים בין עירוניים אולם בתנאים מאמצים יחסית שאינם מקבילים לכללי הנהיגה החסכונית.

פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

פיג'ו 208 GTI – צריכת דלק מרשימה עם 12.7 ק"מ לליטר בממוצע ( wheel )

פיג'ו 208 GTI – יורשת ראויה ?
אז האם נמצא סוף סוף יורשת לפיג'ו 205 GTI ? לא. ולא משום שה- 208 GTI לא טובה. להיפך, היא טובה יותר בכל היבט : הביצועים שלה טובים יותר, היא מהנה לא פחות לנהיגה, נהנית מבטיחות מושלמת, מאובזרת ונוחה יותר ועם תא נוסעים איכותי שקרוב לוודאי יחזיק מעמד לאורך שנים, בניגוד להיא… ובנוסף, היא גם ידידותית משמעותית לסביבה כצו השעה. אז מה חסר ?  דבר אחד קריטי : נוסטלגיה. אותו גורם המאפיין תשוקה וגעגועים של רובינו לעבר, עת היינו צעירים ומכוניות כמו ה- 205 GTI ריגשו אותנו. במקרים כאלה, העיצוב, הריח, הצליל והזיכרון משפיעים על ההיגיון ומשרים בנו געגוע לאותה מכונית מצעירותנו שאמנם היתה מצוינת לאותו עידן ,אך לא מתאימה לימים של היום עם תקנות הבטיחות, הזיהום וכו' המחייבות את היצרנים. את זה, אף מכונית חדשה וטובה ככל שתהיה, לא תהיה מסוגלת לספק לנו. בשורה התחתונה : פיג'ו 208 GTI היא מכונית ספורטיבית מצוינת ומהנה לנהיגה שמחזירה את פיג'ו לקטגוריית הסופרמיני הספורטיביות הלוהטות. גם המחיר סביר : 160 אלף שקל. אמנם פי 2 מפיג'ו 208 ידנית בסיסית, אך בהחלט חופף למתחרות.




פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

פיג'ו 208 GTI מבחן דרכים ( wheel )

עוד ממבחני דרכים