פיג'ו 3008 מבחן דרכים

הנציגה הצרפתית בסגמנט הפנאי, מעלימה כליל את יכולת השטח ומציעה רכב מנהלים מעוצב, ביצועיסט ומפנק. הגישור ניתן ליישום בכל סוג של סכסוך , החל מסכסוך שכנים פעוט ועד לשיחות שלום בין מדינות . ואיך כל זה קשור למבחן הנוכחי שלנו ? אז ככה : אשתי רוצה רכב שטח בבית . אני מעדיף דווקא מכונית ספורטיבית ומנהל…

ששי כהן 23 בדצמ, 2010

הנציגה הצרפתית בסגמנט הפנאי, מעלימה כליל את יכולת השטח ומציעה רכב מנהלים מעוצב, ביצועיסט ומפנק.

הגישור ניתן ליישום בכל סוג של סכסוך , החל מסכסוך שכנים פעוט ועד לשיחות שלום בין מדינות . ואיך כל זה קשור למבחן הנוכחי שלנו ? אז ככה : אשתי רוצה רכב שטח בבית . אני מעדיף דווקא מכונית ספורטיבית ומנהל הבנק שלי מעדיף ששנינו נירגע ונרכוש 1.6 אוט' כמו כולם . אז כדי לפתור את חילוקי הדיעות והמחלוקות בין הצדדים השונים , הבאנו מגשר , והשם שלו הוא : פיג'ו 3008 .

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

אופנת פריז : אופנה צרפתית לגבר או לאשה ? ה 3008 מתאים לשני המינים .
 הבהרת האינטרסים של האשה
אשתי החליטה שהרכב הבא שלנו יהיה ג'יפ . אין לה שום כוונות לרדת לשטח והיא לא מעוניינת לעשות פטרולים בשכונה , אבל היא אוהבת את המראה הקשוח , הישיבה הגבוהה על הכביש, מרווח הפנים והגודל אשר משפיעה לדעתה על הבטיחות . חוץ מזה ,גם לחברתה הטובה , אשת קריירה מצליחה , יש רכב שטח , וזהו סמל סטטוס נחשב במחוזותינו.

הבהרת האינטרסים של הבעל
תשמעו , הליסינג שוב הולך להתייקר בינואר . נמאס לממן את הוצאות הממשלה  והגיע הזמן  לוותר על שירותי הליסינג היקרים .  ואם כבר עוברים לרכישת רכב , אז תמיד פינטזתי על רכב ספורטיבי , אחד כזה שיוציא אותי ראשון ברמזור ויביא אותי למהירויות בלתי חוקיות תוך זמן קצרצר . הפעם זה הולך לקרות . חלאס ליסינג .  גם לי מגיע להנות.
הבהרת האינטרסים של מנהל סניף הבנק
 
חבר'ה , אני מציע שנירגע . למה צריך לקפוץ מעל לפופיק . מספיק עם התחרות הזאת עם השכנים למי יש יותר גדול . מה רע ב 1.6 אוט' ? לא שמעתם שמחיר הדלק יעבור בשבוע הבא את ה 7 שקלים לליטר ? גם מצב החשבון שלכם לא מזהיר כ"כ . ללכת לזרוק עכשיו מאות אלפי שקלים על ג'יפ ?
הצגה בפני הצדדים של מגוון פתרונות אפשריים
כאן חוזר הפיג'ו 3008 לתמונה . מצויד בעיצוב צרפתי נאה ומלוטש , נכנס ה 3008 לקטגוריית רכבי הפנאי עם מראה מודרני ואופנתי , השונה מהמקובל בתוצרת המזרח . נכון , יש שלא אוהבים את מראה לוע הארי שבחזית עם כונס האוויר המגודל , אך שאר חלקי הגוף , מעוצבים ללא דופי והתוצאה הכוללת בהחלט מרשימה .
תא הנוסעים מספק הפתעה נעימה. אם חלמתם בעבר להגיע לקורס טייס , כאן תוכלו למצוא את הדבר הקרוב ביותר על הכביש לתא הטייס. עם עיצוב ארגונומי אשר מציב את הנהג במרכז , עוצבה סביבת הנהג בצורה עשירה ומפנקת עם שלל מתגים וצגים אך ללא צעצוע מיותר . גימיק חביב כולל לחיצה על מתג בלוח השעונים אשר פותח חשמלית צג שקוף מאחורי ההגה ,המקרין את נתוני המהירות ובקרת השיוט על השמשה הקדמית בסגנון מטוס קרב. לגימיק החביב , היבט בטיחותי אשר משאיר את עיניך על הכביש עם הנתונים החשובים מוקרנים כאילו על השמשה. מעבר לגימיק , המוצר החדשני נח מאוד לשימוש ואחרי שמתרגלים אליו , נראה פתאום מוזר לחפש את המהירות בלוח השעונים.

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

תצוגה עילית : הישר מטייסת קרב ,  אך לצד הגימיק גם היבט בטיחותי .
אבזור הרכב גבוה מאוד כסטנדרט וכולל מזגן עם בקרת אקלים כפולה כולל פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע מקורית איכותית עם חיבור לנגן חיצוני, בלם יד חשמלי , מחשב דרך, חישוקי "17 קלים , חלונות אחוריים מושחרים , תא מקורר ענק בין הכסאות הקדמיים ( ניתן להכניס לתוכו בקבוק 2 ליטר בקלות ) , בקרת שיוט, מגביל מהירות,תצוגה עילית עם חלון חשמלי, חיישני גשם ואורות , פנסי ערפל , תאורת פנים עשירה מאוד ועוד.  האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט ולמכונית ציון של  5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. תא המטען כולל דלת אחורית מפוצלת המוסיפה לשימושיות וכולל כבונוס פנס נטען נשלף המשמש גם כתאורה בתא המטען .
המרווח לנוסעים מצוין הן מלפנים והן מאחור והמושבים נוחים מאוד יחד עם תנוחת ישיבה גבוהה המסייעת לבטיחות.
גג הזכוכית הפנורמי , הוא התוספת היחידה שנדרש עליה תשלום ( 5,000 ש"ח ) ולדעתינו הוא שווה את ההשקעה. מקובל לחשוב שגג זכוכית הוא מיותר באקלים שלנו שופע השמש והחום , אולם צריך לזכור שיש וילון חשמלי המסתיר כליל את האור כשלא מעוניינים ,  ובטיולים ביום או אף בלילה , הנוף הנפרש מסביב לרכב ומספק חוויה אמיתית.
אז איך היא נוסעת ? רחוק מאוד מרכב שטח והרבה יותר כמו מיניוואן משפחתי. ה 3008 , היא מכונית נוסעים נוחה למדי , המגהצת את כבישי הארץ בצורה טובה . ספיגת הזעזועים טובה משל מרבית רכבי הפנאי והשקט נשמר בתא הנוסעים גם כאשר מאמצים את המנוע.
מתחת למכסה המנוע , מסתתר מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר , בעל הספק של 156 כ"ס ב 6,000 סל"ד , אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים . למרות המנוע הצנוע בנפחו , נהנית המכונית מהביצועים הטובים בקטגוריה ומראה לכל דגמי ה 2 ליטר המתחרים מהיכן יוצא העשן . עם 9.5 שניות תאוצה ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 202 קמ"ש , זריזה ומהירה ה 3008 מכל רכבי הפנאי הקומפקטים בארץ והופכת להיות המכונית לחובב הנהיגה . שילוב המנוע והגיר מצוין וגם תצרוכת הדלק הפתיעה לטובה עם כמעט 10 ק"מ לליטר בממוצע  . פליטת ה CO2 שלה סבירה עם 178 גרם לק"מ ולמכונית נקבעה דרגת זהום 9 אשר נחשבת טובה בסגמנט.

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

תרגום הפתרון לכלל טיוטת הסכם.
 
בקיצור , כפי שהבנתם , ה 3008 מספק מגשר איכותי למחלוקות הביתיות שלנו . האשה קבלה את רכב הפנאי שחלמה עליו , עם מראה צרפתי אטרקטיבי למראה , ישיבה גבוהה על הכביש , בטיחות מלאה עם 5 כוכבים בריסוק ונוחות של מיניוואן מפנק  . הגבר מקבל את הביצועים עליהם חלם עם הנתונים הטובים בקטגוריה ואיכויות ניהוג כשל רכב מנהלים וגם מנהל הבנק השתכנע כשראה במפרט הרכב מנוע 1.6 ליטר וגיר אוט'  …
פיג'ו 3008 הינו קרוסאובר מודרני , המספק שילוב של רכב פנאי , מיניוואן ורכב מנהלים ספורטיבי . הטוב מכל העולמות ? כמעט . כי לעולם השטח שבעצם הוא סוג של מתחזה אליו , אין לו כל קשר . אפילו לא ניסינו לרדת איתו לשבילי קק"ל . הוא לא מיועד לזה וגם לא צריך את זה . הרי רוב רוכשי רכבי הפנאי כלל לא מיחסים לזה חשיבות . כל שנותר לו , הוא לא לאכזב באמינות.
מחירו של פיג'ו 3008 עומד על 169,900 ש"ח הממקמים אותו בדומה למחירי רוב רכבי הפנאי בארץ .  בהתחשב ברמת האבזור הגבוהה איתה הוא מגיע, מדובר לדעתינו בתמורה נאה לכסף .

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

פיג'ו 3008 מבחן דרכים

פעם היו סטיישנים . היום : עם יותר ס"מ בגובה ע"ח האורך יש קרוסאוברים.

 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים